مصارف نایلون عریض در صنعت چیست؟

مصارف نایلون عریض در صنعت چیست؟
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 207027 |
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۴ | منبع: azinplast-kimia.com
1449 بازدید
۲
8
ارسال به دوستان
پ

امروزه کاربرد نایون عریض بسیار گسترده است و در صنایع متعددی از آن استفاده می‌شود.

مصارف نایلون عریض در صنعت چیست؟

نایلون عریض اکثر در صنایع کشاورزی، بسته بندی و ساختمان سازی کاربرد دارد. علاوه بر کاربردهای فراوان و ویژگی‌های خاص، قیمت مناسب نایلون عریض کیلویی، یکی از دلایل مهم استفاده از این نایلون‌هاست. اگر قصد خرید نایلون عریض ضخیم را دارید در ادامه این مقاله از آذین پلاست کیمیا، همراه ما باشید تا با آگاهی کامل بتوانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نایلون عریض چیست؟

نایلون عریض بر پایه پلی اتیلن است و حدود ۳ تا ۵ سال دوام دارد. این نایلون، با توجه به نیاز مشتری در ابعاد و اندازه خاصی تولید می‌شود. عرض زیاد این نایلون‌ها باعث شده‌است که بتوانید پوشش وسیعی برای یک فضای مشخص ایجاد کنید. گفتنی‌ست، برای نصب این نایلون به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز نیست. امکان تولید نایلون عریض ضخیم در رنگ‌ها و ضخامت‌های متفاوت وجود دارد. توجه کنید که تعداد لایه نایلون عریض کیلویی، با مقاومت نایلون رابطه مستقیم دارد. به این معنا که هر چه تعداد لایه‌های آن بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر است. همچنین برای بهبود خواص این نایلون‌ها، از برخی افزودنی‌ها مانند افزودنی ضد اشعه ماورای بنفش، افزودنی جاذب اشعه مادون قرمز، افزودنی ضد الکتریسیته ساکن و افزودنی ضد مه استفاده می‌شود.

مزایای نایلون عریض ضخیم

نایلون عریض ضخیم یکی از پر مصرف‌ترین پلیمرهای پلاستیکی است که به دلیل مزایای منحصر به فرد خود، در صنایع کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. این مزایا عبارتند از:

  • نایلون عریض ضخیم درای بافت متراکم و فشرده است.
  • نایلون عریض کیلویی دارای کشسانی بیشتر از قسمت عرض و طول است.
  • نایلون عریض مقاومت بالا در برابر پارگی و سوراخ شدن دارد.
  • نایلون دوخت پذیری بسیار مطلوب را داراست.
  • نایلون عریض کیلویی دارای چاپ پذیری با کیفیت بالاتر و سطح یکنواخت و یک دست است.
  • این نایلون‌ها عاری از وجود بو، ذرات و حباب ریز هستند.

مصارف نایلون عریض در صنعت

همانطور که اشاره کردیم، به صورت کلی نایلون عریض ضخیم کاربرد و استفاده‌های گوناگونی در صنعت دارد. برخی از این صنایع عبارتند از:

صنعت غذایی

حفظ تازگی و سالم ماندن غذا، از مهم‌ترین اهداف در صنعت غذا است. بنابراین، برای رسیدن به این هدف از نایلون‌های مختلفی جهت بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌کنند. مصارف این نایلون‌ها عبارتند از نایلون بسته بندی شیر و دوغ، نایلون بسته بندی مرغ، نایلون بسته بندی نان و نایلون بسته بندی خیاری.

صنعت آرایشی بهداشتی و دارویی

در صنایع مربوط به حوزه دارو و بهداشت برای حفظ محصول از میکروب و آلودگی و سالم ماندن آن، از نایلون‌های مختلف استفاده می‌شود. این مصارف شامل ساشه نایلونی، پاکت نایلونی، شیرینگ پی وی سی، نایلون بسته بندی دستمال کاغذی و نایلون بسته بندی پوشک می‌شود. دلیل اصلی محبوبیت بسته بندی نایلونی برای این محصولات قیمت مناسب، مقاومت و چاپ پذیری بالای آن است.

صنعت کشاورزی و گلخانه داری

در صنعت کشاورزی و گلخانه‌داری موارد کاربرد نایلون به منظور ارتقاء کیفیت محصول، صرفه جویی در انرژی و هم چنین کاهش هزینه‌ها است. از پرمصرف‌ترین نایلون‌ها در این صنعت می‌توان به نایلون گلخانه، نایلون مالچ، نایلون ضدعفونی خاک و تجهیز سالن پرورش قارچ اشاره کرد. استفاده از نایلون عریض در صنعت کشاورزی هزینه تأسیس محیط مناسب را به‌ اندازه‌ ای کاهش داده که تولید این محصول توجیه اقتصادی داشته باشد.

صنعت خودروسازی

ساخت قطعات و تجهیزات صنعت خودروسازی، برای بسته بندی نمودن وسایل نقلیه از نایلون عریض کیلویی استفاده می‌کنند. براساس نوع وسیله‌ای که تحت بسته بندی قرار می‌گیرد از نایلون با کیفیت‌های مختلف، ضخامت و عرض متفاوت استفاده می‌شود.

صنعت دام داری

از دیگر صنایعی که نایلون در ان نقش به سزایی دارد می‌توان به صنعت دام داری و دام پروری اشاره کرد. این کاربردها عباتند از سیلوسازی و تفکیک فضا.

صنعت ساختمان‌ سازی

یکی دیگر از کاربردهای مهم نایلون، در پروژه‌های ساختمان سازی و عمرانی است. در ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت گاهی اوقات کارفرمایان برای آن‌ که هزینه زیادی متحمل نشوند از نایلون‌ها برای پوشش دادن نما و هم چنین به عنوان محل اسکان نگهبان یا نگهداری ابزار و تجهیزات استفاده می‌کنند. به طور مختصر نایلون فنداسیون، نایلون ساختمانی و نایلون عایق از انواع استفاده نایلون عریض ضخیم هستند.

صنعت بسته بندی

بسته بندی را می‌توان از عمده ترین صنایع مصرف کننده نایلون دانست که تقریبا تمامی صنایع دیگر وابسته به آن هستند. صنایع لوازم خانگی، قطعات خودرو، قطعات کامپیوتر، محصولات شیشه ای مانند آینه، محصولات چوبی مانند مبلمان و غیره از صنایع مصرف کننده این نوع نایلون هستند. از انواع این نایلون‌ها می‌توان به نایلون حباب دار، نایلون شیرینگ، نایلون استرچ پالت بند و نایلون چسبدار اشاره کرد.

صنعت تبلیغات و بازاریابی

چاپ نایلون تبلیغاتی یکی از موثرترین روش‌ها برای تبلیغات با هزینه کم و بازدهی بالاست. نایلون‌های فروشگاهی در انواع متنوعی مانند نایلون دسته موزی، نایلون دسته رکابی، نایلون دسته زنبیلی و نایلون دسته تقویت تولید می‌شوند. بر روی این نایلون‌ها می‌توان نام برند، لوگوی اختصاصی، شعار تبلیغاتی، آدرس شعب و غیره را چاپ کرد تا علاوه بر تبلیغ، اعتماد بیشتری از مشتریان دریافت کنند.

خرید نایلون عریض ضخیم آذین پلاست کیمیا

خرید نایلون عریض ضخیم

قیمت نایلون عریض کیلویی با توجه به ویژگی‌های هر نوع خاص از نایلون مشخص می‌شود. عوامل متعددی در قیمت نهایی نایلون عریض نقش دارند. این عوامل شامل ضخامت نایلون عریض، تعداد لایه ها، ابعاد و کیفیت مواد اولیه می‌شود. گفتنی ا‌ست نایلون‌های عریض شرکت آذین پلاست کیمیا مورد استقبال مشتریان زیادی قرار گرفته است. شما نیز می‌توانید با مشاوره رایگان با متخصصان شرکت آذین پلاست کیمیا، بهترین و باکیفیت‌ترین انتخاب خود را داشته باشید. جهت خرید نایلون عریض از شرکت آذین پلاست کیمیا، از این قسمت (https://www.azinplast-kimia.com/نایلون-عریض/) اقدام به خرید کنید.

جمع بندی

نایلون عریض که از مواد پلیمری ساخته می‌شود، با عرض‌های گوناگونی تولید شده و با توجه به ضخامت و عرض متفاوت، کاربردهای مختلفی در صنعت‌های متعدد دارد. همان طور که اشاره شد، با توجه به مناسب بودن قیمت نایلون عریض کیلویی، استفاده از آن در صنعت بسته بندی بسیار رایج است. در این مقاله به مصارف نایلون عریض به طور مختصر اشاره کردیم. شما همراهان گرامی نیز اگر قصد خرید نایلون عریض ضخیم را داشتید، می‌توانید با متخصصان شرکت آذین پلاست کیمیا ارتباط برقرار کنید تا بعد از دریافت مشاوره رایگان، بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :فرهاد معینی

      نکات جالبی درباره نایلون عریض گفتید ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده فرهاد جان