برترین صادرکنندگان مقاطع طویل فولادی در سال ۱۴۰۲

برترین صادرکنندگان مقاطع طویل فولادی در سال ۱۴۰۲
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 270893 |
تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ | منبع: fooladino.com
1177 بازدید
۲
10
ارسال به دوستان
پ

صنعت فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ شاهد رشدی چشمگیر در بخش صادرات مقاطع طویل فولادی بود.

برترین صادرکنندگان مقاطع طویل فولادی در سال ۱۴۰۲

 این امر به عوامل متعددی از جمله افزایش تقاضای جهانی برای فولاد، قیمت مناسب محصولات ایرانی و حمایت‌های دولتی نسبت داده می‌شود. در این مقاله از تیم فولادینو به بررسی برترین صادرکنندگان مقاطع طویل فولادی در سال ۱۴۰۲ و عوامل موفقیت آنها می‌پردازیم. همچنین جدولی از ارزش دلاری و وزنی صادرات انجام گرفته نیز آورده شده است و بصورت نموداری نیز می‌توانید برترین صادرکنندگان مقاطع طویل فولادی در سال ۱۴۰۲ را مشاهده نمایید.

رشد چشمگیر صادرات تیرآهن و نوسان در صادرات میلگرد در سال ۱۴۰۲

صادرات تیرآهن در سال ۱۴۰۲ با جهشی ۲۹ درصدی نسبت به سال قبل، به ۱۷۶ هزار تن رسید. ارزش دلاری این صادرات نیز ۱۳ درصد افزایش یافته و به ۹۳ میلیون دلار رسیده است. عراق همچنان مقصد اصلی تیرآهن صادراتی ایران باقی ماند و ۸۲ درصد از سهم بازار این محصول را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.

در مقابل بازار صادرات میلگرد در سال ۱۴۰۲ با نوساناتی همراه بود. صادرات میلگرد شاخه از نظر وزنی ۴ درصد افزایش یافت و به ۲۱۵۳ هزار تن رسید؛ اما ارزش دلاری آن ۷ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۱ میلیون دلار رسید. در مقابل صادرات میلگرد کلاف ۱۳ درصد از نظر وزنی رشد کرد و به ۳۹۸ هزار تن رسید و ارزش دلاری آن ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۰۶ میلیون دلار رسید.

رشد چشمگیر صادرات تیرآهن و نوسان در صادرات میلگرد در سال ۱۴۰۲

عراق با ۱.۵ میلیون تن بزرگ‌ترین خریدار میلگرد شاخه ایران در سال ۱۴۰۲ بود. امارات نیز بیشترین سهم را در بازار صادراتی میلگرد کلاف ایران داشته است. دلایل نوسانات در قیمت میلگرد می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله نوسانات قیمت جهانی فولاد، تغییر تقاضا در کشورهای مقصد و سیاست‌های تجاری آنها نسبت داده شود. سایت فولادینو یکی از سایت‌های معتبر در زمینه خرید و فروش انواع تیر آهن و میلگرد در ایران است. با مراجعه به این سایت می‌توانید اطلاعات دقیقی از قیمت انواع تیرآهن و میلگرد و سایر محصولات فولادی به دست آورید.

عوامل موثر در رشد صادرات فولاد در ایران

عوامل زیر تاثیر زیادی در افزایش صادرات فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ داشته است:

  • افزایش تقاضای جهانی برای فولاد
  • قیمت مناسب محصولات فولادی ایران
  • رفع برخی از موانع صادراتی
  • تمرکز دولت بر توسعه صادرات غیرنفتی

صادرکنندگان برتر میلگرد در ایران

بازار صادرات میلگرد در ایران در سال ۱۴۰۲ شاهد رقابت تنگاتنگی بین تولیدکنندگان مختلف بود. در این میان، ۵ شرکت با سهم قابل توجهی در بازار صادرات میلگرد، به عنوان صادرکنندگان برتر میلگرد شناخته شدند. در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

فولاد روهینا جنوب

شرکت فولاد روهینا جنوب با سهم ۱۵.۹درصدی از کل صادرات میلگرد، در صدر فهرست برترین صادرکنندگان سال ۱۴۰۲ قرار دارد. این شرکت که در استان خوزستان واقع شده است، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران به شمار می‌رود و محصولات خود را به کشورهای مختلف در منطقه و سایر نقاط جهان صادر می‌کند.

فولاد کویر

شرکت فولاد کویر با سهم ۱۲ درصدی، در رتبه دوم صادرکنندگان برتر میلگرد ایران قرار دارد. این شرکت که در استان اصفهان واقع شده است، سابقه طولانی در تولید میلگرد دارد و محصولات خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌کند.

آهن و فولاد بافق

این شرکت با سهم ۹.۶ درصدی، در رتبه سوم این فهرست قرار دارد. شرکت آهن و فولاد بافق در استان یزد واقع شده است و یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران است.

ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان که به عنوان بزرگترین مجتمع فولادسازی کشور شناخته می‌شود، با سهم ۶.۵ درصدی در رتبه چهارم صادرکنندگان برتر میلگرد قرار دارد. این شرکت در استان اصفهان واقع شده است و طیف گسترده‌ای از محصولات فولادی از جمله میلگرد را تولید می‌کند.

فولاد ظفر بناب

شرکت فولاد ظفر بناب با سهم۵.۶ درصدی، در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد. این شرکت در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و یکی از تولیدکنندگان شناخته شده میلگرد در شمال غرب کشور است.

صادرکنندگان برتر میلگرد در ایران

علاوه بر این پنج شرکت، صادرکنندگان دیگری نیز در ایران فعال هستند که سهم کمتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به رشد تقاضای جهانی برای میلگرد، انتظار می‌رود که در سال‌های آینده شاهد افزایش صادرات این محصول به کشور‌های مختلف باشیم.

صادرکنندگان برتر تیرآهن در ایران

بازار صادرات تیرآهن نیز در ایران در سال ۱۴۰۲ شاهد حضور فعال چند شرکت بزرگ بود. در این میان ۴ شرکت با در اختیار داشتن سهم قابل توجهی از بازار به عنوان صادرکنندگان برتر تیرآهن شناخته شدند. در ادامه به معرفی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

ذوب آهن اصفهان

این شرکت با سهم ۳۸.۹ درصدی بیشترین سهم را در میان صادرکنندگان تیرآهن در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد. ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در ایران، نقش مهمی در صادرات تیرآهن کشور ما ایفا می‌کند. این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و مواد اولیه مرغوب، تیرآهنی با کیفیت بالا تولید می‌کند. محصولات این شرکت در بازارهای داخلی و برخی از کشورهای همسایه به فروش می‌رسد.

جهان فولاد غرب

این شرکت با سهم ۱۴.۱ درصدی رتبه دوم صادرکنندگان برتر تیرآهن در سال ۱۴۰۲ را کسب کرد. جهان فولاد غرب از جمله تولیدکنندگان بزرگ تیرآهن در کشور به شمار می‌رود. این شرکت با استفاده از معادن سنگ آهن و زغال سنگ موجود در منطقه، تیرآهنی با کیفیت بالا تولید می‌کند.

فولاد ظفر بناب

این شرکت با سهم ۱۰.۱ درصدی در رتبه سوم فهرست صادرکنندگان برتر تیرآهن در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت. فولاد ظفر بناب از جمله تولیدکنندگان بزرگ تیرآهن در شمال غرب کشور به شمار می‌رود. محصولات این شرکت به دلیل کیفیت بالا در بازارهای داخلی نیز تقاضای زیادی دارند.

فولاد یزد

این شرکت با سهم ۱.۳ درصدی در رتبه چهارم صادرکنندگان تیرآهن در ایران است. فولاد یزد از جمله تولیدکنندگان تیرآهن در مرکز کشور به شمار می‌رود.

صادرکنندگان برتر تیرآهن در ایران

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که صنعت فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد قابل توجهی در صادرات مقاطع طویل فولادی به ویژه میلگرد بود. این امر نشان‌دهنده کیفیت بالای این محصول و همچنین تقاضای روزافزون برای آن در بازارهای جهانی است. شرکت‌های تولید کننده محصولات فولادی در ایران نقش کلیدی در صادرات میلگرد و تیرآهن ایفا می‌کنند. با توجه به نوسانات ارز، تغییر قیمت فولاد و مسائل سیاسی و اقتصادی قیمت تیرآهن و میلگرد همواره در بازارهای داخلی در حال نوسان است. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت روز محصولات فولادی می‌توانید به سایت فولادینو مراجعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سیمین دادگر

      خیلی اطلاعات مفیدی دادید واسه کسی که دنبال پیدا کردن بهترین جا واسه خرید مقاطع فولادی و میلگرد باشه عالیه

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون سیمین جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂