به گزارش اکوایران، طلا در روز دوشنبه (۳۰ مهر) به بالاترین سطح خود رسید، در حالیکه نقره به نزدیک‌ترین سطح قله ۱۲ ساله خود رشد کرد، زیرا افزایش عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و تنش‌ در خاورمیانه، روند صعودی طلا را که قبلا با انتظارات کاهش نرخ بهره تقویت شده بود، بیش از پیش تقویت کرده است.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۷:۲۰ به وقت ایران با رشد ۰/۷ درصدی به سطح ۲۷۳۹ دلار در هر اونس رسید؛ این در حالیست که قیمت لحظه‌ای فلز زرد پیش‌تر طی امروز به رکورد ۲۷۴۰ دلار نیز دست یافته بود. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با رشد ۰/۷ درصدی در سطح ۲۷۵۰ دلار ایستاد.

قیمت طلا که به دلیل توانایی ذخیره ارزش، به‌عنوان یک حفاظ در برابر عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی تلقی می‌شود، طی سال جاری میلادی بیش از ۳۲ درصد افزایش یافته و چندین رکورد قیمتی را شکسته است، زیرا کاهش نرخ بهره فدرال رزرو همراه با تقاضای بالا، طوفان قیمتی کاملی را برای این فلز گران‌بها ایجاد کرده است.

با کمتر از دو هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور، و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، در تلاشند برخی ایالت‌های رقابتی‌تر را به خود جلب کنند.

جیوانی استانووو، تحلیل‌گر UBS گفت: «ما انتظار داریم که طلا در ۱۲ ماه آینده به ۲۹۰۰ دلار در هر اونس برسد که با کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو حمایت می‌شود.»

معامله‌گران اکنون ۹۰ درصد احتمال کاهش ۰/۲۵ درصدی توسط فدرال رزرو در نوامبر را می‌بینند.

قیمت لحظه‌ای نقره با رشد ۱/۲ درصدی به ۳۴ دلار در هر اونس رسیده که بالاترین سطح آن از اواخر سال ۲۰۱۲ است.