اتفاقی عجیب در دنیای ارز دیجیتال | پای مافیای مواد مخدر به بازار رمزارز باز شد! - افق اقتصادی

اتفاقی عجیب در دنیای ارز دیجیتال | پای مافیای مواد مخدر به بازار رمزارز باز شد! - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-30
کد خبر: 265823 |
تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۴:۱۲ |
14 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

تازه‌ترین هشدار شبکه مقابله با جرائم مالی خزانه‌داری آمریکا، درباره استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر در تجارت ماده مخدر فنتانیل، منتشر شده است.

اتفاقی عجیب در دنیای ارز دیجیتال | پای مافیای مواد مخدر به بازار رمزارز باز شد!

افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت غیرقانونی مواد مخدر و فروش آنلاین و غیرقانونی آن در دهه گذشته، نگرانی‌های زیادی میان دولت‌ها ایجاد کرده است. پیش از ظهور ارزهای دیجیتال، تاجرهای این حوزه با استفاده از کیف‌های بزرگ حامل وجه نقد، معاملات خود را پیش می‌بردند، اما اکنون ارزهای دیجیتال این امکان را به‌ آنها می‌دهد تا با حفظ ناشناسی، معاملات خود را به‌راحتی در سراسر جهان انجام دهند. 

شبکه مقابله با جرائم مالی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا (FinCEN)، در بیستم ماه ژوئن اعلام کرده است تعدادی از کارتل‌های مکزیکی در حال استفاده از ارزهای دیجیتال برای تامین مواد اولیه ساخت فنتانیل هستند. این مساله با توجه به بحران بی‌سابقه مواد مخدر در ایالات متحده، توجه این نهاد را جلب کرده است. ماده مخدر فنتانیل که ۱۰۰ برابر از مورفین قوی‌تر است، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ افراد ۱۸ تا ۴۵ سال در ایالات متحده آمریکا شده است، اداره مبارزه با مواد مخدر این کشور، هشدار مهمی درباره بحران سلامت جمعیت دراین‌باره داده است. 

هشدار خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا درباره تجارت مواد مخدر با ارز دیجیتال

بر اساس جدیدترین هشدار شبکه مقابله با جرائم مالی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، فعالان در جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی در مرزهای جنوبی این کشور، خریداری دستگاه‌های پرس قرص، قالب‌های قرص‌سازی و مواد شیمیایی از کشور چین به‌کمک توکن‌های مشهور بازار ارز دیجیتال را افزایش داده‌اند. 

فعالان جرائم سازمان‌یافته در مکزیک، در حال افزایش خرید پیش‌ماده فنتانیل و دستگاه‌های تولیدکننده آن به‌کمک ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، مونرو، تتر و دیگر ارزهای دیجیتال هستند. معمولاً نحوه خرید از طریق ارسال مبلغ به‌ صورت ارز دیجیتال به یکی از نزدیکان عرضه‌کننده دستگاه یا ماده شیمیایی است. روش دیگر ارسال غیرمستقیم پول برای خرید از طریف کیف‌ پول‌های میزبان است. 

بر اساس اعلام پلتفرم بلاک‌چینی Elliptic، بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های چینی که پیش‌ماده فنتانیل را به فروش می‌رسانند، ارزهای دیجیتال را به‌ عنوان وسیله پرداخت قبول می‌کنند، به‌طوری‌که که کیف‌ پول‌های مرتبط با این شرکت‌ها، در یک سال گذشته با رشد ۴۵۰ درصدی حجم معاملات مواجه شده است. صادرات پیش‌ماده فنتانیل از سال ۲۰۱۹ در کشور چین ممنوع اعلام شده است، اما این ممنوعیت نتوانسته مانع فروش و تجارت غیرقانونی این پیش‌ماده شود. 

نگرانی مقامات ایالات متحده آمریکا درباره فعالیت‌های غیرقانونی ارز دیجیتال

پس از انتشار اطلاعات مرتبط با استفاده کارتل‌های مواد مخدر از ارزهای دیجیتال، قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا نگرانی خود را دراین‌باره ابراز کردند و خواستار اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تری در صنعت دارایی‌های دیجیتال شدند. در نامه‌ای که سناتور وارد و بیل کسیدی به مرکز ملی کنترل مواد مخدر این کشور نوشته‌اند، توضیح داده شده است که ارزهای دیجیتال نقش مهمی در تجارت فنتانیل طی یک دهه اخیر داشته‌اند. ارزهای دیجیتال هم در تسهیل تولید این ماده مخدر و هم در تجارت آن در میان کارتل‌های نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید