واردات ۲ میلیون تلفن همراه در بهار ۱۴۰۳ - افق اقتصادی

واردات ۲ میلیون تلفن همراه در بهار ۱۴۰۳ - افق اقتصادی
شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-28
کد خبر: 264051 |
تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ |
67 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

در فصل بهار امسال، تعداد دو میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است، که بر اساس مقایسه با ۱۴۰۲، گمرک نشانگر کاهشی در این روند است.

واردات ۲ میلیون تلفن همراه در بهار ۱۴۰۳

در اعلامیه‌ای، رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری، تعداد ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۲۷۹ دستگاه گوشی موبایل به دو شیوه تجاری و مسافری از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است.

محمد رضوانی‌فر با اعلام این خبر گفت: «ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی در این مدت را ۵۲۷ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار اعلام کرد.»

به گفته‌ی او از مجموع گوشی تلفن همراه وارداتی به کشور در ۳ ماهه امسال، یک میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۳ دستگاه به شیوه تجاری و ۹۸ هزار و ۷۹۶ دستگاه به شیوه مسافری وارد کشور شده است و از نظر تعداد و ارزش، روندی کاهشی را نشان می‌دهد.

مجموع واردات گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری و مسافری در ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبه‌رو بوده است. واردات گوشی تلفن همراه در این مدت به لحاظ تعداد ۲۷ درصد و از حیث ارزش ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گزارش پیشین گمرک مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن‌ماه همان سال، از ورود بیش‌ از ۱۳ میلیون گوشی به کشور خبر می‌داد و می‌گفت که در این مدت معادل ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار صرف واردات گوشی موبایل به کشور شده است.

منبع:

زومیت

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید