ثبات در بازار طلای جهانی - افق اقتصادی

ثبات در بازار طلای جهانی - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 187214 |
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ |
123 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

قیمت طلای جهانی امروز چهارشنبه (۲۷ دسامبر) ثابت بود، زیرا معاملات با توجه به انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ و به طور کلی ضعیف‌تر شدن دلار ایالات متحده، متوقف شد.

ثبات در بازار طلای جهانی

ثبات در بازار طلای جهانی
اقتصاد ۲۴- بهای هر اونس طلا در ۲۰۶۶ دلار و ۸۶ سنت ثابت بود و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۷۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شمش در مسیر رسیدن به بیش از ۱۰ درصد افزایش در سال جاری و بهترین رشد از سال ۲۰۲۰ و شرط بندی برای کاهش نرخ بهره در ایالات‌متحده است.

بر اساس ابزار CME FedWatch، داده‌های تورم سردتر هفته گذشته انتظارات بازار مالی را برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه مارس آینده افزایش داد و معامله‌گران اکنون با احتمال ۸۰ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید:  ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت تا اطلاع ثانوی متوقف شد


شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود باقی ماند، در حالی که بدترین عملکرد سالانه خود را از سال ۲۰۲۰ مشاهده کرد. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز جذاب‌تر می‌کند. در همین حال، سهام استرالیا به بالاترین سطح خود در ۲۰ ماه گذشته رسید، زیرا تجارت پس از تعطیلات آخر هفته طولانی از سر گرفته شد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴.۲۵ دلار رسید، در حالی که پلاتین در ۹۷۸.۵۶ دلار ثابت ماند. پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱۷۶ دلار و ۴۹ سنت رسید.

منبع: ایسنا
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید