به گزارش اکوایران، بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) نیز به روند صعودی خود ادامه داد که دلیل آن سیل سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین یا همان ETFهای بیت‌کوین و افزایش امیدها نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بوده است.

براساس گزارش اکونومیک‌تایمز، به طور همزمان ارزش بازار بیت‌کوین به ۱/۴۱۴ تریلیون دلار رسید و با عبور از نقره به هشتمین دارایی باارزش جهان تبدیل شد. همچنین طی امروز این ارز دیجیتال تا ۷۲ هزار و ۹۱۶ دلار صعود کرد که یک رکورد قیمتی دیگر برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

یکی از کارشناسان اعلام کرده: «ارزش بازار بیت‌کوین اکنون به ۱/۴۱۴ تریلیون دلار رسیده که از این حیث از نقره با ارزش بازار ۱/۳۸ تریلیون دلار عبور کرده است. این روند مثبت به علاقه فزاینده به ETFهای بیت‌کوین و رویداد پیش‌روی هاوینگ مربوط می‌شود.»

بیت‌کوین پیش از این توانسته بود از ارزش بازار شرکت مِتا (۱/۲۳ تریلیون دلار) عبور کند. در حال حاضر طلا با ارزش بازار ۱۴/۷ تریلیون دلار، باارزش‌ترین دارایی جهان محسوب می‌شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) از ۶۸ هزار و ۸۴۵ دلار تا ۷۲ هزار و ۹۱۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۷۱ هزار و ۶۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۳۰۰ دلار کمتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱/۷۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۸۴۳ دلار تا ۴ هزار و ۹۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، ۳ هزار و ۹۵۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۱۰۰ دلار کمتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶/۰۵ میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود ۸ درصد افزایش یافته است.