به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه پس از برخورد به کف کانال صعودی در این مرز حمایت شد. خبر داغ بازار در روز سه‌شنبه تسویه بدهی نزدیک به دو میلیارد یورویی بابک زنجانی بود. قیمت دلار با این خبر کانال ۵۶ هزار تومان را از دست داده بود اما در روز چهارشنبه با نوسان این کانال را پس گرفت.

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد و با نوسان درهم همراه شد و کانال از دست‌رفته را پس گرفت. در نهایت در معاملات روزانه قیمت دلار هرات در ۵۶ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خود پایان داد. در پشت خط چهارشنبه قیمت دلار هرات در ۵۶ هزار و ۲۸۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با گپ مثبت ۵۰ تومانی در ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با نوسات تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت اما در ادامه در ۱۵ هزار و ۵۳۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار برآورد شده از درهم به مرز کانال ۵۷ هزار تومان رسید.

قیمت تتر در روز چهارشنبه با افزایش وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد و در عبور از مقاومت ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان ناکام ماند. با این نوسان قیمت تتر بعد از بیش از یک هفته به روال طبیعی یعنی به بالای قیمت دلار برگشت.

معامله‌گران از جمله عوامل نوسان در بازار ارز را گواهی سپرده ۳۰ درصدی، عرضه سکه جدید و عرضه شمش طلا در مرکز مبادله و واردات خودروی خارجی می‌دانستند. در بازار چهارشنبه صحبت‌های یک اقتصاددان در مورد عوامل نوسان‌ساز در بازار ارز مورد توجه معامله‌گران بود. علی سرزعیم، اقتصاددان گفته در سال آینده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمال اصلاح قیمت انرژی، تغییر معادلات منطقه‌ای و همچنین شروع رقابت‌های ریاست‌جمهوری ایران از جمله ریسک‌های اثرگذار بر نرخ ارز است.

به عقیده معامله‌گران فنی مرز مقاومت ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان سد افزایش قیمت بوده که اگر امروز بشکند مقاومت بعدی ۵۶ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود. حمایت قیمت دلار هم کف کانال صعودی یعنی در حوالی ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به کف برود.

گروهی از معامله‌گران معتقدند موج کاهش دلار می‌تواند به زیر کف کانال صعودی خودش برود.