چرا قیمت طلا و سکه صعودی شد؟/ چه موقع سکه بخریم؟ - افق اقتصادی

چرا قیمت طلا و سکه صعودی شد؟/ چه موقع سکه بخریم؟ - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 126209 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۸ |
237 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

قیمت طلا و سکه در حالی شاهد صعود قیمت طی هفته جاری بود که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: افزایش قیمت دلار و گرانی ۱۰ دلاری اونس جهانی موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

چرا قیمت طلا و سکه صعودی شد؟/ چه موقع سکه بخریم؟

پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده

اقتصاد۲۴- قیمت طلا و سکه در حالی هفته را با افزایش آغاز و در ادامه نیز این مسیر را دنبال کرد که افزایش ۱۰ دلاری قیمت اونس جهانی عامل اصلی گرانی در بازار طلا و سکه بود؛ این در حالی است که متهم دوم گرانی طلا و سکه (بخوانید دلار) نوسان جزئی داشت و وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شد.

همزمان با پایان ماه رمضان یکی از سوالات اصلی این است که آیا قیمت طلا و سکه افزایش پیدا می‌کند؟ و آیا الان فرصت طلایی برای خرید طلا و سکه است؟

جهش بی سابقه قیمت ها در بازار طلا و سکه

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: بازار طلا و سکه قبل از عید ۱۴۰۲ شاهد التهابات قیمتی بی سابقه‌ای بود.

محمد کشتی آرای

وی با برشمردن علت التهابات قیمتی در بازار طلا و سکه ادامه داد: افزایش قیمت دلار و ارز و افزایش تقاضای خرید طلا و سکه منجر به التهابات قیمتی طلا و سکه شد. در هفته نخست بازگشایی بازار‌ها در فروردین ماه قیمت‌ها به شکل غیرواقعی افزایش یافت که پس از تعطیلات عید با کاهش قیمت دلار و ارز، قیمت طلا و سکه کاهش یافت و واقعی شد.

این روز‌ها طلا بخریم یا بفروشیم؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره کاهش حباب سکه در روز‌های اخیر به اقتصاد ۲۴ گفت: ثبات قیمت دلار در کانال ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان، کاهش تقاضای سکه و طلا و نوسانات چند دلاری قیمت اونس طلا موجب ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

کشتی آرای ادامه داد: تعادل عرضه و تقاضا در بازار سکه و طلا در حالی این روز‌ها موجب کاهش حباب انواع سکه و حتی طلای آبشده و خام شده که الان، بهترین زمان برای خرید طلا و سکه است.

بازار طلا و سکه در فاز استراحت

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد قیمت طلا و سکه در بازار گفت: افزایش ۱۰ دلاری قیمت اونس جهانی و ورود دلار به کانال ۵۱ هزار تومان موجب شده امروز قیمت طلا و سکه افزایشی شود؛ البته این افزایش قیمت با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی، منطقی است؛ به طوری که سکه امامی ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت طلا در هفته پایانی ۱۴۰۱/ خرید طلا در شب عید ۱۴۰۲ افزایشی شد


کشتی آرای در مورد پیش بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های مانده تا عید فطر افزود: پیش بینی می‌شود در روز‌های مانده تا عید فطر، شاهد ثبات قیمت طلا و سکه در بازار باشیم. بهبود روند اقتصادی کشور و گسترش روابط ایران و عربستان و کشور‌های حاشیه جنوب خلیج فارس مانع اوج گیری قیمت دلار و ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

طلا بخریم یا ارزان می‌شود؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا الان، زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است یا نه؟ گفت: قطعا، توصیه ما به خریداران این است که در زمانی که بازار ثبات دارد خرید خود را انجام دهند.

کشتی آرای افزود: زمانی که بازار‌ها هیجانی است قیمت‌ها واقعی نیست و طبیعتا خرید و فروش به زیان خریدار و فروشنده است؛ ولی حال حاضر با توجه به منطقی بودن قیمت طلا و سکه، زمان مناسبی برای خرید است.

نوسان قیمت طلا و سکه از مسیر اونس جهانی

به گفته نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، کشور‌ها به دلیل بهبود رشد اقتصادی در سال‌های بعد از کرونا رو به ذخیره سازی طلا آورده اند و همین افزایشِ تقاضا موجب افزایش قیمت اونس جهانی شده، زیرا تولید طلا در دنیا محدود است و وقتی تقاضایی در بازار ایجاد شود می‌تواند موجب افزایش قیمت آن شود.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: طبیعتا افزایش قیمت اونس جهانی بی تاثیر در افزایش قیمت طلا و سکه در ایران نیست و موجب افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه در کشور ما از دو عامل قیمت ارز و قیمت اونس جهانی اثر می‌گیرد، ادامه داد: اگر قیمت ارز را ثابت بگیریم (که فعلا شاهد ثبات آن در بازار داخل هستیم) بنابراین هرگونه نوسانی روی قیمت اونس جهانی به قیمت طلا و سکه در داخل کشور منتقل می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید