روشنایی فضای باز با استفاده از چراغ خطی

روشنایی فضای باز با استفاده از چراغ خطی
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 282492 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱ | منبع: ecowat.com
1114 بازدید
۲
8
ارسال به دوستان
پ

خبر خوب این است که چراغ خطی LED، به طور کلی، بسیار بادوام هستند. تا زمانی که چراغ های ال ای دی شما به درستی نصب شده و آب بندی مناسبی داشته باشند، استفاده از آنها در فضای باز بی خطر است.

روشنایی فضای باز با استفاده از چراغ خطی

مزایای استفاده از چراغ های خطی در فضای باز چیست؟

نورپردازی در فضای باز در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و با روی کار آمدن چراغ های خطی دارای IP65 این کار را برای طراحان نورپردازی راحت تر کرده است.
از دیگر مزایای این چراغ ها در ادامه اشاره می کنیم:

  1. چراغ های ال ای دی خطی اغلب به صورت مستقل و راحت تر از چراغ های سنتی نصب می شوند.
  2. چراغ‌های LED خطی نسبت به سایر محصولات روشنایی رنگ ملایم‌تری از خود ساطع می‌کنند (و در رنگ‌های متنوعی مطابق با سلیقه شما هستند).
  3. مصرف انرژی چراغ های خطی نسبت به سایر چراغ ها کمتر است.
  4. طول عمر بالاتری دارند.
  5. امکان استفاده از چراغ های خطی دفنی در فضای باز و برای نورپردازی کف وجود دارد.
  6. می توان از این چراغ ها در فضاهای مرطوب و در معرض آب استفاده کرد.
  7. مقاومت این چراغ ها در برابر فشار بسیار بالا است و به همین خاطر می توان از آن ها برای نورپردازی کف (به عنوان مثال نورپردازی کف پارکینگ ها) استفاده کرد.

از کدام چراغ های خطی می توانیم در فضای باز استفاده کنیم؟

چراغ های LED خطی بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. به همین خاطر باید قبل از انتخاب حتما اطلاعات کافی در رابطه با انواع آن ها داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که چراغ های خطی دارای رتبه بندی های مختلفی هستند که به عنوان حفاظت از نفوذ یا رتبه IP شناخته می شود. اگر قصد دارید چراغ های خود را در فضای باز قرار دهید، و اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، بهتر است چراغ های خطی را انتخاب کنید که در مقیاس IP دارای رتبه بالایی باشند.

چراغ های مناسب فضای باز در برابر تمامی عوامل طبیعی مقاوم هستند و سرما و گرما آن ها را دچار مشکل نمی کند. در واقع، اکثر چراغ های LED در دماهای سرد عملکرد فوق العاده ای دارند. اگرچه این ممکن است کمتر برای گرما صادق باشد، بنابراین بهتر است محدوده دمای توصیه شده LED را بررسی کنید. اکثر تولید کنندگان این را ارائه می دهند.

چراغ خطی برای فضاهای مسکونی

چراغ خطی به دلیل بهره وری انرژی، انعطاف پذیری و تطبیق پذیری به یک گزینه ی نورپردازی عالی برای ساختمان های مسکونی تبدیل شده است. این چراغ ها را می توان برای نورپردازی عمومی، وظیفه ای و تاکیدی استفاده کرد و زیبایی و کارایی فضاهای مختلف را بهبود بخشید. در این بخش، رایج ترین موارد استفاده از نور خطی در ساختمان های مسکونی را با تمرکز بر اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، کمد و کابینت، حمام، راهرو، راه پله، پارکینگ، استخر و نما بررسی می کنیم. طراحان نورپردازی با درک کاربردهای خاص لاین نوری می توانند طرح های نورپردازی جذاب و کاربردی را برای محیط های مسکونی ایجاد کنند.

چراغ خطی برای فضاهای تجاری

چراغ خطی با بهره وری انرژی بالا و تطبیق پذیری منحصر به فرد خود، صنعت روشنایی را متحول کرده و امکان استفاده از آن را در فضاهای تجاری فراهم کرده است. از نورپردازی عمومی گرفته تا نورپردازی وظیفه، لاین های نوری به گزینه ای برای بهبود زیبایی و عملکرد انواع ساختمان های تجاری تبدیل شده اند. در این بخش رایج ترین موارد استفاده از لاین نوری را در انواع فضاهای تجاری از جمله ساختمان های اداری، فروشگاه ها، مراکز خرید، نمایشگاه ها، هتل ها، رستوران ها، کافه ها، بیمارستان ها، مدارس و دانشگاه ها بررسی می کنیم. طراحان نورپردازی با درک کاربردهای خاص نور خطی می توانند طرح های روشنایی جذاب و چشم نوازی را برای محیط های تجاری ایجاد کنند.

منبع:اکووات/ecowat

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :علی ملکی زاده

      سلام
      چراغ های خطی برای زیبایی خانه محل کار و… خیلی خوبه حتما ازشون استفاده کنید.

      1. نویسنده :کارشناس روابط عمومی

        سلام علی عزیز
        مرسی که نظر خودتون به اشتراک گذاشتید.