طلا کانال عوض کرد - افق اقتصادی

طلا کانال عوض کرد - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 23080 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ |
288 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

قیمت طلا امروز سیگنال بازار ارز را گرفت و یک کانال بالاتر رفت.

طلا کانال عوض کرد

طلا کانال عوض کرد

اقتصاد۲۴-امروز ۱۱ تیر ماه قیمت هر گرم طلا به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت طلا ظرف یک ماه گذشته در کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مانده بود.

قیمت دلار امروز مرز روانی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را پشت سر گذاشت و به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. قیمت دلار فردایی هم ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان شد. به نظر می‌رسد که بازار ارز از مذاکرات هسته‌ای ناامید شده و دیگر امید چندانی برای احیای برجام ندارد.


بیشتر بخوانید: قیمت سکه و قیمت طلا یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ + جدول


حالا بازار طلا و سکه هم این سیگنال را از بازار ارز گرفته و قیمت‌ها امروز کمی افزایش یافته است. قیمت طلا به گرمی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی از کانال ۲۸ میلیون وارد یک کانال بالاتر شد و ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد که نشان از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی آن دارد. قیمت سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد که نسبت به روز گذشته افزایش چندانی نداشت. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد و ربع سکه هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی هم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

البته افزایش قیمت سکه و طلا چندان زیاد نیست، اما نکته قابل توجه تغییر کانال قیمتی طلا و ارز است که بعد از مدت‌ها رخ داد. البته کارشناسان اقتصادی می‌گویند قیمت سکه اگر به کانال ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد، تغییر معناداری را تجربه کرده و می‌توان گفت که قیمت سکه اگر به چنین رقمی برسد، وارد کانال صعودی می‌شود و می‌تواند از آنجا برای ورود به کانال ۳۰ میلیون تومانی خیز بردارد.

البته افزایش قیمت طلای داخل در حالی است که طلای جهانی روند نزولی دارد. گزارش‌های جهانی می‌گوید که بعید است قیمت طلا در هفته جاری در کانال ۱۹۰۰ دلار باقی بماند. پیش‌بینی‌ها می‌گوید احتمالا در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران از طلا دور شوند، زیرا فعالیت‌های اقتصادی قوی برای حمایت از دارایی‌های پرریسک ادامه دارد. اما روند داخلی قیمت طلای جهانی وابسته به قیمت دلار است و احتمالا با ادامه روند افزایشی قیمت دلار، باید منتظر افزایش قیمت طلای داخلی هم باشیم.

منبع: تجارت نیوز
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید