رکورد شکنی طلا و سکه؛ افزایش قیمت تا چه عددی ادامه دارد؟ - افق اقتصادی

رکورد شکنی طلا و سکه؛ افزایش قیمت تا چه عددی ادامه دارد؟ - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 300139 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ |
2 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

بازار طلا و سکه در روز سه‌شنبه، ۳ مهرماه کانال‌های جدید قیمتی را تجربه کردند، به طوری که سکه به بالای کانال ۴۶ میلیون تومان و طلا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رفت.

رکورد شکنی طلا و سکه؛ افزایش قیمت تا چه عددی ادامه دارد؟

اقتصاد۲۴-  سکه در چهارمین روز هفته با افزایش ۳ درصدی، ۴۶ میلیون و ۴۷۵ میلیون تومان شد. این یعنی سکه امامی در روز سه‌شنبه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.هر قطعه سکه بهار آزادی نیز روز سه‌شنبه در بازار تهران یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷۰۰ هزار تومان رشد کرد. بر همین اساس، سکه بهار آزادی ۴۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۷ میلیون و سکه گرمی ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد.گزارش‌ها نشان می‌دهد که حباب سکه با افزایش ۹۹۴ هزار تومانی، به ۸ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان رسیده است.هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در حدود ۵۹ هزار تومان گران شد و از مرز ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان گذشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار روز سه‌شنبه در بازار با افزایش ۱.۴ درصدی، ۳ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان قیمت پیدا کرده است. هر مثقال طلا هم با افزایش ۲۳۱ هزار تومانی، ۱۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان شده است.
بیشتر بخوانید:  نوسانات قیمت سکه؛ خریداران به صف شدند
بررسی‌های خبرآنلاین نشان می‌دهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران به اعتقاد تحلیلگران و فعالان بازار، به دلیل اوج گرفتن طلا در بازار جهانی است؛ به طوری که در روز سه‌شنبه اونس طلا از حدود ۲ هزار و ۶۵۰ دلار گذشت و رکورد جدید قیمتی را ثبت کرد. اونس طلا در طول یک هفته اخیر ۷۷ دلار و در طول یک ماه گذشته ۱۳۵ دلار گران شده است. در این شرایط، حتی پیش‌بینی تحلیلگران، از افزایش قیمت طلا در بازار جهانی تا سطح ۳ هزار دلار است.سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه گفتند کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در اجلاس هفته گذشته به معنای تصمیم آن‌ها برای حفظ سلامت و تعادل اقتصاد است.آستان گولسبی، رییس فدرال رزرو شیکاگو گفت نرخ بهره طی ۱۲ ماه آینده چندین بار پایین می‌آید. نیل کاشکاری، رییس فدرال رزرو مینیاپلیس هم اشاره کرد مسیر کاهش نرخ بهره بستگی به اطلاعات ورودی دارد. تاجران انتظار دارند نرخ بهره ۷۵ واحد دیگر تا پایان سال جاری میلادی کاهش یابد. منبع: خبر آنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید