دلار در بازار طلا از سکه افتاد - افق اقتصادی

دلار در بازار طلا از سکه افتاد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 175625 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ |
142 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

قیمت طلا و سکه امروز در مجموع نسبت به ظهر دیروز کاهشی است و تنها سکه بهار آزادی اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است. امروز دلار کاهشی و طلا افزایشی است.

دلار در بازار طلا از سکه افتاد

دلار در بازار طلا از سکه افتاد
اقتصاد ۲۴- امروز دوشنبه ۶ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر نوساناتی در قیمت طلا و سکه دیده می‌شود. هم قیمت طلا و هم قیمت سکه امامی نسبت به ظهر دیروز کاهشی هستند، اما سکه امامی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده و بهار آزادی نیز صعودی است. اما دیگر قطعات سکه نیز روند نزولی دارند.
امروز قیمت دلار همچون دیروز، در کانال ۵۰ هزار تومانی روند کاهشی دارد، اما انس افزایشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود چهار هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۳۷ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۵۴ هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۸ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان است؛ حدود چهار هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، ۲۸ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۴۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۲۹ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۱۱۷ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با ۱۵ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه، اما با حدود ۸۰ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۳۲۵ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۴۰ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۳۳۴ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با دو هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۴۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز ظهر در همین ساعات، سکه گرمی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه با حدود ۲۰ هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۸۱۵ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود پنج هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان معامله می‌شد.


بیشتر بخوانید:  صعود طلای جهانی به بالاترین حد ۶ ماه اخیر


تداوم روند افزایشی قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز همزمان با بازگشایی بازار‌های جهانی، همچنان روند صعودی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیر‌های موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۰.۳۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.
امروز نیز قیمت طلا در بازار‌های جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود ۲,۰۱۵ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۶۲ درصدی قیمت طلا در بازار‌های جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

با وجود روند افزایشی قیمت انس، سایه رکود و کاهش قیمت همچنان بر بازار طلای ایران حکمفرما است.

در همین راستا سهراب اشرفی کارشناس و فعال بازار طلا و جواهر با تاکید بر تاثیر دلار بر بازار داخلی طلا گفت: «دولت و بانک مرکزی موفق شدند قیمت دلار را در محدوده ۵۰ هزار تومانی نگه دارند. همیشه آذر و دی، ماه‌های پرتلاطمی برای بازار ارز است و اینکه بانک مرکزی بتواند مانند چند ماه گذشته این ماه‌ها را مدیریت کند مساله مهمی است. زیرا افزایش قیمت دلار به طلا و سکه تسری پیدا می‌کرد و باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شد.»

منبع: تجارت نیوز
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید