قیمت تلویزیون های لاکچری در بازار | این عتیقه چند است؟ - افق اقتصادی

قیمت تلویزیون های لاکچری در بازار | این عتیقه چند است؟ - افق اقتصادی
شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-29
کد خبر: 264955 |
تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ |
14 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اولین تلویزیون رنگی برای بسیاری از افراد جنبه نوستالژی دارد و در این گزارش به بررسی تاریخچه تلویزیون و قیمت انواع قدیمی و جدید آن پرداخته ایم.

قیمت تلویزیون های لاکچری در بازار | این عتیقه چند است؟

اغلب متولدین دهه شصت و حتی دهه پنجاه خاطره اولین تلویزیون رنگی را در کودکی دارند. تلویزیون سیاه و سفید در خانه ها جای خود را به تلویزیون رنگی داد و از آن به بعد می توانستیم دنیای تصویر را رنگی تماشا کنیم. شاید تعریف کردن چنین خاطره ای برای کودکان عصر تکنولوژی و موبایل غریب به نظر برسد اما برای بچه های آن زمان یک تغییر شگفت انگیز و جذاب بود. در آن زمان تفریح همگانی افراد تماشای تلویزیون بود و چه چیزی بهتر از این که تصویر را رنگی ببینیم!

امروز ۲۵ ژوئن مصادف با ۵ تیر ۱۴۰۳ روز جهانی تلویزیون رنگی است و خبرنگار گسترش نیوز در این گزارش به بررسی تاریخچه اولین تلویزیون های رنگی و همچنین قیمت مختلف تلویزیون های حال حاضر در بازار پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

قیمت تلویزیون های رنگی قدیمی در بازار

در سال ۱۳۴۱، کارخانجات پارس الکتریک توانستند اولین تلویزیون را در ایران تولید و مونتاژ کنند. در ابتدا، پارس الکتریک به تولید و مونتاژ دستگاه‌های تلویزیون و رادیوی گروندیک می‌پرداخت. این تلویزیون‌ها در ابتدا سیاه و سفید بودند و سپس به تلویزیون‌های رنگی تبدیل شدند. نخستین تلویزیون رنگی به نام “تلویزیون پارس” بود که در آن زمان با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شد. این تلویزیون با استفاده از سیستم سکام برنامه‌های رنگی را پخش می‌کرد.

در تصویر زیر چند نمونه از تلویزیون های رنگی قدیمی را می توانید ببینید. همان طور که می دانید اولین تلویزیون رنگی ها در سایز ۱۴ اینچ به بازار عرضه شد و بعدها تلویزیون های بزرگ تر جای آن ها را گرفت. در تصویر زیر یک نمونه از تلویزیون رنگی های قدیمی را می بینیم که فروشنده قیمت آن را ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

 

قیمت تلویزیون های هوشمند و گران در بازار

تلویزیون هوشمند یا اسمارت، یک نوع جدید از تلویزیون‌ها است که در سال‌های اخیر توسط شرکت‌های مختلف معرفی شده است. ویژگی اصلی این دستگاه‌ها، قابلیت اتصال به اینترنت است.  این دستگاه‌ها، دارای سیستم عامل مخصوص به خود هستند که امکان نصب نرم‌افزارهای مختلف را روی آنها فراهم می‌کند. سیستم عامل تلویزیون‌های هر برند، با برندهای دیگر متفاوت است و شرکت‌های تولیدکننده‌ی تلویزیون‌های هوشمند، با طراحی و ارائه‌ی رایگان نرم‌افزارهای مخصوص خود، به امکانات این دستگاه‌ها اضافه می‌کنند.

در تصویر زیر چند نمونه از تلویزیون های هوشمند موجود در بازار را می توانید ببینید. در این قسمت ما گران ترین های موجود در بازار را انتخاب کرده ایم و همان طور که مشاهده می کنید گران ترین تلویزیون هوشمند به قیمت حدودا ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد. برند تلویزیون، سال تولید، نرم افزارهای پشتیبانی کنده و همچنین اندازه آن بر قیمت تلویزیون اثرگذار است.

تصاویر رنگی اولیه در پخش تلویزیونی

گذری بر تاریخچه اختراع تلویزیون

در ابتدا، تلویزیون‌ها فقط قابلیت نمایش تصاویر سیاه و سفید را داشتند و انتقال این تصاویر با استفاده از تکنولوژی تجسم الکترونیکی انجام می‌شد. در دهه ۱۹۰۰، مهندسان متوجه شدند که می‌توانند تصاویر را با استفاده از امواج رادیویی انتقال دهند، اما این ایده تا سال ۱۹۲۶ به عملی شدن نرسید.

در دهه ۱۹۵۰، به عنوان یک دوره مهم در پیشرفت تلویزیون، سال ۱۹۵۶ شاهد دسترسی عموم به تلویزیون‌های سیاه و سفید بودیم و هزینه دستگاه‌های تلویزیون در آن زمان کاهش یافت. در سال ۱۹۵۳، تلویزیون رنگی و در دو دهه اخیر، تلویزیون‌های صفحه‌ای اختراع شدند. در سال ۱۹۵۰، رنگ‌ها به تلویزیون اضافه شدند و تلویزیون رنگی ظهور کرد. این پیشرفت مهم در صنعت تلویزیون باعث افزایش جذابیت واقعیت تصاویر و بهبود تجربه تماشای تلویزیون شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید