تفاوت بین موتور گیرلس درامی و دیسکی

تفاوت بین موتور گیرلس درامی و دیسکی
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 231472 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ | منبع: aria-trading.com
1565 بازدید
۲
8
ارسال به دوستان
پ

موتور گیرلس در مدل‌های دیسکی و درامی تولید می‌شود. در واقع این مدل‌ها ازنظر ساختار و نحوه عملکرد متفاوت هستند؛ اما به‌طور کلی گشتاور و سرعت آن‌ها به‌شکلی یکسان است. تفاوت‌های مختلفی میان این ۲ مدل وجود دارد که بهتر است قبل‌از خرید و اجرا در آسانسور با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

تفاوت بین موتور گیرلس درامی و دیسکی

همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب آموزشی به‌طورکامل این موضوع را باهم بررسی کرده و در انتها نیز بهترین مرکز را برای خرید این مدل‌ها به شما معرفی کنیم.

نحوه کار و ویژگی‌ها موتورهای گیرلس بشکه‌ای

یکی از انواع مدل‌هایی که برای موتور گیرلس وجود دارد، موتورهای درامی یا بشکه‌ای هستند. این موتور قطر و طول بزرگی داشته و معمولا برای آسانسورهای سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین باید آن را در چاله آسانسور نصب کنید.

ویژگی‌ها و خواص موتورهای گیرلس دیسکی

نوع دیگری که از موتور گیرلس ماتو درایو آسانسور وجود دارد موتورهای دیسکی هستند. این موتورها با نام موتور تخت نیز شناخته می‌شوند. شکل این موتور به‌صورت تخت بوده و معمولا روی دیوار چاله آسانسور نصب می‌شود. این موتور فضای بسیار کمی را اشغال کرده و ترمزی قوی دارد.

درصورتی‌که به‌دنبال سرعت بالا برای آسانسور خود هستید و نمی‌خواهید فضای زیادی از چاله آسانسور را اشغال کنید، پیشنهاد می‌شود که مدل دیسکی را خریداری کنید. این مدل از قطب‌های مختلفی برخوردار بوده و با استفاده از اتصالات خاص روی دیوار متصل می‌شود.

چه فرقی بین موتورهای گیرلس دیسکی و درامی وجود دارد؟

چه فرقی بین موتورهای گیرلس دیسکی و درامی وجود دارد؟

درصورتی‌که به‌دنبال انتخاب میان مدل دیسکی و درامی برای خرید موتور گیرلس ماتو درایو هستید باید بدانید که این مدل‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به همین دلیل باید این تفاوت‌ها به‌شکلی دقیق بررسی شوند. تفاوت‌هایی که میان این دو مدل وجود دارند عبارت‌اند از:

استفاده راحت‌تر از ترمز در نوع دیسکی

باید گفت که در برخی از مدل‌های موتور گیرلس که ساختار و شکل دیسکی دارند از هندویل نیز استفاده می‌شود؛ قطعه‌ای که در اکثر مدل‌های این موتور وجود ندارد. همین موضوع باعث شده تا استفاده از سیستم ترمز در این آسانسور راحت‌تر شود.

در واقع اگر از متخصصان این زمینه بپرسید به شما می‌گویند که مدل‌های دیسکی از مدل‌های بشکه‌ای، ترمز بهتری دارند. این یعنی امنیت مدل تخت بهتر بوده و قابلیت استفاده از سیستم ترمز هندویل نیز در آن وجود دارد. این موضوع ارزش خرید موتور را بیشتر می‌کند.

عدم نیاز به فن خنک‌کننده در نسخه دیسکی

نکته‌ای بسیار مهم که دررابطه‌با تفاوت میان موتور گیرلس دیسکی و درامی وجود دارد این است که این مدل‌ها ازنظر نیاز به فن خنک‌کننده تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در واقع در مدل‌های دیسکی شما نیازی به سیستم خنک‌کننده ندارید.

به‌دلیل عرض بالای این موتور و پخش بودن قطعات آن، موتور هرگز داغ نمی‌کند؛ اما در برخی از مدل‌های موتور بشکه‌ای یا همان درامی، بهتر است که از یک سیستم خنک‌کننده برای شرایط اضطراری استفاده کنید تا موتور به مشکل نخورد.

حرکت نرم‌تر در مدل‌های دیسکی

اگر تجربه استفاده از آسانسورهای مختلفی را داشته باشید حتما متوجه شده‌اید که برخی از آسانسورها حرکت بسیار نرم و خوبی دارند. آسانسورهایی که حرکت نرم دارند از موتور گیرلس دیسکی استفاده می‌کنند. موتورهای دیسکی از قطب‌های بیشتری استفاده کرده و این موضوع باعث نرم‌شدن حرکت آن‌ها می‌شود.

موتورهایی که به‌شکل بشکه‌ای کار می‌کنند نیز حرکت نرمی دارند؛ اما معمولا تجربه استفاده از موتورهای دیسکی بهتر بوده و این موضوع مدیون ساختاری است که برای این موتور طراحی شده است.

قطر کمتر سیم‌بکسل و فلکه کششی در نوع بشکه‌ای

از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که می‌توان میان موتور گیرلس بشکه‌ای و تخت بیان کرد، تفاوتی است که این موتورها ازنظر سیم‌بکسل با یکدیگر دارند. سیم‌بکسل یا همان کابل اصلی آسانسور از تعداد زیادی سیم تشکیل شده که هرکدام قطر مشخصی دارند.

درصورتی‌که قطر سیم‌ها بیشتر باشد قابلیت حمل اتاقک‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر به وجود خواهد آمد. همچنین با افزایش قطر این سیم، امنیت آسانسور نیز بیشتر شود. در مدل‌های درامی معمولا از سیم‌هایی با قطر کمتر استفاده می‌کنند. همچنین قطر فلکه کششی آن‌ها نیز کمتر بوده و به همین دلیل راندمان آن متفاوت است.

قابلیت نصب نوع بشکه‌ای در چاه آسانسور و موتورخانه

نکته‌ای بسیار مهم که باید قبل‌از خرید موتور گیرلس بررسی کنید، تفاوتی است که مدل بشکه‌ای و دیسکی ازنظر قابلیت نصب با یکدیگر دارند. به‌طورکل موتور آسانسور، در چاه آسانسور نصب می‌شود. البته این موضوع در مدل‌های مختلف متفاوت است.

برخی از مدل‌های موتور این قابلیت را دارند که به‌طور مستقیم در چاه آسانسور نصب شوند. برخی دیگر نیز باید در یک موتورخانه جداگانه قرار بگیرند. در مدل‌های بشکه‌ای معمولا باید موتورخانه‌ای جداگانه برای آسانسور تهیه کرد تا به‌راحتی موتور درون آن جای گرفته و ایمن شود.

چرا باید موتور گیرلس را از آریا تریدینگ بخریم؟

چرا باید موتور گیرلس را از آریا تریدینگ بخریم؟

شاید از خودتان این سوال را بپرسید که چرا باید موتورهای گیرلس را از شرکت آریا تریدینگ خریداری کنیم؟ در پاسخ باید گفت که آریا تریدینگ یا همان بازرگانی آریا یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین واردکنندگان قطعات آسانسور در ایران است. این شرکت سابقه‌ای طولانی در این زمینه داشته و بهترین قطعات را به شما ارائه می‌دهد.

تنوع محصولات این شرکت بسیار بالا بوده و به‌دلیل حذف واسطه‌ها، قیمت‌های بسیار عالی به شما پیشنهاد می‌کند. تنها کافی‌است به وب‌سایت این شرکت رفته و سفارش محصولات مدنظر خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید.

جمع‌بندی

مدل‌های مختلفی از موتور گیرلس آسانسور وجود دارند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند. مدل‌های درامی و دیسکی از اصلی‌ترین این مدل‌ها هستند. این مدل‌ها ازنظر ساختار و طراحی نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. البته در معیارهای دیگر نیز این موتورها باهم تفاوت دارند.

به‌طور مثال، مدل‌های دیسکی قابل‌نصب در چاه آسانسور بوده و در هر قسمت از آن قابلیت قرارگیری دارند. در عوض مدل‌های بشکه‌ای یا درامی باید در موتورخانه جدا قرار بگیرند. در این مطلب آموزشی تمامی نکات و تفاوت‌هایی که میان این مدل‌ها از موتور بدون گیربکس وجود داشت را بررسی کردیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حمید افخمی

      آریا تریدینگ واقعا توی کارشون بی نظیرن، من چندتا سایت معتبر دیگه هم اسمشونو شنیدم و از محصولاتشون استفاده کردم بهترین قطعات آسانسور رو دارن

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا حمید جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید