ریزش چشمگیر قیمت طلا و سکه در بازار - افق اقتصادی

ریزش چشمگیر قیمت طلا و سکه در بازار - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 125689 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۲۲ |
222 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

قیمت طلا و سکه امروز دوباره به پیروی از قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت. قیمت دلار امروز با افت شدید مواجه بود و وارد کانال ۴۷ هزار تومانی شد.

ریزش چشمگیر قیمت طلا و سکه در بازار

ریزش چشمگیر قیمت طلا

اقتصاد۲۴- قیمت طلا و سکه امروز با کاهش روبرو شد. این در حالی است که روز گذشته همزمان با رشد نسبی قیمت دلار، قیمت سکه هم افزایشی شده بود. اگرچه قیمت طلای ۱۸ عیار روز گذشته هم کاهشی بود.

با این حال، اما امروز با وارد شدن قیمت دلار به کانال پایین‌تر، قیمت طلا و سکه افت دوباره‌ای را تجربه‌کرد به نحوی که قیمت طلای ۱۸ عیار به دو میلیون و ۲۶۱ هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی هم ۲۷ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان شد.

در همین حال قیمت سکه بهار آزادی که روز گذشته تنها قطعه کاهشی بازار بود، با افت دوباره به ۲۴ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان رسید.


بیشتر بخوانید: ریزش یک میلیونی سکه ظرف یک روز


نیم‌سکه اکنون با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و قیمت ربع سکه نیز به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه گرمی هم اکنون در بازار با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

امروز مثقال طلا نیز کانال ۱۰ میلیون تومانی را از دست داد و به قیمت ۹ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان رسید. انس جهانی طلا هم اکنون ۱۹۶۰ دلار است.

بازار در فاز انتظار

گفتنی است امروز قیمت دلار بازار آزاد با کاهش جدی نسبت به روز گذشته وارد کانال ۴۸ هزار تومانی شد. در همین حال معامله‌گران بازار این ارز را در کانال ۴۷ هزار تومانی خریداری می‌کنند که نشان از انتظار کاهش بیشتر دلار طی روز‌های آینده دارد.

به این ترتیب معامله‌گران بازار طلا و سکه هم به دلیل پیوستگی این بازار با بازار دلار، در انتظار کاهش بیشتر هستند. بر همین اساس حجم معاملات در این بازار به شدت کاهش یافته و انتظار بیشتری برای افت قیمت‌ها می‌رود.

منبع: تجارت نیوز
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید