گاز یخچال چند سال کار میکند؟

گاز یخچال چند سال کار میکند؟
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 281392 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ | منبع: dr-side.com
1150 بازدید
۲
13
ارسال به دوستان
پ

گاز یخچال در سیستم تبریدی بسته‌ قرار گرفته و امکان خروج از این سیستم وجود ندارد.

گاز یخچال چند سال کار میکند

در حالت عادی این گاز تا زمانی که یخچال کار می‌کند، دوام داشته و نیازی به شارژ مجدد ندارد؛ اما در صورتی که کمپرسور آن یک‌سره کار کند، مواد غذایی داخل یخچال خنک نشده باشند یا اینکه تغییر غیر عادی در آن‌ها ایجاد شده باشد، باید گاز یخچال را مورد بررسی قرار داد. ممکن است لوله‌های سیستم سوراخ شده و از این طریق گاز یخچال وارد محیط شود و مشکلاتی را ایجاد کند. برای اینکه بدانید گاز یخچال چند سال کار میکند ‌می‌توانید به سراغ بهترین تعمیرکار یخچال در تهران بروید.

فاکتورهای موثر بر عمر مفید گاز یخچال

عوامل مختلفی مانند وجود نشتی، استفاده نادرست از یخچال و شرایط محیطی بر روی عمر مفید گاز یخچال موثر هستند. در ادامه به بررسی جزئیات هر کدام از این عوامل می‌پردازیم.

وجود نشتی در سیستم تبرید یخچال

یکی از فاکتورهای مهمی که عمر گاز یخچال را کاهش می‌دهد، وجود نشتی است. نشتی در صورت نصب نامناسب یخچال و یا تراز نبودن آن ایجاد می‌شود. گاهی اوقات دیده شده که برای در آوردن یخ و برفک، با چاقو به یخچال ضربه وارد می‌شود. در بعضی موارد هم ممکن است لوله‌ها ی سیستم تبرید دچار ترک یا شکستگی شده و نشتی رخ دهد. در این صورت گاز یخچال با توجه به میزان نشتی و سوراخ شدگی به تدریح به بیرون نفوذ می‌کند. در این صورت مواد غذایی داخل یخچال به خوبی سرد و خنک نخواهند شد و دمای یخچال نسبت به قبل بالاتر افزایش پیدا می‌کند. معمولاً در هر شهری تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی تاسیس شده و تکنسین‌های ماهر و کاربلدی در این تعمیرگاه کار می‌کنند که می‌توانند چنین مشکلاتی را از بین ببرند. برای سرعت بخشیدن به تعمیر یخچال می‌توانید از خدمات این تعمیرگاه‌‌های شبانه روزی استفاده کنید و دریابید که گاز یخچال چند سال کار میکند.

استفاده نادرست از یخچال

اگر بیشتر ظرفیت یخچال را با مواد غذایی پر کنید؛ به طوری که منافذ و دریچه‌های مخصوص آن بسته و تبادل انرژی و هوا مختل شود، در این صورت گاز یخچال ممکن برای سرد کردن فشار بیشتری را تحمل کند. علاوه بر آن، اگر درب یخچال را به صورت مداوم باز و بسته کنید و یا اگر دمای یخچال را هر چند وقت یکبار تغییر دهید، ممکن است به گاز یخچال فشار زیادی وارد شود.

شرایط محیطی یخچال

اگر شرایط محیطی نامناسب باشد، تعمیرکار می‌تواند به شما نشان دهد که گاز یخچال چند سال کار میکند؛ چرا که قرار گرفتن یخچال در مجاورت نور خورشید باعث می‌شود که فشار گاز یخچال و دمای داخل آن افزایش پیدا کند و باعث کاهش عمر آن شود. همچنین وجود رطوبت و دمای زیاد و گرد و خاک در سیستم تبریدی یخچال باعث افزایش کارکرد و بالارفتن گاز می‌شود.

عوامل نشتی گاز یخچال

چگونه بفهمیم که گاز یخچال تمام شده است

نمی‌توان گفت که گاز یخچال چند سال کار میکند؛ بنابراین اگر متوجه تغییراتی مانند صدای کمپرسور، گرم بودن مواد غذایی و یا عملکرد نامناسب یخچال در یخچال شده‌اید، باید به فشار و یا کم‌شدن گاز یخچال شک کرد. فرقی نمی‌کند که چه نوع یخچالی داشته باشید، همیشه باید حواستان به کارکرد یخچال باشد. با یک روش ساده می‌توان متوجه شد که گاز یخچال در چه وضعیتی است. برای این کار در پشت یخچال، قسمت وسط کندانسور را پیدا کرده و دمای آن را امتحان کنید. سرد بودن سیم‌های کندانسور به معنی خالی بودن گاز یخچال است و باید برای پر کردن و شارژ آن اقدام کنید.

اگر یخچال شما ساید بای ساید است، می‌توانید برای تعمیر یخچال ساید بای ساید به تکنسین‌های مجرب مراجعه کنید. توجه داشته باشید که حتما این کار را به تکنسین متخصص واگذار کنید. البته با شنیدن صدای یخچال هم می توان به وضعیت گاز یخچال پی برد. در حالت عادی صداهای ضعیفی که نشان دهنده سالم بودن یخچال هستند، شنیده می‌شوند؛ اما زمانی که صدایی به گوش نمی‌رسد، یعنی گاز یخچال کم شده یا خالی شده ‌است. در این هنگام با دانستن اینکه گاز یخچال چند سال کار میکند، می‌توانید به بررسی جزئیات بپردازید

آیا یخچال بعد از شارژ گاز مانند روز اول می شود؟

اگر شارژ یخچال را به دست افراد متخصص بسپارید، آنها با نهایت دقت، مشکل را بررسی کرده و پس از عیب‌‌یابی شارژ گاز را انجام می‌دهند، در این صورت نیازی به شارژ دوباره گاز یخچال نخواهید داشت. حساسیت و دقت در انتخاب این افراد بسیار مهم است. برای همین می‌توانید به نمایندگی انواع یخچال مانند نمایندگی یخچال مابه مراجعه کنید.

هزینه شارژ گاز یخچال و فریزر چقدر است؟

به طور دقیق نمی‌توان گفت که گاز یخچال چند سال کار میکند؛ اما اگر برای شارژ یخچال خود به یکی از نمایندگی‌ها مانند نمایندگی یخچال وستینگهاوس مراجعه کرده باشید، باید بدانید که هزینه شارژ گاز به عوامل مختلفی مانند اجرت شارژ، میزان شارژ، میزان نشتی و میزان جوشکاری بستگی دارد. در کنار این عوامل هزینه و نرخ سالیانه هم در هزینه شارژ گاز یخچال تاثیر‌گذار است. همچنین اگر نیاز به تعویض قطعه و یا موارد دیگر باشد، هزینه آن نیز به فاکتور اضافه می‌شود. البته هزینه شارژ گاز به حجم و نوع گازی که در مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بستگی دارد.

شارژ یخچال‌ها بهتر است در خارج از محل خانه صورت گیرد؛ زیرا وجود رطوبت و هوا در فرآیند شارژ گاز تاثیر بدی خواهد گذاشت. گاز استفاده شده در هر نوع یخچالی متفاوت است و در یخچال‌های ایرانی بیشتر از گازهای نجیب استفاده می‌شود. اگر یخچال شما فریجیدر باشد، تشخیص گاز مناسب بر عهده نمایندگی یخچال فریجیدر است.

انواع گاز یخچال

سخن پایانی

یخچال از وسایل پر مصرف و کاربردی در هر منزل است. نگهداری و شرایط قرار گرفتن یخچال در کارکرد درست آن بسیار تاثیرگذار است. رطوبت، نور مستقیم خورشید و یا گرمای وسایل مجاور و… بر روی گاز یخچال تاثیر مستقیم دارند. هر از چند مدت با توجه به علایم ظاهری می‌توان گاز یخچال را چک کرد. البته نحوه قرار گیری مواد غذایی درون یخچال هم باید به درستی انجام شود. تعیین اینکه گاز یخچال چند سال کار میکند، به شرایط قرارگیری آن بستگی دارد و برای این امر می‌توان از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :ژاله نعیمی

      قسمتی که فاکتورهای عمر مفید گاز یخچال رو گفتید خیلی مفید بود ممنونم

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون ژاله جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂