به گزارش اکوایران، شیفتگان بازار کریپتو در واکنش به بحث‌ها درباره احتمال اینکه کامالا هریس، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا، جایگزین بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر خواهد شد، یک ارز دیجیتال جدید به نام «کاما» (KAMA) عرضه کرده‌اند که به خانم هریس اشاره دارد.

به نوشته دیفایِنت، میم‌کوینِ کاما دارای نوسان بسیار زیادی است و قیمت آن طی امروز یکشنبه (۱۷ تیر) با رشد ۱۲۵ درصدی به ۰/۰۱۳ دلار رسیده است. این ارز دیجیتال پس از مناظره اخیر بایدن با دونالد ترامپ و گسترش شایعاتی مبنی بر اینکه خانم هریس به عنوان نماینده حزب دموکرات مشخص خواهد شد، با رشد قابل توجهی همراه بوده است. قیمت این ارز دیجیتال طی هفت روز گذشته، هزار درصد رشد داشته است.

میم‌کوین‌هایی که ایده ایجاد آن‌ها موضوعات سیاستی بوده‌اند، در سال‌های اخیر و در زمان‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند.

برای جو بایدن نیز یک میم‌کوین ایجاد شده است که با نام «جِئو بودِن» (Jeo Boden) شناخته می‌شود. ارزش این میم‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش همراه بوده و قیمت آن طی امروز با افت ۲۵ درصدی، در سطح ۰/۰۳ دلار معامله شده است. این ارز دیجیتال که حتی توانسته بود به قیمت ۱ دلار نیز برسد، در ماه گذشته میلادی ۸۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ارزهای دیجیتالی که در دسته «میم‌کوین» قرار می‌گیرند، از یک میم اینترنتی نشئت می‌گیرند یا ویژگی‌های طنز آمیز دارند. دوج‌کوین به عنوان یکی از معروف‌ترین میم‌کوین‌ها شناخته می‌شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (۱۷ تیر) از ۵۶ هزار و ۶۱۱ دلار تا ۵۸ هزار و ۳۹۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۵۷ به وقت ایران، ۵۶ هزار و ۹۱۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۵۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱/۰۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۸ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۹۵۶ دلار تا ۳ هزار و ۷۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۵۸ به وقت ایران، ۲ هزار و ۹۶۴ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰/۷۸ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.