به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته جاری سقف شکنی‌های پی در پی را پشت سر گذاشت. این افزایش قیمت‌ها تحت تاثیر رشد مجدد نرخ طلای جهانی اتفاق افتاد و همچنان نیز ادامه دارد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، چهارم مهر ۱۴۰۳ با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در آستانه چهار میلیون تومانی قرار گرفت و با نرخ سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۰۰ تومان در بازار کشور عرضه شد. طلای ۲۴ عیار هم که پیش از این هم به کانال بالاتر صعود کرده بود، امروز به قیمت پنج میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسید.

بازار سکه هم پیرو طلا بود و صعودی شد. آن گونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید امروز مجددا افزایش قیمت را تجربه کرد و اکنون به ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم حال در نرخ ۴۱ میلیون و ۲۰۰  هزار تومان به بازار عرضه می‌شود. 

طلای جهانی هم روزانه در حال شکست سقف تاریخی خود است و امروز در سطح ۲۶۵۵ دلاری به ازای هر انس در بازارهای جهانی عرضه شد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، چهارم مهر ۱۴۰۳

کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای مالی معتقدند که رسیدن طلای جهانی به سقف ۳۰۰۰ دلاری دور از دسترس نیست و با گذشت زمان طلای جهانی می‌تواند در این منطقه حاضر شود. البته در این میان باید به این نکته اشاره کرد که افزایش طلای جهانی و رسیدن به منطقه ۳۰۰۰ دلاری به صورت پلکلانی اتفاق می‌افتد و روند آرامی را در مسیر صعودی طی خواهد کرد. 

در طرفی دیگر هم، بازارهای مالی، از جمله بازار طلا و سکه تحت تاثیر این رشد طلای جهانی،‌ افزایش قیمت را تجربه کردند و در صورت تداوم رشد طلای جهانی،‌ بازارهای داخلی نیز در مسیر صعودی گام برمی‌دارند. 

حراج شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز 

گفتنی است در پنجاه و سومین جلسه حراج شمش طلا که روز گذشته، سه‌شنبه، سوم مهر ۱۴۰۳، در مرکز مبادله ایران برگزار شد، از مجموع ۲۵۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۲۵۹ کیلوگرم با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.