زنگ بحران در بازار سکه به صدا درآمد - افق اقتصادی

زنگ بحران در بازار سکه به صدا درآمد - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 126109 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۵۹ |
239 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

روز گذشته  برخی از سایت‌ها و کانال‌های مدعی جهش قابل توجه نرخ دلار و سکه در معاملات غیر رسمی بودند. طب

زنگ بحران در بازار سکه به صدا درآمد

زنگ بحران در بازار سکه

اقتصاد۲۴، قیمت دلار روز گذشته از سد مقاومتی عبور کرد و در بازار امروز پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه پا را فراتر گذاشت.

روز گذشته برخی از سایت‌ها و کانال‌های مدعی جهش قابل توجه نرخ دلار در معاملات غیر رسمی بودند. طبق اعلام آن‌ها نرخ دلار با عصر چهارشنبه فاصله معناداری پیدا کرده و حتی وارد کانال بالاتر هم شده بود.

واکنش معکوس بازار دلار به خبر آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی

روز پنجشنبه بازار با خبر‌های مهمی مواجهه شد. اولین خبر در رابطه با آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی بود. در خبر‌ها آمده بود؛ سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است؛ ایران می‌تواند از هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده خود در بانک‌های کره‌جنوبی برای خرید اقلام بشردوستانه استفاده کند.

نورنیوز هم نوشته که تهران و واشنگتن درباره شیوۀ آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌شده ایران به توافق رسیدند و مذاکرات فنی بین کارشناسان بانکی دوطرف درباره شیوۀ انتقال پول به بانک‌هایی در کشور‌های منطقه درحال پیگیری است. با این حال، بازار ارز امروز به این خبر و شرط آمریکا برای آزادسازی ارز‌های بلوکه شده روی خوش نشان نداد و مسیر رشد را طی کرد.

توقیف نفتکش آمریکا در دریای عمان

عصر امروز هم خبر آمد؛ آمریکا مدعی شد سپاه یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در دریای عمان توقیف کرده است. طبق این خبر نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش با پرچم «جزایر مارشال» را در دریای عمان توقیف کرده است. گفتنی است که ایننفتکش حامل محموله‌ای متعلق به آمریکا بوده است. ارتش ایرانهم در بیانیه‌ای توقیف این نفتکش را تایید کرد.


بیشتر بخوانید: ثبت رکورد جدید برای طلا ۱۸ عیار


عده‌ای معامله گران می‌گفتند این خبر ممکن است بر سطح تنش ایران و آمریکا بیفزاید.

نرخ درهم وارد کانال جدید شد

همچنین امروز نرخ حواله درهم مسیر رشد را دنبال کرد. طبق اعلام سایت‌ها نرخ حواله درهم امروز ۳۰۰ تومان رشد کرد و وارد کانال جدید شد. امری که موجب شد سطح انتظارات برای دلار تقویت شود.

قیمت دلار و یورو در بازار رسمی

در سمت رسمی بازار، مرکز مبادله ارز و طلای ایران قیمت دلار را  ۷ اردیبهشت همانند چهارشنبه ۴۱ هزار و ۹۶۶ تومان اعلام کرده که نسبت به چهارشنبه بدون تغییر بوده است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز، اما به‌روزرسانی شده و با افزایش نسبت به دیروز، ۴۶ هزار و ۳۷۲ تومان نشان داده می‌شود.

قیمت درهم امارات نیز همانند دلار بدون هیچ به‌روزرسانی نسبت به دیروز در سایت مرکز مبادله ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان، ۴۲ هزار و ۱۵۶ تومان و ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان درج شده است.

در سایت کانون صرافان قیمت دلار توافقی امروز تا حوالی ساعت ۱۴:۳۲ حدود ۴۱ هزار و ۵۸۱ تومان است که همانند روز‌های اخیر، کمی پایین‌تر از قیمت دلار مبادله‌ای است و مثل دیروز اندکی کاهش داشته است.

قیمت یورو توافقی امروز ۷ اردیبهشت نیز در همین سایت حدود ۴۵ هزار و ۸۸۲ تومان است که بیش از ۴۵۰ تومان افزایش نسبت به دیروز را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت درهم امارات به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان حدود ۱۳ هزار و ۱۶۴ تومان اعلام شده که تقریبا در سطح قیمت دیروز است.

قیمت طلا در مسیر افزایش

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا سطح ۲ میلیون ۶۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت. فلز گران بهای داخلی عصر امروز در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز تقریبا ۳۵ هزار تومان گران شده بود.

عبور سکه امامی از سد مقاومتی

دیروز سکه امامی طبق اعلام سایت اتحادیه طلا وارز ایران تا یک قدمی کانال ۳۲ میلیون تومان پیش رفت و در محدوده ۳۱ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان ایستاد. امروز سکه امامی طبق اعلام سایت مذکور وارد همزمان با نوسانات صعودی نرخ دلار وارد کانال ۳۲ هزار تومان شد.

حمایت اولیه سکه بازان در کانال جدید

تحلیلگران فنی می‌گفتند حمایت اولیه مرز ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و اگر سکه در این مرز مورد حمایت قرار بگیرد احتمال صعود تا ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم وجود خواهد داشت.

این اتفاق افتاد و سکه به سرعت خود را به ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رساند و در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۳۲ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل در حول و حوش ۶۵۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

زنگ بحران در بازار سکه چه زمانی به صدا در خواهد آمد؟

همچنین، دسته‌ای از فعالان بازار سکه می‌گفتند هر گاه سکه وارد کانال ۳۳ میلیون تومان شود بازار مجدد هیجانی خواهد شد و زنگ بحران در بازار سکه به صدا در خواهد آمد.

منبع: اقتصاد نیوز
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید