به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز یکشنبه در ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به سمت حمایت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رفت و در تثبیت زیر این سطح ناکام ماند. قیمت دلار هرات پس از حمایت سطح یاد شده با افزایش به سمت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رفت و نتوانست این مرز را بشکند و در پشت خط در ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۹۴۰ تومان بازگشایی کرد و در ابتدا با کاهش ۲۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۹۲۰ تومان رسید. در ادامه قیمت درهم امارات با افزایش در ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد که برابر با نرخ پایانی روز شنبه بود. با این قیمت درهم، دلار ۵۱ هزار و ۱۹۶ تومان برآورد می‌شود.

قیمت دلار سلیمانیه در روز یکشنبه ۵۰ هزار و ۸۱۰ تومان شروع به کار کرد و و بین ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۱ هزار تومان نوسان داد و در پشت خط در ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت تتر که از ابتدای دی ماه بر مدار افزایش است و تا مرز کانال ۵۲ هزار تومان بالا رفته بود در روز یکشنبه نتوانست از مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند و بین ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان داد. به عقیده تحلیل‌گران فنی اگر قیمت تتر بالای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت روزانه دهد می‌تواند با افزایش وارد کانال ۵۲ هزار تومان شود. شکاف قیمت تتر و قیمت دلار هرات نزدیک به هزار تومان رسیده است.

در مجموع قیمت دلار و درهم نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی نداشتند اما قیمت طلا و سکه بدون توجه به بازار ارز بر مدار افزایش بود. گروهی از معامله‌گران معتقدند با توجه به رشد قیمت سکه و طلا، قیمت دلار از این بازارها عقب افتاده است. بازار طلا و سکه در روز یکشنبه حباب اضافه کردند.

تحلیل‌‌گران تکنیکال معتقدند قیمت دلار بین محدوده ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان گیر افتاده است. اگر قیمت دلار از مرز مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند می‌تواند با افزایش تا ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان بالا برود. اگر هم از پایین سطح حمایت از دست برود با کاهش به کف ۵۰ هزار تومان می‌رسد. از منظر معامله‌گران قیمت دلار تا انتهای هفته تعیین تکلیف می‌شود.