تلنگر شبانه طلا به قیمت ها؛ سکه کانال جدید را فتح می‌کند؟ - افق اقتصادی

تلنگر شبانه طلا به قیمت ها؛ سکه کانال جدید را فتح می‌کند؟ - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 299671 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معامله‌گران فنی معتقدند بازار طلا و سکه در سایت رکوردشکنی شبانه قیمت طلا در بازار‌های جهانی در مسیر صعودی قرار گرفته است و باید دید قیمت سکه و طلای آبشده در جریان معاملات امروز به مسیر صعودی روز گذشته ادامه خواهد داد؟

تلنگر شبانه طلا به قیمت ها؛ سکه کانال جدید را فتح می‌کند؟

 اقتصاد ۲۴-  بازار طلا و سکه همگام با سقف‌شکنی‌های طلای جهانی در مسیر صعودی قرار گرفته است و قیمت‌ها به لیدری اونس طلا در حال شکستن مرز‌های مقاومتی و عبور از سطوح حساس و مهم هستند. اونس طلا که روز دوشنبه با عبور از مرز ۲۶۲۹ دلار رکورد زده بود، در جریان معاملات امروز با تداوم روند صعودی، در محدوده ۲۶۳۸ دلار قرار گرفت و رکورد جدیدی را ثبت کرد. تحلیلگران معتقدند هدف بعدی این فلز گرانبها مرز مقاومت مهم ۲۷۰۰ دلار است که در صورت شکستن آن، سرعت افزایش ارزش اونس طلا بیشتر خواهد شد. «کاهش ارزش دلار آمریکا» به عقیده کارشناسان بازار‌های مالی یکی از عوامل کلیدی در افزایش قیمت طلاست و تضعیف آن، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا -به عنوان پناهگاه امن- هدایت خواهد کرد.کاهش فعالیت تجاری در اقتصاد آمریکا از دیگر نکات مهم و جالب توجه بازار‌های مالی طی روز گذشته بود؛ موضوع مهمی که به عقیده فعالان بازار‌های مالی ممکن است فدرال رزرو را به سمت اتخاذ تصمیمات جدید درباره کاهش دوباره نرخ بهره هدایت کند.با این همه، تداوم صعود قیمت اونس طلا، طلای آبشده را هم در مسیر صعودی قرار داد و این فلز گرانبها که معاملات روز دوشنبه را در ۱۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان آغاز کرده بود، در نیمه دوم روز در میانه کانال ۱۶ میلیون تومان نوسان داشت و با قیمت ۱۶ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان بسته شد. قیمت طلای آبشده پس از رکوردزنی اونس طلا در شب گذشته ۱۶ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان قیمت خورد.
بیشتر بخوانید: کارنامه درخشان طلای ۱۸ عیار در نیمه نخست سال
براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، اگر طلای آبشده مرز ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را فتح کند، احتمال رسیدن به سطوح بالاتر و محدوده مهم ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد. همچنین کف بازار طلا در محدوده ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.قیمت سکه امامی هم مسیری مشابه طلای آبشده را در پیش گرفت و با قیمت ۴۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معاملات روز دوشنبه را آغاز کرد و در نهایت با صعود به کانال ۴۵ میلیون تومان، در ۴۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب با قیمت ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شدند و قیمت سکه گرمی هم به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.معامله‌گران فنی معتقدند بازار طلا در حالی به مرز مقاومت نزدیک می‌شود که بازار ارز سیگنال‌های خرید را نشان می‌دهد و این وضعیت نیازمند احتیاط بیشتری در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی است. به عقیده این گروه با توجه به شرایط کنونی بازار و نوسانات قیمتی، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها همچنان تحت تأثیر اخبار سیاسی و اقتصادی نوسان دهند. از سوی دیگر، هرگونه نوسان در سیاست‌های مالی ایالات متحده هم می‌تواند بر روند قیمت‌ها اثرگذار باشد. همچنین به عقیده گروهی دیگر از معامله گران، قیمت سکه امامی امروز مرز حمایت مهم ۴۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که برای تداوم روند صعودی و ورود به کانال جدید، نیازمند تثبیت روزانه بالای مرز یاد شده است و در صورت عقب نشینی و تثبیت پایین این مرز، افزایش قیمت متوقف خواهد شد و شاهد بازگشت این فلز گرانبهای داخلی به کانال ۴۴ میلیون تومان خواهیم بود. منبع: اقتصاد نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید