به گزارش اکوایران، بر اساس یک نظرسنجی اخیر توسط کیتکو نیوز، اکثر کارشناسان صنعت و سرمایه‌گذاران خرد معتقدند که قیمت طلا همچنان افزایش خواهد یافت و ممکن است از بالاترین رکوردهای اخیر نیز فراتر رود.

تحلیل‌گرانی مانند مارک لیبوویت و آدریان دی پیشنهاد می‌کنند که هم طلا و هم نقره می‌توانند افزایش بیشتری داشته باشند، در حالیکه آدریان دی خاطرنشان می‌کند اگرچه اخبار اقتصادی کوتاه‌مدت ممکن است باعث کاهش موقتی شود، اما روند کلی طلا صعودی باقی می‌ماند.

به نوشته کیتکو نیوز، مارک چندلر انتظار دارد قبل از رسیدن به رکوردهای جدید، تثبیت قیمت طلا با حمایت از دلار ضعیف‌تر انجام شود. با این حال، دارین نیوزوم و باب هابرکورن، پتانسیل کاهش کوتاه‌مدت را با احتمال تثبیت قیمت طلا در حدود ۲۵۰۰ دلار می‌بینند. هابرکورن همچنین تأکید می‌کند که اگرچه طلا صعودی باقی مانده است، اما ورود خریداران جدید به بازار در چنین سطوح بالایی دشوار است. او پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا در هفته آینده با حرکت جانبی تا کمی پایین‌تر همراه خواهد بود، زیرا بازار سودهای اخیر را هضم می‌کند و منتظر تحولات بیشتر است.

به طور کلی، در حالیکه چشم‌انداز بلندمدت برای طلا مثبت است، برخی کارشناسان رویکرد محتاطانه‌ای را در کوتاه‌مدت دارند.

این هفته، ۹ تحلیل‌گر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند که اکثریت کارشناسان همچنان پتانسیل افزایش قیمت بالاتر از رکوردهای این هفته را می‌بینند. پنج کارشناس یا ۵۶ درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه سه تحلیل‌گر یا ۳۳ درصد معتقدند طلا در هفته آینده رشد قیمتی خود را تثبیت خواهد کرد. تنها یک نفر که نماینده ۱۱ درصد کل است، کاهش قیمت برای این فلز گران‌بها را پیش‌بینی کرد.

در همین حال، ۲۱۹ رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد. ۱۳۰ معامله‌گر خرد یا ۵۹ درصد اعلم کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش می‌یابد. ۴۴ نفر دیگر یا ۲۰ درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالیکه ۴۵ پاسخ‌دهنده که نماینده ۲۱ درصد باقی‌مانده هستند، قیمت‌ها را در هفته آینده بدون تغییر پیش‌بینی کردند.

کیتکو 28 مرداد