به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه در بازار ایران همچنان نزولی گزارش می‌شود. براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز، ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای ۱۸ عیار ، ۳۰ هزار تومان نسبت به دیروز کاهش داشت و به سه میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم که هفته گذشته به مرز پنج میلیون تومان رسیده بود، با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته در نرخ چهار میلیون و ۵۸۲ هزار تومان عرضه شد.

سکه هم به پیروی از بازار طلا ریزش قیمت‌ها را تجربه کرد. قیمت سکه طرح جدید امروز ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد و به ۴۱ میلیون تومان رسید. اما سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در نرخ ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد. 

اما برخلاف بازار داخل کشور، طلای جهانی بر مدار صعودی قرار گرفته است. طلای جهانی دیروز در سطح ۲۵۰۸ دلاری قرار گرفت و به کار خود پایان داد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران گفت:« منطقه ۴۱ میلیون تومان برای سکه طرح جدید منطقه بسیار مهم و تاثیرگذاری است و اگر کاهش قیمت سکه تداوم داشته باشد مشاهده می‌کنیم که در منطقه پایین‌تر، یعنی ۴۰ میلیون تومان مستقر می‌شود.»

او در ادامه توضیح داد:«طلای ۱۸۷ عیار هم پیش‌بینی می‌شود که پایین‌تر از نرخ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت داشته باشد. اما این احتمال نیز وجود دارد که در هفته آینده در همان بازه نوساناتی در شیب صعودی داشته باشد، البته این احتمال قوی‌تر است.»

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد که وزن تاثیرگذاری دلار بر بازار طلا و سکه بیشتر از طلای جهانی است و اگر نرخ ارز ریزش بیشتری را تجربه کند، طلا و سکه هم بر مدار نزولی قرار می‌گیرند.

دیبا در رابطه با روند قیمتی طلای جهانی افزود:« در روزهای گذشته شاهد آن بودیم که طلای جهانی سقف ۲۵۰۰ دلار را هم شکست. مجددا صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که نرخ بهره آمریکا می‌تواند کاهش یابد. این شرایط می‌تواند منجر به کاهش قیمت طلای جهانی شود.»

برگزاری حراج شمش طلا 

چهل و چهارمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران امروز، یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران با واریز ۳۵۰ میلیون تومان به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۷ مرداد ماه، می‌توانستند در حراج این مرکز شرکت کنند.