احتمال عقب نشینی طلا تقویت شد - افق اقتصادی

احتمال عقب نشینی طلا تقویت شد - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 261975 |
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ |
66 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

قیمت طلا و سکه در دو روز ابتدایی هفته جاری در حالی آرایش نزولی گرفت که بازار‌های جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند و قیمت دلار با افت پلکانی، یک کانال عقب‌نشینی کرد. اونس طلا در بازگشایی بازار‌ها کاهشی است و این موضوع، احتمال عقب‌نشینی قیمت در بازار طلا را در روز سه‌شنبه تقویت می‌کند.

احتمال عقب نشینی طلا تقویت شد

اقتصاد ۲۴- قیمت طلا و سکه در شروع هفته پایانی خرداد متاثر از کاهش پلکانی قیمت دلار بازار آرام با شیب نزولی را پشت سر گذاشت.
پیش بینی قیمت طلا و سکه
با وجود اینکه هفته جاری، تعطیلات عید قربان را نیز در خود جای داده و بازار طلا به رسم سال‌های گذشته باید با افزایش تقاضا مواجه می‌شد، اما طی دو روز گذشته، بازار همچنان راکد بود و قطعات سنگین سکه و طلا کاهش قیمت بیشتری داشتند.فعالان بازار فلز زرد همچنان تمایلی به معامله ندارند و ترجیح می‌دهند نظاره‌گر روند قیمت دلار و نتیجه انتخابات باشند. در شرایط فعلی علاوه بر بازار ارز در بازار طلا و سکه، نوعی ثبات و رکود حاکم است و روند قیمت نیز اندکی کاهشی است. تحلیلگران بازار‌های مالی برای بازار طلا در روز‌های منتهی به هفته پایانی خرداد روند آرامی را پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند روز‌های پایانی ماه و کاهش نقدینگی، به رکود بازار‌های مالی دامن می‌زند.
بیشتر بخوانید:  وضعیت معافیت مالیاتی واردات طلا + سند
اونس جهانی کاهشی شد
اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۲۵ دلاری ایستاده است. اونس جهانی نقره نیز با رقم ۲۹ دلار و ۲۸ سنتی معامله می‌شود و افت ۲۸ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز یکشنبه روی رقم ۵۵ هزار و ۶۰۲ تومانی معامله شد.
سکه امامی در کانال ۳۹ میلیونی بسته شد
سکه امامی روز یکشنبه ۲۷ خرداد روی رقم ۳۹ میلیون و ۹۵۹ هزار تومانی معامله شد و سکه بهار روی قیمت ۳۶ میلیون و ۷۹۵ هزار تومانی به کار خود پایان داد.گفتنی است قیمت نیم سکه و ربع سکه به ترتیب روی رقم ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بسته شدند و سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد.قیمت طلا در دومین روز معاملاتی هفته افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۴ میلیون و ۵۷۹ هزار تومانی معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار روی رقم سه میلیون و ۳۶۵ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی معامله شد. منبع: تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید