به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه قیمت درهم امارات مرز مقاومت مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد. قیمت درهم در ۱۳هزار و ۷۷۰ تومان آغاز کرد و با نوسان اندک رفت و برگشتی دوباره در همین نرخ باز شده به کار خود پایان داد.

قیمت دلار هرات هم که از پشت خط شنبه شب کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داده بود، روز یکشنبه ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش در وهله اول حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و به سطح ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان برخورد کرد و حمایت شد. در ادامه قیمت دلار هرات با افزایش مرز ۵۰ هزار تومان رسید. در پشت خط یکشنبه قیمت دلار هرات تا مقاومت مهم ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان نوسان افزایشی داد اما در شکستنش ناکام بود. آخرین قیمت پشت خط دلار هرات ۵۰ هزار و ۵۰ تومان بود. 

در معاملات یکشنبه شایعه تبادل زندانیان ایران و اسرائیل دست به دست می‌شد؛ منبع آن هم گزارش شرق‌ الأوسط بود که مدعی شده روسیه واسطه این اتفاق است. یکسری از معامله‌گران با توجه به پوزیشن معاملاتی‌شان این ادعا را مهم جلوه می‌دادند و می‌گفتند در صورت صحت خبر، قیمت دلار نوسان کاهشی خواهد داد. در مقابل، بدبین‌های بازار ارز معتقدند این‌گونه شایعه‌ها خبردرمانی برای تنظیم بازار است.

معامله‌گران معتقدند در قیمت دلار امروز می‌تواند بین حمایت و مقاومت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان دهد. اگر قیمت از مقاومت خارج شود مقاومت مهم بعدی ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. در این رابطه معامله‌گران می‌گویند فعلا قیمت دلار جان افزایش ندارد و این موضوع از عدم توانایی عبور قیمت دلار از سطح ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان مشخص است که بارها نتوانسته آن را بشکند و بالای آن تثبیت دهد. در مقابل، اگر قیمت دلار امروز حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی ۴۹ هزار ۶۰۰ تومان خواهد بود.

در مجموع به عقیده معامله‌گران فقط اتفاقات سیاسی یعنی فاند خبری قوی می‌تواند به قیمت دلار روند جدید بدهد. همچنین در روز یکشنبه عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد داشتند قیمت دلار در همین سطوح می‌ماند و آرام آرام تا ماه محرم کاهش می‌دهد و حتی ممکن است کف‌های جدید در سال ۱۴۰۲ بزند. در مقابل اما عده‌ای معتقدند کف کانال ۴۹ هزار تومان یک حمایت قوی وجود دارد و در صورت رسیدن قیمت به این سطح، دلار با نوسان رفت و برگشتی، صعودی می‌شود.