ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی

ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی
سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-08
کد خبر: 305057 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۳۴ | منبع: kiandecor.com
6 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مروزه صنعت ساختمان سازی نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته است.

ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی

مهم ترین ویژگی ها در اجرای سقف کاذب

ااستفاده از متریال جدید و به روز سبب شده تا ساختمان های جدید نسبت به ساختمان های قدیمی، زیبایی و مقاومت بیشتری داشته باشند. یکی از انواع متریال جدید و به روز سقف کاذب سرویس بهداشتی و سایر نقاط ساختمان هاست.

در واقع امروزه به دلیل آن که سقف کاذب سرویس بهداشتی نسبت مزیت های بسیاری دارد، در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی این است که محیطی زیبا و مدرن را به ارمغان می آورد و همچنین دسترسی به تایسیات زیر سقف را ساده تر می کند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سقف کاذب سرویس بهداشتی چیست؟

پیش از آن که به بررسی مزیت ها و ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی بپردازیم، در ابتدا لازم است تا تعریفی از سقف کاذب سرویس بهداشتی را خدمت شما عزیزان ارائه تا با این متریال جدید و مدرن ساختمانی آشنایی بیشتری پیدا کنید. به صورت کلی امروزه در صنعت ساخت ساختمان ها، یک سری فاکتورهای بسیار مهم مانند سبک سازی، استفاده از متریال جدید، مدرن سازی و بهینه سازی ساختمان (از هر لحاظ) اهمیت بسزایی دارد. سقف کاذب سرویس بهداشتی نیز یکی از متریال های جدید و به روز است که بر روی سقف سازه ای سازه، نصب می شود و وزنی بسیار سبک دارد. این سقف دارای یک استراکچر خاص بوده که به وسیله جوش دادن و یا آویز کردن به سقف اصلی متصل می یابد.

شایان ذکر است که در صنعت ساختمان سازی، سبک سازی بسیار مهم است و سقف های کاذب نیز از وزن کمی برخوردار می باشند. از این جهت نیز در برابر نیروی مخرب زلزله مقاومت مطلوبی از خود نشان می دهد و سرویس بهداشتی یا حمام، آسیبی نمی بیند! در واقع این سقف ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و برای ساخت آن ها ممکن است از متریال مختلفی مانند رابیتس و گچ، چوب، پلاستیک، pvc و … استفاده شود. به غیر سبک سازی و ایمن سازی ساختمان ها، سقف کاذب سرویس بهداشتی می تواند در دکوراسیون و زیبایی محیط نیز تاثیر گذار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از معماران استفاده از این سقف های به روز و جدید را توصیه کرده و آن ها را یکی از بهترین انواع سقف ها به شمار می آورند.

سقف کاذب سرویس بهداشتی چیست؟

هدف استفاده از سقف کاذب سرویس بهداشتی

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که هدف استفاده از سقف کاذب سرویس بهداشتی چه خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی به صورتی است که باعث می شود امروزه در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار گیرد و اهداف مختلف بهره گیری از این سقف ها به صورت زیر می باشد:

  • این سقف ها می تواند فضای حمام و سرویس بهداشتی را بزرگتر نشان دهد.
  • برای پوشاندن تاسیسات زیر سقف بسیار مناسب هستند و می توان به راحتی به تاسیسات دسترسی داشت.
  • برای کاهش ارتفاع سرویس بهداشتی استفاده از این سقف ها رایح است.
  • به منظور زیبا سازی محیط حمام و دستشویی در خانه ها و یا در مکان های مختلف، بهتر است که از این سقف ها بهره برد.

نکات بسیار مهم برای سقف سرویس

  • به منظور افزایش زیبایی سقف های کاذب و همچنین محیط مورد نظر، در این سقف ها یک سری نور پردازی های خاص قرار داده می شود.
  • اجرای سقف سرویس بهداشتی در مدل های بسیار متنوعی بر اساس سلیقه افراد امکان پذیر است.
  • سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام حتما باید دارای ویژگی های بسیار خاص مانند ضد حرارت بودن و ضد رطوبت بودن باشد.
  • این سقف ها می توانند از آسیب رساندن رطوبت به سقف اصلی سازه، جلوگیری به عمل بیاورند.
  • در هنگام بازسازی خانه نیز می‌توانید سقف کاذب سرویس بهداشتی را روی سقف اصلی نصب کنید
  • شما عزیزان نیز می توانید در کنار سقف های کاذب سرویس بهداشتی، از سقف های کاذب برای محیط های مختلف مانند پذیرایی و … نیز استفاده کنید. رایج ترین این سقف ها، کناف است و برای اطلاع از قیمت کناف نیز به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی

یکی از مهم ترین ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی این است که برای دکوراسیون داخلی و زیبا سازی محیط مورد نظر، بسیار مناسب است. چه در حال ساخت ساختمان ها باشید و یا اینکه حتی قصد بازسازی خانه خود را داشته باشید، می توانید از سقف کاذب سرویس بهداشتی استفاده کنید. از سوی دیگر این سقف ها دارای انواع و اقسام بسیار مختلفی هستند که برای محافظت از سقف اصلی ساختمان در برابر عوامل مخرب مانند رطوبت، گزینه ای بسیار عالی به شمار می آیند.

در واقع امروزه متریال ساخت و حتی رنگ های این سقف ها بسیار متنوع بوده و شما عزیزان با توجه به سلیقه و نیاز خود، می توانید انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی را تهیه فرمایید. شایان ذکر می باشد که برخی از سقف های کاذب سرویس بهداشتی به صورت ساده و برخی دیگر با اسکال مختلف و به شکل مشبک، وجود دارد. همان گونه که اشاره شد نیز تمامی سقف های کاذب از قابلیت نور پردازی مناسب برخوردار بوده که این موضوع نیز می تواند به زیبایی محیط سرویس بهداشتی و حمام، کمک شایانی نماید.

از جمله انواع مختلف سقف کاذب سرویس بهداشتی که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد، به صورت زیر می باشد:

  • سقف کاذب سرویس بهداشتی pvc (پی وی سی)
  • سقف کاذب کناف سرویس بهداشتی
  • سقف کاذب طلقی سرویس بهداشتی
  • سقف کاذب آسمان مجازی سرویس بهداشتی
  • سقف کاذب کشسان سرویس بهداشتی
  • سقف کاذب پلکسی گلاس سرویس بهداشتی

انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی

بهترین سقف کاذب سرویس بهداشتی

هر کدام از انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی، مزیت های منحصر به فرد خود را دارند و به نوعی در نوع خود بهترین هستند. اما یکی از بهترین و محبوب ترین انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی، سقف های pvc می باشد. از جمله ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی از نوع pvc، می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  • وزن بسیار سبک
  • برخورداری از قابلیت نصب آسان
  • مقاومت بسیار بالا و مناسب در برابر خوردگی و پوسیدگی، رطوبت و دمای بالا در زمان حریق
  • زیبایی منحصر به فرد
  • تنوع بسیار بالا

به صورت کلی باید اشاره داشت که سقف کاذب از نوع پی وب سی از قابلیت پوشانندگی بسیار مناسبی برخوردار بوده و می تواند تمامی بخش های تاسیساتی زیر سقف که البته زیبایی چندانی ندارند را به راحتی بپوشاند! از سوی دیگر این نوع از سقف ها در برابر رطوبت و حرارت مقاومت مطلوبی دارند و به همین دلیل است که امروزه برای سرویس بهداشتی و حمام، از آن ها استفاده های بسیاری می شود.

مزیت و ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی چیست؟

ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که اگر به دنبال بازسازی خانه خود هستید، یا اینکه در حال ساخت و ساز خانه و آپارتمان می باشید، در بخش های مختلف خانه خود از سقف های کاذب بهره ببرید. این سقف ها می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد.

ممکن است برخی از شما گمان کنید که خرید و اجرای این سقف ها به لحاظ صرف هزینه، مقرون به صرفه نخواهد بود. در صورتی که این تفکر صحیح نمی باشد. در واقع می توان با قیمت های بسیار مناسبی این سقف های مدرن و زیبا را اجرا کرد و از مزیت های آن بهره برد. از جمله مزایا و ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی، می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت.

۱) پوشاندن تاسیسات مکانیکی زیر سقف

  • سقف کاذب سرویس بهداشتی می توانند تمامی لوله ها، کابل ها ساپورت ها و سایر موارد تاسیساتی را به راحتی بپوشاند.
  • به حاظ زیبایی، سقف کاذب می تواند محیط مورد نظر را با پوشاندن اجزای تاسیساتی زیباتر کند.
  • سقف کاذب می تواند دسترسی به تمامی اجزای تاسیساتی را به راحتی در اختیار کاربران قرار دهد. بدین صورت که دیگر کاربران برای داشتن دسترسی به تاسیسات، نیازی به خراب کردن سقف نخواهند بود، زیرا پانل های سقف کاذب به راحتی قابل جدا شدن می باشند.

۲) برخورداری از طول عمر بسیار بالا

سقف کاذب سرویس بهداشتی از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است و بدون هیچ مشکلی می تواند تا سال های سال، برای شما باقی بماند. این سقف ها از مقاومت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

۳) مقاومت بسیار مناسب در برابر رطوبت

سقف کاذب سرویس بهداشتی مقاومت بسیار مناسبی در برابر رطوبت دارد. از آن جا که رطوبت به عنوان یک عامل بسیار آسیب رسان در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام شناخته می شوند، این نوع از سقف ها می توانند از برخورد رطوبت با سقف سازه ای، جلوگیری نمایند. در واقع این سقف ها برای کنترل رطوبت در این محیط ها بی نظیر هستند.

۴) مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی این است که این نوع از سقف ها در برابر حرارت و حریق نیز مقاومت بسیار بالایی دارند. بنابراین استفاده از آن ها می تواند به حفظ ایمنی ساختمان شما کمک کند. از سوی دیگر این نوع از سقف ها نوعی عایق حرارت نیز محسوب می شوند و به همین دلیل است که برای صرفه جویی در انرژی نیز مناسب خواهند بود.

۵) برخورداری از قیمت مناسب

شایان ذکر است که سقف های کاذب دارای رنج های قیمتی بسیار متنوعی هستند. بنابراین شما می توانید بر اساس نوع آن ها، یک سقف مقرون به صرفه و همچنین با مقاومت بسیار بالا و کیفیت مطلوب تهیه فرمایید.

۶) نصب و نگهداری آسان

از جمله اساسی ترین ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی این است که نصب و نگهداری آن ها بسیار ساده می باشد. این سقف ها با سرعت اجرا می شوند و اگر به دنبال بازسازی خانه هستید، بدون این که به گچ و مواردی از این قبیل نیاز داشته باشید، می توانید از این سقف ها استفاده کنید.

معایب سقف کاذب سرویس بهداشتی

علاوه بر مزیت ها و ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی که در فوق به آن ها اشاره شد، این سقف ها دارای معایبی خاص نیز می باشند. منتها معایب آن ها بسیار ناچیز است و در برابر مزیت ها و ویژگی های این سقف ها به چشم نمی آید. از جمله معایب سقف کاذب سرویس بهداشتی به شرح زیر است:

  • ممکن است برای افرادی که از ارتفاع کم سرویس ناراضی هستند، مناسب نباشد زیرا این سقف ها می تواند ارتفاع سرویس را کاهش دهد.
  • این سقف بعد از چند سال گرد و غبار می گیرد و رنگ پریده می شود.
  • مقاومت و استحکام این سقف مانند سقف اصلی نیست و در برابر حوادثی مانند ضربه بسیار شدید، امکان تخریب آن وجود دارد.

سخن پایانی ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی بپردازیم. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران مجموعه ما مشورت نمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید