تخم مرغ ارزان شد | قیمت جدید یک شانه تخم مرغ ۳۰ عددی - افق اقتصادی

تخم مرغ ارزان شد | قیمت جدید یک شانه تخم مرغ ۳۰ عددی - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-02
کد خبر: 266356 |
تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ |
8 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

قیمت تخم مرغ در بازار کاهش یافته و هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ بر اساس بررسی‌های انجام شده در تهران با قیمت ۱۰۴ تا ۱۱۰ هزار تومان و در میادین میوه و تره بار با قیمت ۹۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

تخم مرغ ارزان شد | قیمت جدید یک شانه تخم مرغ ۳۰ عددی

قیمت تخم مرغ در بازار کاهش یافته و هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ بر اساس بررسی‌های میدانی در تهران با قیمت ۱۰۴ تا ۱۱۰ هزار تومان و در میادین میوه و تره بار با قیمت ۹۸ هزار تومان به فروش می‌ رسد.

این درحالی است که قیمت این محصول پیش از این در میادین میوه به قیمت ۱۱۲ هزار تومان و در بازار در محدوده ۱۳۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسید.

با ورود به فصل گرما میزان مصرف تخم مرغ در بازار کاهش یافته است و با وجود صادرات بخشی از تولید مازاد، قیمت این محصول در بازار متناسب است.

قیمت انواع تخم مرغ بسته بندی

نام محصول
وزن
قیمت / تومان

تخم مرغ توتک
۹ عددی
۴۱٫۲۸۵

تخم مرغ
۳۰ عددی
۱۰۹٫۰۰۰

تخم مرغ
۶ عددی
۶۵۰٫۰۰۰

تخم مرغ محلی
۱۲ عددی
۱۱۴٫۰۰۰

تخم مرغ
۲۰ عددی
۹۱٫۶۰۰

تخم مرغ
۱۵ عددی
۹۲٫۲۵۰

 

افزایش ۵ درصدی صادرات تخم مرغ

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ هزار تومان است که کماکان ۲۵ هزار تومان از نرخ واقعی و ۱۰ هزار تومان از نرخ مصوب سال گذشته کمتر عرضه می شود.

به گفته او، بنابر آمار از در خردادماه ۳ هزار تن تخم مرغ با نرخ هرکیلو ۵۲ هزارتومان از مرغداران به منظور جلوگیری از حذف گله و  در راستای پایداری تولید توسط اتحادیه خرید حمایتی شده است.

​کاشانی ادامه داد: خرید حمایتی تخم مرغ مازاد از مرغداران طی ۴۰ تا ۴۵ روز گذشته توانست از حذف گله جلوگیری کند و در شرایط کنونی، قیمت تخم مرغ ناشی از گرمای هوا کاهش یافته است.

افزایش صادرات تخم مرغ 

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران از افزایش صادرات تخم مرغ خبر داد و گفت: بنابر آمار در ۳ ماهه نخست امسال ۴۰ هزار تن تخم مرغ با ارزش ۴۵ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه تولید تخم مرغ خرداد نسبت به سال قبل ۴ درصد رشد داشته است، افزود: بنابر آمار در خرداد ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تولید شد.

کاشانی گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت تخم مرغ در ۲ سال گذشته تغییری نداشته است که براین اساس پس از گذشت ۲ سال هم کماکان منتظر اصلاح قیمت هستیم و در صورت استمرار این روند و بی توجهی به اصلاح قیمت، با چالش جدی تولید در نیمه دوم سال روبرو خواهیم بود.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید