خدمات شستشوی نما و پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج – نماسازان پیشرو

خدمات شستشوی نما و پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج – نماسازان پیشرو
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 256297 |
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱ | منبع: petzlrappel.com
1200 بازدید
۲
4
ارسال به دوستان
پ

انجام نماشویی یا شستشوی نما و اجرای پیچ و رولپلاک سنگ های نمای ساختمان دو مورد از مهمترین و بیشترین کارهایی است که روی نمای ساختمان ها صورت می پذیرد.

خدمات شستشوی نما و پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج – نماسازان پیشرو

 شرکت نماسازان پیشرو یک از معتبرترین شرکت هایی است که به اجرای این دو کار آن هم بدون داربست در کرج می پردازد.

اجرای این امور توسط کار با طناب یا همان روش راپل مزایای بسیاری دارد که انجام این کارها را سهولت بخشیده و از لحاظ مالی نیز هزینه ها را کاهش داده است. در این نوشته به طور مفصل در خصوص این دو خدمات به توضیح خواهیم پرداخت. انتخاب یک شرکت معتبر و متخصص به دلیل حساسیت انجام کار بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا حتما توصیه می شود تمام این مقاله را به دقت مطالعه بفرمایید.

پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج

پیچ کردن سنگ های نمای ساختمان فعالیتی است که برای محکم کردن و مهار سنگ نمای ساختمان انجام می شود. در واقع وقتی سنگی از نما ریزش می کند و یا شل می شود بهترین و اصولی ترین و تنهاترین راه حل ممکن پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می باشد. برای انجام این کار می توانید از خدمات شرکت نماسازان پیشرو در خصوص پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج استفاده نمایید.

چرا سنگ نما دچار ریزش می شود؟

شل شدن و افتادن سنگ های نما دلایل مختلفی دارد که مهمترین علل این موضوع عبارتند از:

  1. سیمان نامرغوب
  2. عدم ترکیب درست مواد برای ملات
  3. ماسه نامناسب
  4. استفاده از سیمان خشک حین سنگ کاری
  5. استفاده از سنگ های نامرغوب
  6. اسکوپ نکردن سنگ
  7. پاک نکردن گرد سنگ بعد از برشکاری
  8. سنگ کاری روی سطح نامناسب
  9. عدم اجرای درست بندکشی
  10. استفاده از نمای برجسته بیش از حد
  11. چسباندن سنگ روی سنگ با چسب
  12. نفوذ آب به پشت سنگ
  13. وزش باد و طوفان
  14. انبساط و انقباض سنگ ها
  15. زلزله
  16. انجام کارهای غیر اصولی در داخل ساختمان
  17. نشست ساختمان
  18. عدم استفاده از نبشی در نقاط مورد نیاز

به طور قطع یکی از ۱۸ مورد مذکور در بالا می تواند مسبب افتادن سنگ از نما باشد. البته که ممکن است چند مورد از موارد بالا دست به دست هم داده و باعث ریزش سنگ نما شوند.

خسارات مالی و جانی ناشی از افتادن سنگ نما گریبان گیر کیست؟

در خصوص افتادن سنگ نما و خطرات احتمالی ناشی از آن نظرات مختلفی وجود دارد. اما برایند این نظرات به طور خلاصه بدین گونه است که بی شک سازنده و مهندس ناظر متهمان ردیف اول ریزش سنگ نمای ساختمان هستند. اما بنا بر قانون، اگر ریزش در سال های اولیه عمر ساختمان یعنی تا ده سال اول اتفاق بیفتد، بر عهده سازنده و مهندس ناظر ساختمان است. در غیر این صورت مسئول مالک ساختمان خواهد بود. مالک کنونی ساختمان هر کسی باشد باید هزینه تعمیرات سنگ نما و همچنین خسارت وارد شده به خودرو و یا فرد مصدوم را پرداخت کند.

اگر ریزش سنگ نمای ساختمان بر اثر بلایای طبیعی مانند زلزله اتفاق افتاده باشد (حتی قبل از تولد ده سالگی ساختمان)، مسئولیت خسارت وارده تماما بر عهده مالک ساختمان است و سازنده و مهندس ساختمان بی گناه به حساب می‌آیند.

نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج

اگر به طور خلاصه و سلسله وار بخواهیم بیان نماییم، برای انجام تثبیت سنگ های نما روال کار به شرح زیر است:

  • تماس مدیر ساختمان با یک شرکت معتبر برای انجام کار
  • بازدید به طور رایگان توسط کارشناسان شرکت و یا ارسال عکس از نما
  • صادر کردن یک پیش فاکتور جهت اعلام توضیحات و براورد هزینه از طرف شرکت برای مدیر ساختمان
  • انعقاد قرارداد قبل از شروع کار
  • انجام کار توسط پرسنل شرکت مجری
  • تحویل گیری کار از طرف مدیر ساختمان
  • تسویه مبلغ کار

پیچ کردن نما در کرج با طناب یا راپل و بدون داربست!

اجرای پیچ رولپلاک سنگ نما آن هم توسط طناب، امروزه انجام این مهم را بسیار سهل و آسان نموده است. پیچ رولپلاک نما با طناب هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ اقتصادی تفاوتی آشکار با دیگر روش ها دارد. با انجام این کار توسط راپل کار یا طناب، کار با سرعت بیشتری انجام می شود. همچنین ایمنی این کار از داربست بالاتر بوده و متعاقبا خللی در تردد عابرین و وسایل نقلیه ایجاد نمی شود. همچنین هزینه انجام کار به مراتب به صرفه تر خواهد بود.

بحث پیچ کردن نما با طناب امری بسیار حساس بوده، جوری که اگر مجریان این امر در کار خود مهارت و تجربه کافی نداشته باشند احتمال آسیب به سنگها بیشتر از محکم کردن سنگ های نما خواهد بود. مهارت فرد در کار با طناب و سوراخ کاری سنگها به شیوه درست و همچنین استفاده از متریال و مصالح مناسب بخشی ار مواردی است که حتما می بایست مد نظر قرار داد.

اصول و قواعد پیچ کاری نمای ساختمان

همانند انجام هر کاری برای مهار و مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان می بایست یک سری نکات و اصول و قواعد رعایت شود تا کار به نحو احسن صورت پذیرد. در زیر تمام نکات مهمی که برای تثبیت سنگ نما می بایست رعایت شود، ذکر شده است.

  • به دلیل انجام کار توسط طناب یا راپل باید پرسنل مجری دوره دیده و با تجربه باشند.
  • تمام پرسنل باید توسط شرکت بیمه شده باشند.
  • تهیه پیچ و رولپلاک مصرفی به عهده شرکت مجری می باشد. پیچ های تهیه شده باید گالوانیزه ضد زنگ بوده و دارای ابعاد استاندارد باشد.
  • دریل های سوراخ کاری باید به نحوی باشند که به سنگ آسیب نرسانند.
  • پیچ هایی که درون رولپلاک هستند باید با پیچ بند سفت شده نه اینکه با چکش کوبیده شوند.
  • تعداد پیچ های استفاده شده در هر سنگ باید طبق استاندارد باشد، نه کمتر و نه بیشتر.
  • سنگ های افتاده نما باید توسط مدیر ساختمان تهیه شده و توسط پرسنل نصب گردند.
  • روی پیچ ها باید توسط بتونه همرنگ سنگ نما پوشانده شوند.
  • کار انجام شده باید توسط شرکت مجری ۵ سال گارانتی شوند.
  • پایین کار به منظور ایمنی و عدم تردد باید توسط مدیر ساختمان محصور گردد.

دریل مناسب مهمترین مورد در پیچ کردن نما!

استفاده از دریل های بزرگ با لرزش غیر استاندارد برای سنگ های کوچک چیزی به جزء شکستن و ترک خوردن سنگ را در پی نخواهد داشت. حتی برای سنگ های بزرگتر نیز استفاده از دریل های استاندارد امری ضروری و مهم می باشد.

از این رو حتما به این موضوع مهم توجه حداکثری داشته و قبل از شروع کار از پیمانکار راجع به این موضوع پرس و جو نمایید. تا بحال زیاد دیده ایم که سنگ های باریک با دریل های نامناسب سوراخ شده اند و بعضا تا یکسال هم اتفاقی نیفتاده است. اما به مرور زمان ترک های مویرگی بزرگ و بزرگتر شده و نهایتا از همان جایی که پیچ نصب شده سنگ ترک خورده و یک طرف آن دچار ریزش می شود.

اگر این جمله را از زبان مجری کار شنیدید که این سنگ را نمیشه پیچ کرد و یا نیاز ندارد و نمی افتد، به کار آن پیمانکار شک نمایید. در واقع این جملات فقط از روی راحت طلبی و نداشتن تجربه است!

پیچ گذاری در جای مناسب سنگ

یکی دیگر از مواردی که بسیار باید به آن توجه کرد اجتناب از قراردادن پیچ و رولپلاک در جایی است که پشت سنگ در آن نقطه ملات خوبی ندارد و در اصطلاح خالی است.

در حین سوراخ کردن سنگ پس از عبور مته از سنگ مشخص می شود که دریل همچنان دارد سوراخ کاری را طبق روال ادامه می دهد یا اینکه سریع تا انتها به داخل می رود. اگر مته پس از عبور از سنگ ناگهان به داخل برود بازگو کننده این مطلب است که پشت آن قسمت ملات خوبی ندارد. در این حالت از گذاشتن پیچ و رولپلاک در آن نقطه باید خودداری کرد چرا که عملا بی فایده است.

گاهی اوقات پیش می آید که به طور مثال یک سنگ که به طور استاندارد باید ۳ عدد پیچ در آن نصب شود در ۵ تا ۶ نقطه سوراخ می شود تا ۳ عدد از آنها محکم بسته شود. البته در بعضی مواقع با ضربه زدن به سنگ و شنیدن صدای حاصله می توان پی برد که آن قسمت ملات خوبی دارد یا خیر.

قیمت پیچ کردن سنگ نمای ساختمان در کرج

قیمت پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان برای هر ساختمان با توجه به شرایطی که دارد متفاوت است. هزینه انجام کار تنها بعد از رویت کار به صورت حضوری و یا ارسال عکس مقدور می باشد.

پیچ کردن سنگ نما در کرج کرج

قابل ذکر است که اعلام قیمت به صورت دانه ای و متر مربعی به هیچ عنوان در این کار منطقی نبوده و مقدور نمی باشد. در زیر به مهمترین پارامترهای تاثیر گذار در هزینه کار اشاره شده است.

  1. تعداد طبقات ساختمان
  2. متراژ بر نما
  3. جنس سنگهای کار شده
  4. عرض سنگ های موجود در نما
  5. میزان ابزارها یا برجستگی های نما
  6. نوع پیچ استفاده شده

پس از مشاهده نمای ساختمان و در نظر گرفتن موارد بالا می توان قیمت دقیقی ا اعلام نمود. در غیر این صورت و با بیان مشخصات کار به صورت تلفنی تنها می توان هزینه حدودی را اعلام نمود.

محکم کردن سنگ نما در فصلی از سال مناسب تر است؟

برای اجرای کار مقاوم سای سنگ های نما هیچ محدودیتی وجود ندارد. این کار در تمام فصول سال قابل انجام است. در واقع در هر زمانی که سنگی از نمای ساختمان شل شد و یا ریزش داشت شما می توانید به انجام این کار اقدام نمایید. تعلل و درنگ برای انجام کار می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای شما به بار آورد.

البته ذکر این نکته لازم است که در صورت بارش باران، به دلیل استفاده از ادوات برقی مانند باران نمی توان به انجام کار پرداخت. اما به طور کلی این ذهنیت که در زمستان کار نشود کاملا غلط می باشد.

شرکت نماسازان پیشرو متخصص در پیچ و رولپلاک نما در کرج

مطمئنا انتخاب شرکت معتبر و با تجربه در زمینه پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان بسیار مهم می باشد. دلیل این موضوع حساسیت کار است. چنانچه کار به درستی انجام نشود احتمال بروز خطر همچنان پابرجا خواهد بود.

شرکت نماسازان پیشرو یکی از شرکت های معتبری است که از سال ۱۳۸۸ تا کنون به اجرای محکم کاری سنگ های نما بدون داربست مشغول است. عمده ترین فعالیت این شرکت در همین خصوص می باشد. این گروه با داشتن ۵ شعبه فعال آماده خدمت رسانی به مشتریان در تمام نقاط استان های تهران و البرز می باشد.

برای پی بردن به رزومه و کیفیت کار این گروه کافی است از وبسایت و شبکه های اجتماعی آن، برای رویت نمونه کارهای انجام شده، بازدید نمایید. در ضمن تمام پرسنل این شرکت دارای بیمه بوده و طبق قرارداد منعقد شده در ابتدای کار تمام مسئولیت ها از کارفرما سلب خواهد شد.

برای توضیحات تکمیلی و بیشتر توصیه می شود مقاله پیچ رولپلاک نمای ساختمان را در وبسایت این شرکت مطالعه نمایید.

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان در کرج

امروزه با توجه به تغییرات آب و هوایی و همچنین تعدد وسایل نقلیه بیش از پیش نیاز به شستشو و نظافت نما احساس می شود. این موضوع در کلان شهرهایی مثل تهران و کرج و … بیشتر خودنمایی می کند. با شستن و نظافت نما ساختمان جلوه بهتری پیدا کرده و حس خوبی به ساکنان می دهد. همچنین با انجام این کار به کمتر کثیف شدن داخل خانه نیز کمک شایانی می شود.

در زیر به مواردی که نماشویی و تمیز کردن نما نیاز مبرم هست اشاره کرده ایم.

  • شستن ساختمان های نوساز (به منظور نظافت گرد و خاک و پاک کردن سیمان و ملات ریخته روی نما)
  • شستن ساختمان های شیشه ای (از آنجا که شیشه های نما زود به زود کثیف می شوند تمیزی در بازه های زمانی مشخص واجب است)
  • شستشوی ساختمان های نمای کامپوزیت (نماهای کامپوزیت مخصوصا رنگ های تیره تر کثیفی را خیلی نشان می دهند و اگر دیر به دیر تمیز شوند کثیقی به خورد نما رفته و به این آسانی دیگر تمیز نمی شود)
  • نظافت نمای ساختمان های مسکونی (شستشوی نماهای سنگی، آجری، سیمانی و چوبی ساختمانها در چشم انداز آنها بسیار تاثیرگذار است)
  • شستن ساختمان های قدیمی (گاهی اوقات شستن نمای یک ساختمان قدیمی آن چنان جلوه ای به نما می دهد که گویا ساختمان نوساز است)

دسترسی به نما جهت شستن و نظافت

دسترسی به ارتفاع و نمای ساختمان به منظور اجرای شستشوی نمای ساختمان به سه روش امکان پذیر است. در جدول زیر به این سه روش و کارایی آنها در هر مکان اشاره شده است.

 شستشو با طناب (راپل)  شستشو با داربست شستشو با کلایمر
مورد استفاده در تمامی ساختمان ها مگر اینکه فاصله تاج نما تا بدنه نما خیلی زیاد باشد. برای ساختمان های کوچک که امکان دسترسی با طناب وجود نداشته باشد یا ساختمان نوسازی که هنوز داربست آن باز نشده است. برای ساختمان های اداری و تجاری بزرگ که معمولا در حین ساخت ساختمان تمهیدات نصب ادوات آن اندیشیده می شود.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید نماشویی با طناب یا همان خدمات راپل نمای ساختمان، بهترین روش دسترسی به نمای ساختمان و ارتفاعات برای شستشوی نما در کرج می باشد.

شستشوی نما در کرج

کار با طناب نسبت به روش های دیگر سریعتر، ایمن تر و اقتصادی تر است و در عین حال هیچ مزاحمتی از بابت عبور و مرور عابرین و ماشین ها به وجود نمی آورد. شستن نما با راپل آن قدر کارایی دارد که نمای ساختمان های ۵ طبقه با متراژ بر زیر ۲۰ متر را می توان در عرض یک روز شستشو و نظافت نمود.

روشهای مختلف شستشوی نما در کرج

برای نظافت و تمیزی نمای ساختمان ها روش های متعددی وجود دارد که سه یا چهار مورد بیشترین کاربرد را امروزه دارند. این که ما چه روشی را برای شستن و نظافت نما به کار ببریم رابطه مستقیم با جنس نما داشته، به طوری که بعضی از روش ها اصلا به درد بعضی از نماها نمی خورند. در زیر به این روش ها اشاره شده است.

نماشویی با واترجت

اولین روش و شاید پر کاربرد ترین روش که به درد اکثر نماهای امروزی می خورد استفاده از واترجت یا همان آب پرفشار یا به اصلاح عموم دستگاه کارواش می باشد. در این روش آب به صورت پرفشار به نما خورده تا کثیفی و گرد و غبار را از نما بزداید.

دستگاه های واترجت مدل های مختلفی دارند که باید برای شستشوی هر نما دستگاه متناسب با همان نما مورد استفاده قرار بگیرد تا به نما آسیب وارد نشود.

پر قدرت ترین واترجت ها دستگاه های سه فاز هستند که فشار آب مطلوبی ارائه می دهند. واترجت های تکفاز و واترجت های بنزینی انواع دیگر این دستگاه ها می باشند. از نظر قیمت نماشویی، استفاده از شستشو نما با واترجت کمترین هزینه را دارد.

تمیز کردن نما با آب و مواد شوینده

دومین روش در بحث نماشویی و شستشو نما ساختمان استفاده از آب و مواد شوینده است. در این روش با استفاده از یک شیلنگ بزرگ که مجهز به قطع کن و وصل کن در سر شیلنگ می باشد، کار انجام خواهد شد. روال کار به این ترتیب است که ابتدا نما توسط آب خیس شده و سپس مواد شوینده استعمال می شود و مجددا با آب شسته می شود. این روش فقط برای بعضی از نماها من جمله نماهای سنگ صیقلی، کامپوزیت و شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

نظافت نما توسط ابر و تی

این روش که معمولا برای شیشه های نما و نماهای شیشه ای کاربرد دارد تا حدی همانند روش قبلی است. تفاوت در این است که در این روش آبی وجود ندارد و به جای آب، مواد شوینده و کف توسط ابر به نما و شیشه ها مالیده شده و سپس توسط تی تمیز می شوند.

نماشویی در کرج

اگر به طور عامیانه و ساده بخواهیم این روش را تشریح کنیم دقیقا همان کاری انجام می شود که کودکان کار در چهارراه ها برای تمیزی شیشه های اتومبیل انجام می دهند.

شستن نما توسط ساب و سمباده

این روش بیشتر برای سنگ های قدیمی و صیقلی کاربرد دارد. چنانچه نمایی توسط واترجت و مواد شوینده در بخشی از نقاط تمیز نشود مجبوریم سراغ این گزینه برویم.

معمولا در بخش هایی از نما مانند زیر پنجره ها که سالیان متمادی آب شره کرده است، سیاهی ها و رده هایی از شره آب وجود دارد که تبدیل به رسوب شده و به خورد سنگ می روند. راهکار تمیزی برای این قسمت ها استفاده از سمباده های نرم است. سمباده باعث می شوند یک لایه نازک از سنگ که حاوی رسوبات و کثیفی است برداشته شود و نما زیبایی خود را دوباره بدست آورد.

مطمئنا این روش به دلیل سختی در اجرای کار، از بابت قیمت شستشو نما هزینه ای بالاتر نسبت به سایر روش های بالا دارد. این روش تلفیقی از شستشو با آب و مواد شوینده و سمباده کاری می باشد.

شستشو با واتر سندبلاست

این روش را به نوعی می توان مکمل شستشو با واترجت برای نماهای آجری و سنگ های تیشه ای یا هر نوع سنگی که صیقلی نبوده دانست. در این نوع از نماها ممکن است به همان دلیلی که در بخش قبل اشاره نمودیم سیاهی و رسوب پس از شستن نما توسط واترجت باقی بماند. راهکار برای از بین بردن این رسوب ها واتر سندبلاست این قسمت ها می باشد. 

در این روش نازل واترجت عوض شده و به نازلی مجهز می شود که علاوه بر پاشش آب با فشار سیلیس یا سنگ ریزه نیز پاشیده می شود. این کار باعث لایه برداری از سنگ و آجر شده و رسوب ها را محو می نماید. البته در این روش تا حدی به نما آسیب وارد می شود و استفاده از این روش خیلی توصیه نمی شود.

نحوه محاسبه قیمت نماشویی ساختمان در کرج

براورد هزینه نماشویی شستشوی نما ساختمان به موارد مختلفی بستگی دارد که در زیر به آن اشاره کرده ایم.

  • تعداد طبقات نمای ساختمان
  • متراژ بر ساختمان
  • جنس نمای ساختمان
  • روشی که کار نماشویی انجام می شود
  • عواملی که راحتی و سختی کار را مشخص می نماید

به طور قطع هر چه تعداد طبقات نما و متراژ بر کار بیشتر باشد متعاقبا حجم کار بیشتر شده و قیمت شستشو نمای ساختمان نیز افزایش می یابد. در دو کار با حجم یکسان چنانچه نسبت متراژ بر یک کار نسبت به کار دیگر بیشتر باشد به دلیل اینکه انجام کار با تعداد فرود های بیشتری همراه است، قیمت کار نیز بیشتر خواهد بود.

مورد بعدی که در اعلام هزینه برای شستن نما دخیل است جنس یک نما است. نماهای امروزی معمولا از نوع سنگی، آجری، کامپوزیت، سیمانی، شیشه ای و چوب هستند. مسلما نحوه شستشو برای هر نما متفاوت است و به همین دلیل نوع نما تاثیر به سزایی در قیمت نماشویی ساختمان دارد. بعضی از روش های نماشویی همانند شستشو نما با واترجت راحت تر از روشی همانند شستشو با آب و مواد شوینده می باشد. در انتها گفتنی است که انجام نماشویی توسط شرکت نماسازان پیشرو توسط کادر مجرب انجام خواهد شد.

توصیه می شود برای توضیحات تکمیلی مقاله شرکت نماسازان پیشرو در خصوص شستن نمای ساختمان را مطالعه نمایید.

منبع: وبسایت شرکت نماسازان پیشرو (www.petzlrappel.com)

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :شایان الهی

      ممنون که نحوه محاسبه قیمت نماشویی رو گفتید عالی بود

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده شایان جان