۴ نکته برای دکوراسیون اتاق خواب دخترها

4 نکته برای دکوراسیون اتاق خواب دخترها
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 234917 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ | منبع: segameh.com
1672 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ
۴ نکته برای دکوراسیون اتاق خواب دخترها

چه او ۵ ساله باشد و چه ۱۵ ساله، شرط می بندم که ایده های بسیار خاص و ناب در مورد تزئین اتاق خوابش دارد. از آنجایی که احتمالاً بسیاری از آن ها واقع بینانه و اصولی نیست، باید با یکدیگر سر یک طراحی دکوراسیون جذاب و کارآمد به توافق برسید. روی ایده هایی تمرکز کنید که هر دوی شما را راضی نگه دارد.

در نظر داشته باشید که دختر شما برای همیشه کوچک نخواهد بود. بچه ها در یک چشم بر هم زدن بزرگ می شوند و وسایل و لوازم فانتزی ممکن است روزی دیگر به کارشان نیاید. پس اتاقی را به او بدهید که همزمان با او رشد کرده و تغییر کند. اگر به دنبال ایده های عالی برای جذابیت بخشیدن به اتاق خواب دخترانه هستید، قطعا جای درستی آمده اید. در این مطلب، ۴ نکته برای دکوراسیون اتاق خواب دخترها را برای شما نام برده و شرح می دهیم.

ترکیب رنگ درست

استفاده از یک رنگ در اتاق دختران، تاثیر منفی بر دریافت انرژی دارد. مثلا به کار بردن رنگ سفید، هم چشم را خسته می کند و هم باعث می شود ذهن و بدن اسیر خستگی شوند. به همین دلیل بهتر است که هنگام تزئین اتاق دخترتان، از پالت رنگ های هماهنگ و متنوع استفاده کنید. رنگ هایی از طیف صورتی، هنوز برای دکوراسیون اتاق خواب دختران و استفاده برای رنگ چوب تخت خواب دو طبقه کودک یا پرده ها محبوب هستند؛ اما آن ها دیگر تنها لازمه های دکوراسیون این محیط نیستند و رنگ های زیادی هستند که بازتابی از شخصیت ‌های فردی دختران می باشند. بسیاری از دختران در سنین نوجوانی، احساس می کنند که صورتی یک رنگ بچگانه است و تمایل به تغییر آن پیدا می کنند. اینجاست که رنگ های زیر را می توان به عنوان گزینه های چشم نواز معرفی کرد:

  • رنگ های خنثی: اتاق خواب های با رنگ های خنثی، هارمونی خوبی دارند و هرگز از مد نمی افتد. سعی کنید از ترکیب رنگ های خنثی با دیگر رنگ ها استفاده نمایید تا اتاق تا حد امکان دنج به نظر برسد. به جای سفید که ظاهری تمیز اما خسته کننده دارد، می توانید از رنگ کرم استفاده کنید. در صورت امکان، حداقل یکی از دیوارها را به رنگ قهوه ای تیره درآورید تا فضای آرامش بخش تری ایجاد کنید.
  • خاکستری و زرد: خاکستری، یکی از رنگ های مورد علاقه برای تزئین اتاق دختران است که محیطی شیک و مدرن به وجود می آورد. زرد و طیف های مختلف آن، انرژی زا و شاد هستند و همچنین به افزایش تمرکز فرزند شما در هنگام مطالعه کمک می کنند. شما می توانید زرد را که یکی از رنگ های اصلی است، تقریباً با هر رنگی که فکرش را بکنید ترکیب کنید. رنگ خاکستری در ترکیب با زرد، هم برای پسران و هم برای دختران جذاب است و انتخاب خوبی برای نوزادان، پیش دبستانی ها، دبستانی ها و یا نوجوانان است. برای ایجاد محیطی آرام، از طیف کمرنگ آن ها استفاده کنید. ترکیب خاکستری و زرد به دلیل تناسب با سلیقه سنین مختلف، در اتاق های مشترک بین فرزند بزرگتر و کوچکتر عالی عمل می کنند.
  • رنگ های پاستلی: این رنگ ها، اغلب در اتاق دختران از سنین کودکی تا بلوغ به کار می روند. آبی، سبز، زرد و صورتی پاستلی، می‌توانند ظاهری با طراوت و مدرن ارائه دهند. استفاده از ترکیب رنگ سفید و رنگ های پاستلی در سال های اخیر و به ویژه در اتاق خواب دختران جوان، به طور فزاینده ای رواج داشته است. برای نوجوانی که فضای آرام را ترجیح می دهد، می توانید اتاقی را طراحی کنید که سفید در آن غالب است و رنگ های پاستلی، به صورت طبیعی به کار رفته اند. شما فقط نیازی به استفاده از این نوع رنگ ها روی دیوار ندارید؛ کشوها، درب های کمد، قاب آینه قدی و لوازم تزئینی را با انواع رنگ های پاستلی سفارش دهید تا هماهنگی بهتری بین این اجزا و دیوارهای سفید ایجاد گردد.
  • آبی و سفید: رنگ آبی، فقط مختص پسران نیست. در واقع، آبی حدود یک قرن پیش به عنوان رنگی زنانه در نظر گرفته می شد. امروزه یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در اتاق دختران، رنگ آبی و طیف های گوناگون آن است. آبی و سفید هم در یک آپارتمان شهری و هم در یک خانه ساحلی، عالی به نظر می رسند. آبی تیره و سفید، خیره کننده به نظر می رسند؛ اما با گذشت زمان، می توانند احساس یکنواختی به وجود آورند. به همین دلیل، آبی کم رنگ و ترکیب آن با سفید و خاکستری، ایده بهتری است.

ترکیب رنگ درست

تعبیه فضای کافی برای ذخیره سازی

لباس ها و لوازم زیادی هستند که دختر شما از آن ها در سنین کودکی و نوجوانی استفاده می کند و هر کدام از این ها را باید در جایی مخصوص نگهداری کرد. وسایل زیر، قابلیت نگهداری از لوازم مختلف موجود در اتاق خواب دخترها را دارند:

  1. دراور: مخصوص نگهداری از آن دسته از لباس های دخترهاست که در خانه استفاده می کنند. گاهی طبقه بندی هایی بالای صفحه این وسیله وجود دارد که مخصوص چیدن لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. اگر آینه هم بالای صفحه دراور باشد، از آن به عنوان یک میز آرایش می توان استفاده کرد.
  2. کمد لباس: برای آویزان کردن لباس هایی که بیرون از خانه استفاده می شود و جعبه کفش های اضافی، از کمد لباس می توانید استفاده کنید. اگر دختر شما در سنین کودکی به سر می بَرَد، امکان خرید کمد دارای بخش ویترینی برای قرار دادن عروسک های او را دارید.
  3. تخت باکس جکدار: یک باکس خواب با کفی تخت خواب جکدار، وسیله ای است که کاربرد زیادی در اتاق دختربچه ها یا دختران نوجوان برای ذخیره سازی لوازمشان دارد. اگر آن ها اتاق کوچکی دارند و در کمدهایشان جای کافی برای گذاشتن پتوهای تا شده و جعبه کفش های اضافی ندارید، می توانید لوازم اضافی آن ها را در بخش زیرین تخت باکس بگذارید. این کار، با بلند کردن کفی این مدل تخت امکانپذیر است.

کالای خواب باکیفیت

برای اینکه راندمان فرزند شما در زمان تحصیل بالا برود، او باید خواب خوبی را تجربه نماید. جدا از تختخواب استاندارد، خرید انواع کالای خواب مانند پتو و ست روتختی و بالش و تشک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به شما توصیه می کنیم با توجه به فیزیک بدنی دختر کودک یا نوجوان خود، بالش مناسب و تشک های ایرانی یا خارجی مانند تشک برن را برای او بخرید. در نظر داشته باشید که سایز تشک، پتو و ست روتختی، با در نظر گرفتن ابعاد تختخواب مشخص می شود. توجه کنید که کاورهای تشک و بالش، متناسب با ابعاد این دو باید خریداری شوند. اغلب ست های روتختی، این دو را هم دارند و شما نیاز به خریدن جداگانه شان نخواهید داشت.

خرید وسایل و لوازم مورد نیاز اتاق دخترها با توجه به سبک زندگی آن ها

غیر از وسایلی که نام بردیم، شما با توجه به سن و سال فرزندتان می توانید لوازم و وسایل مورد نیازش را بخرید. به طور مثال اگر او محصل است و باید تکالیفش را هر شب بنویسد یا پروژه هایی با رایانه اش آماده کند، بهتر است برای او یک میز تحریر یا میز کامپیوتر بخرید. در این کنار هر یک از این میزها، قادر به قرار دادن کتابخانه برای چیدن کتب درسی و جزوه های تحصیلی او می باشید.

جدا از وسایل چوبی مورد استفاده در اتاق دخترها، می توان از لوازم تزئینی نیز استفاده کرد؛ مثلا پرده پانچی برای کنترل ورود نور به اتاق، لوستر و آباژور برای تنظیم نور محیط، فرش برای ایجاد حس گرمی و جذابیت در کف اتاق و شلف و تابلو برای یکنواخت نبودن دیوارها.

خرید انواع وسایل و لوازم اتاق خواب از فروشگاه های معتبر

فروشگاه های زیادی به صورت حضوری و آنلاین، اقدام به عرضه محصولات اتاق خواب دخترانه و پسرانه از سنین نوجوانی تا بزرگسالی در سایت و نمایشگاه خود می کنند. فروشگاه اینترنتی سه گامه، یکی از این مراکز معتبر است که امکان نمایش برخی از کالاهای خواب و وسایل چوبی را نیز برای مشتریان فراهم نموده است. خط تولید این فروشگاه، این امکان را هم در اختیار مشتری ها قرار می دهد که درخواست خود را برای تغییر ابعاد و رنگ و مدل یا اصطلاحا سفارشی سازی برخی از محصولات اعم از چوبی و غیر چوبی ثبت نمایند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :معصومه پناهی

      ترکیب رنگ درست رو عالی توضیح دادید ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون معصومه جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂