هر آن‌چه که باید درباره چراغ خطی روکار بدانید!

هر آن‌چه که باید درباره چراغ خطی روکار بدانید!
پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-04
کد خبر: 267518 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۱۱ | منبع: ecowat.com
131 بازدید
۲
4
ارسال به دوستان
پ

لاین نوری یا چراغ خطی به صورت کلی به هر چراغی گفته می‌شود که منبع نوری آن به شکل ممتد در طول ادامه یافته‌باشد.

هر آن‌چه که باید درباره چراغ خطی روکار بدانید!

لاین نوری یا چراغ خطی به صورت کلی به هر چراغی گفته می‌شود که منبع نوری آن به شکل ممتد در طول ادامه یافته‌باشد. چراغ‌های خطی مدرن امروزه در بازار محصولات روشنایی بسیار محبوب شده و در طراحی بناهای مهم و به شکل کلی در معماری امروز به وفور قابل مشاهده می‌باشند. در میان انواع حالت‌های نصب چراغ خطی یعنی توکار، روکار و آویز، چراغ خطی روکار در بسیاری از فضاها کاربرد بسیار زیادی دارد. در این مقاله به بررسی چراغ خطی روکار و هر آن‌چه که باید درباره آن بدانید پرداخته و مشخصات این چراغ لاینر را بررسی می‌کنیم.

چراغ خطی روکار

چراغ خطی روکار یا لاین نوری روکار، نوعی چراغی خطی است که بدنه آن مستقیما به سازه سقف یا دیوار پیچ می‌شود و کاملا قابل مشاهده است. در حقیقت اگر شما فضای کافی در داخل سقف برای نصب چراغ خطی توکار نداشته باشید، دو انتخاب چراغ خطی روکار و چراغ خطی آویز پیش روی شماست. در حالت روکار، تمامی بدنه چراغ خطی و منبع نور آن به عنوان بخشی از دکوراسیون فضا در نظر گرفته می‌شود. البته باید توجه کرد که بعضا به چراغ خطی آویز نیز چراغ خطی روکار گفته می‌شود که از نظر فنی اشتباه نیست اما بهتر این است برای اشاره دقیق به چراغ خطی مورد نظر خود، نام صحیح آن را بدانیم.

چراغ خطی روکار از نظر توان، شکل، اندازه و سیستم عملکرد، در بازار محصولات روشنایی تنوع بالایی دارد. صورت کلی چراغ خطی روکار معمولا در عرض‌های نزدیک به ۳، ۶ و ۹ سانتی‌متر تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتفاع چراغ‌‌های خطی روکار نیز بسته به کاربرد متفاوت است. در بعضی از فضاها که ارتفاع سقف کم است،  بهتر است از چراغ خطی روکار با عمق کمتر استفاده شود اما اگر فضای شما ارتفاع کافی ( حداقل ۳ متر) را داراست، بهتر است از چراغ خطی با عمق بیشتر استفاده نمایید زیرا چراغ‌های خطی با عمق بیشتر، آلومینیوم مصرفی بیشتری دارند و این موضوع باعث قدرت خنک‌کنندگی بالاتر و افزایش طول عمر چراغ می‌گردد.

مهم‌ترین کاربردهای چراغ خطی روکار

چراغ خطی به عنوان یک چراغ روکار کاربردهای بسیار زیادی دارد. معمولا از چراغ خطی روکار در فضاهایی استفاده می‌شود که فضای مخصوص برای نصب چراغ به صورت توکار در نظر گرفته نشده‌است و یا ارتفاع فضا بیش از ۳ متر است. علاوه‌ بر این در سقف‌های اکسپوز و یا برخی دیگر از سقف‌های دکوراتیو نیز می‌توان از چراغ خطی به عنوان یک المان دکوراتیو استفاده نمود. همچنین یکی از پرکاربردترین مصارف چراغ خطی روکار مربوط به استفاده از این چراغ در میان لوور، بافل و یا پانل‌های عایق صداست که زیبایی ویژه‌ای به دکوراسیون می‌بخشد.

نحوه نصب چراغ خطی روکار چگونه است؟

همان‌گونه که گفته شد، لاین نوری روکار مستقیما توسط پیچ و رولپلاک به سقف متصل می‌شود. برای نصب چراغ خطی روکار ابتدا از قطع بودن برق ورودی مطنئن شوید. دقت داشته‌باشید که پس از این مرحله حتما تراز بودن ارتفاعی و جانمایی محل نصب چراغ خطی روکار خود را بررسی کنید زیرا چراغ شما نباید به صورت کج و معوج نصب شود. پس از این مراحل در ابتدا رفلکتور و منبع روشنایی از چراغ جدا شوند تا بتوانید به همه بخش‌ها دسترسی داشته‌باشید. سپس بدنه چراغ خطی باید از داخل به سازه سقف پیچ می‌شود. در این مرحله دقت کنید که با توجه به وزن و شکل و طول چراغ خطی روکار خود، از پیچ‌های مناسب به تعداد لازم استفاده نمایید. پس از اتصال پیچ، تنها کافی است تا رفلکتور را مجددا به بدنه متصل نموده و به سیم ورودی برق را به ترمینال چراغ  وصل کنید کنید. در انتها با وصل کردن پوشش شیری رنگ دیفیوزر چراغ و زدن کلید، چراغ خطی روکار شما روشن می‌شود.

نحوه سفارش چراغ خطی روکار

برای اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی چراغ خطی روکار اکووات به صفحه چراغ خطی مراجعه نموده و یا از طریق شماره تماس ۵۸۶۴۲-۰۲۱ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان اکووات در هر لحظه برای مشاوره نورپردازی و سفارشی‌سازی چراغ خطی همراه شما هستند و می‌توانید از مشاوره رایگان نورپردازی آن‌ها برای روشنایی پروژه خود با چراغ خطی روکار بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان نورپردازی با چراغ خطی روکار 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :فرید اکبری

      کاربردهای چراغ خطی روکار رو خیلی خوب توضیح دادید ممنون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون فرید جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂