راهنمای خرید جک پالت

راهنمای خرید جک پالت
شنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-05
کد خبر: 302948 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۱۲ | منبع: stackeriran.com
315 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

سنگین بودن بارها یکی از چالش هایی است که افراد در انبارها با آن مواجه هستند.

راهنمای خرید جک پالت

امروزه معمولا در انبارها محصولات روی صفحات چوبی یا فلزی، با پایه های بسیار کوتاه قرار می گیرند که اصطلاحا به آن پالت‌بر نیز گفته می شود. برای حمل ونقل پالت های کوچک یا کالاهای بدون پالت با وزن بالا، از جک پالت استفاده می شود. برای سهولت در حمل و نقل محصولات جک پالت گزینه مناسبی می باشد. جک پالت مانند استاکر یکی از تجهیزات انبارداری می باشد که در ادامه قصد داریم به انواع جک پالت و راهنمای خرید جک پالت بپردازیم ، تا شما خرید هوشمندانه ای داشته باشید.

راهنمای خرید انواع جک پالت

جک ها پالت ها به طور معمول در ۳ دسته کلی قرار می گیرند. جک پالت سال های طولانی است که مورد استفاده قرار می می گیرد و نمونه اولیه لیفتراک به شمار می روند. همانطور که می دانید امروزه انواع تجهیزات در انواع مختلفی تولید می شوند که جک پالت نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر کدام از انواع جک پالت ها ویژگی های خاص خود را دارند، جک پالت های تولیدی معمولا، در دو دسته کلی دستی و برقی قرار می گیرد. جک پالت های دستی و برقی نیز انواع مختفی دارند که در ادامه راهنمای خرید جک پالت و انواع را بررسی می کنیم.

راهنمای خرید انواع جک پالت

جک پالت دستی

ساده ترین نوع جک پالت، جک پالت دستی می باشد. جک پالت از طریق یک پمپ هیدرولیکی عملیات جا به جایی و بالابری را انجام می دهد. در این نوع جک پالت اهرم متصل به پمپ، وظیفه تغییر ارتفاع تیغه ها را بر عهده دارد. به این صورت که شخصی که با این تجهیزات کار می کند، توسط اهرم ارتفاع تیغه را تنظیم می کند. با قرار گرفتن تیغه ها در زیر پالت ان را جا به جا میکند.در ادامه به راهنمای خرید جک پالت دستی می پردازیم. برخی از جک پالت های دستی که به صورت رایج استفاده می شوند، شامل موارد زیر است:

  1. جک پالت دستی قیچی: هنگامی که شما نیاز به ارتفاع بیشتری برای بالابری محصولات دارید، بهتر است از جک پالت قیچی برای این منظور استفاده کنید یکی راهنمای خرید جک پالت این است که حداکثر ارتفاع این جک پالت ۸۰ سانت می باشد و یک میز متحرک است که عملیات جابه حایی را برای شما اسان می کند. این جک پالت با امکاناتی از قبیل یک میزکار یا سکوی مخصوص می تواند برای بارهایی که نیاز به بالا امدن پالت بار روی شاخک جک پالت دارند، به کار رود. به عبارت ساده یک میز با قابلیت جابه جایی بار است.
  2. جک پالت دستی توزین دار (جک پالت ترازو دار): یکی از مزیت های جک پالت ترازو دار این است که به شما وزن بار انتقالی را می دهد. با قرار گرفتن بار بر روی شاخک های جک پالت توزین دار، میزان وزن بار نمایش داده می شود و شما دردسر وزن کشی را نخواهید داشت. در خصوص راهنمای خرید جک پالت دستی ترازو دار می توان گفت که یک نوع ان جک پالت ترازو دار پرینتری است که می توانید رسید وزن بار را پرینت بگیرید. یک نوع از جک پالت ترازو دار به این صورت است که دارای صفحه دیجیتال است که وزن بار را نمایش می دهد.
  3. جک پالت دستی گالوانیزه: جک پالت های دستی ساده برای بارهایی که در معرض رطوبت قرار دارند، مناسب نیست، زیرا پس از مدتی ممکن است، دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی شود و به بار شما نیز اسیب بزند. جک پالت استیل یا گالوانیزه عموما برای سردخانه یا محیط های مرطوب مناسب است. چرا که جنس این نوع جک پالت ها در برابر زنگ زدگی شاخک و پمپ مقاوم است.

جک پالت برقی

حالا که شما با راهنمای خرید جک پالت دستی اشنا شدید. در ادامه جک پالت های برقی را بررسی می کنیم. نمونه های برقی جک پالت ها، بی شک در سهولت استفاده از ان نقش بسزایی دارند و مزایای بی شماری نیز دارند. جک پالت برقی نیز مانند جک پالت دستی مدل هایی متنوعی دارد. یکی از مزایای جک پالت دستی این است که اپراتور دستگاه، نیاز به به قرار دادن اهرم برای تنظیم ارتفاع ندارد. چرا که در این نوع جک پالت موتور دستگاه عملیات تغییر ارتفاع نتیجه بارگیری و تخلیه پالت ها را انجام می دهد که فشار کار را کمتر می کند.

جک پالت های برقی معمولا، در یکی از دسته های جایگاه اپراتور نفر بر یا بدون جایگاه اپراتور قرار می گیرند. این امر را در نظر داشه باشید که هر کدام از جک پالت های دستی و برقی محدودیت هایی دارند. بنابراین شما در هنگام خرید جک پالت ها باید جزئیات را دقت کنید و طبق نیاز و شرایط خود خرید کنید. چنانچه شما می خواهید نیروی فیزیکی کمتری به دوش پرسنلتان باشد بهتر است از این مدل استفاده کنید.

راهنمایی و کاربرد جک پالت قبل از خرید

اجزا تشکیل دهنده جک پالت

دستگاه جک پالت به دلیل اینکه در انواع مختلف برقی و دستی قرار می گیرد و هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. بعضی از اجزای ان نیز باهم تفاوت دارند. شما برای راهنمای خرید جک پالت باید قطعات ان را بشناسید. اما به طور کلی قطعات تشکیل دهنده جک پالت ها شامل موارد زیر است:

  • دسته فرمان
  • اهرم رهاسازی
  • دسته جک پالت
  • واحد پمپ
  • پیستون پمپ
  • اهرم ازادکننده سوپاپ
  • تیغه ها
  • چرخ های فرمان
  • میله یدکش

معرفی کاربرد جک پالت

همانطور که می دانید حمل محصولات به صورت فیزیکی کار دشواری است و انرژی زیادی از نیرو می گیرد. علاوه بر این زمان زیادی را نیز میگیرد. در برخی مواقع حمل و نقل بارهای بالا وزن بسیار بالا، بدون تجهیزات وجود ندارد. شما با راهنمای خرید جک پالت می توانید جک پالت مناسب را تهیه کنید. از همین رو شما می توانید برای جابه جایی اسانتر محصولاتی که ازتفاع کمی دارند از جک پالت استفاده کنید. برخی از مزایای جک پالت عبارتند از:

  • حمل محصولات در انبار تولیدی ها فروشگاه و…
  • جا به جایی کالاهای سنگین وزن
  • امکان جابه جایی چندین محصول به صوت همزمان
  • امکان جابه جایی کالاهای حساس در برابر ضربه با کمترین آسیب

نکته کلیدی قبل از خرید جک پالت

نکات مهم در خرید جک پالت

همانطور که میدانید به دلیل قیمت بالای تجهیزات انبار داری، کیفیت محصول امر مهمی است، تا شما دائما به دنبال تعمیر و هزینه های مجدد ان نباشید. اکثر افرادی که قصد خرید انواع جک پالت را دارند، همواره می خواهند، بتوانند از دستگاه بهره برداری بیشتری داشته باشند و برای مدت زمان طولانی نیز از ان استفاده کنند. بنابراین برای پیشگیری از اتلاف انرژی و وقت شما بهتر است، برخی راهنمای خرید جک پالت را در نظر داشته باشید، تا انتخاب به صرفه ای داشته ای باشید.

  • به جنس تمامی قطعات جک پالت دقت کنید.
  • به میزان وزن قابل تحمل جک پالت خود دقت کنید.
  • طول شاخک های تیغه ها را در نظر داشته باشید.
  • طبق نیاز خود یکی از انواع جک پالت دستی یا برقی را انتخاب کنید.
  • برند تولید کننده و فروشگاه تولیدی را در نظر داشته باشید.
  • جک پالت ها باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند.

نحوه نگهداری از جک پالت

شما پس از بررسی راهنمای خرید جک پالت و خریداری جک پالت بر اساس نیازهای شغل خود باید به برخی از نکات توجه کنید، زیرا این تجهیزات، برای افزایش طول عمر بیشتر نیاز به مراقبت هایی دارند. جک پالت ها دارای اجزای پیچیده و اسیب پذیری هستند و در شرایط نامناسب اسیب می بینند. در ادامه به برخی از نکات برای حفظ و مرافبت جک پالت ها می پردازیم.

  • تا حد امکان جک پالت ها نباید در معرض محیط های مرطوب و مخصوصا باران قرار بگیرند.
  • روزانه قطعات و اجزای جک پالت را چک کنید و در صورت نیاز به روغن کاری ان را انجام دهید.
  • به شرایط اهرم سازی توجه کنید.
  • چنانچه بار وزن بالایی دارد، ان روی جک پالت با ظرفیت کمتر از کالا قرار ندهید، تا فشار مضاعفی به ان وارد نشود.
  • در زمانیکه با جک پالت کار نمی کنید و خالی است، شاخک های جک پالت را در کمترین ارتفاع تنظیم کنید.
  • در جک پالت هایی که قابلیت نفر بر را ندارند، اپراتور نباید روی ان قرار بگیرد.

سخن پایانی

همانطور که در این راهنمای خرید جک پالت مطالعه کردید، جک پالت ها به عنوان یکی از تجهیزات انبارداری، در جابجایی و حمل و نقل محصولات نقش مهمی دارند. با توجه به تنوع مدل ها و ظرفیت های مختلف جک پالت ها، انتخاب جک پالت مناسب برای شما، نیازمند بررسی و توجه به نکات مختلفی است. در این راهنمای خرید، به بررسی انواع جک پالت دستی و برقی، اجزای تشکیل دهنده، کاربرد و نکات مهم در خرید جک پالت پرداختیم.

سوالات متداول درباره راهنمای خرید جک پالت

  1. جک پالت چیست و چه کاربردی دارد؟
    جک پالت تجهیزاتی است که برای جابجایی و حمل و نقل پالت ها و بارهای سنگین در انبارها، فروشگاه ها و سایر محیط های صنعتی استفاده می شود. جک پالت ها در دو نوع دستی و برقی موجود هستند و می توانند بارهای با وزن های مختلف را جابجا کنند.
  2. چگونه از جک پالت نگهداری کنیم؟
    برای افزایش طول عمر جک پالت باید به نکات زیر توجه کنید، جک پالت را در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید همچنین جک پالت را به طور مرتب تمیز و روغن کاری کنید و از جک پالت برای جابجایی بارهای سنگین تر از ظرفیت آن استفاده نکنید. علاوه بر این به طور مرتب جک پالت را سرویس کنید.
  3. نکات مهم در خرید جک پالت کدامند؟
    هنگام خرید جک پالت باید به ظرفیت حمل بار،ارتفاع بالابر، نوع جک پالت، ظرفیت حمل بر، برند و کیفیت و گارانتی و خدمات پس از فروش ان دقت کنید.
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :احمد محمدی

      سلام وقت شما بخیر کیفیت جک پالت خیلی مهمه باید نهایت دقت رو روی کیفیتش گذاشت وگرنه خیلی زود خراب میشه.

      1. نویسنده :کارشناس روابط عمومی

        سلام بله درسته کیفیتش خیلی مهمه ممنون از کامنت.