سوخت ۹۵۰ میلیون دلار چرم در سال - افق اقتصادی

سوخت 950 میلیون دلار چرم در سال - افق اقتصادی
پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-12
کد خبر: 288320 |
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴ |
28 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: طبق اعلام انجمن صنایع چرم ایران ۸۰ درصد چرم سبک ایران به صورت خام صادر می‌شود. به تعبیر دیگر ۹۵۰ میلیون دلار از ارزش سالامبور به دلیل فرآوری نشدن، سالانه سوخت می‌شود.

سوخت ۹۵۰ میلیون دلار چرم در سال

به گزارش اکوایران: داده‌های انجمن صنایع چرم ایران نشان می‌دهد؛  در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار صادرات سالامبور داریم که بسیار ناچیز است درحالی که اگر همان سالامبور تبدیل به  پوشاک چرمی شود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار در بازار ارزش دارد.

اما الان فقط ۲۰ درصد چرم سبک فروآوری می‌شود که البته آن هم با کیفیت پایین صادر می‌شود. به عبارت دیگر ۸۰ سالامبور گوسفندی فرآوری نمی‌شود در صورتی که چرم گوسفندی بهترین چرم برای تولید لباس است.

جهانگیر مجیدی دبیرکل انجمن صنایع چرم ایران معتقد است: راهبرد مناسب در صنعت چرم کشور حاکم نیست. 

او درباره ماشین آلات بکار رفته در صنعت چرم، می‌گوید: استهلاک ماشین آلات در صنعت چرم به خاطر استفاده از اسید و مواد اولیه مورد استفاده در این صنعت بسیار بالاست از این رو هر ۶ یا ۷ سال یکبار باید ماشین آلات، نوسازی و بازسازی شود، اما از آنجایی که قیمت ماشین آلات جدید بالاست و همچنین با توجه به افزایش قیمت ارز، تولیدکنندگان این صنعت نمی‌توانند ماشین آلات جدید، وارد کنند.

به نقل از صدا وسیما  او می افزاید: بر طبق مذاکرات صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مرتبط، درخواست کردیم مجوز واردات ماشین آلات دست دوم با میانگین سنی ۵ سال صادر شود تا قطعات مورد نیاز جایگزین ماشین آلات قدیمی شوند.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید