به گزارش اکوایران، قیمت دلار که در روز یکشنبه حمایت مهم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست داده بود، روز دوشنبه حمایت دوم را هم از دست داد. بازار ارز هرات در روز دوشنبه در کف کانال ۵۰ هزار تومان شروع به کار کرد و از ابتدا نزولی بود و این کانال را از دست داد. قیمت دلار در هرات در نیمه اول معاملات با کاهش به مهمترین حمایت خودش یا همان کف سوم ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و از این نقطه حمایت شد. اما در نیمه دوم با افزایش قیمت دلار دوباره به کانال قبلی برگشت. قیمت دلار هرات در پشت‌خط دوشنبه در ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات دیروز در ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومان شروع به کار کرد و در همین قیمت نیز بدون نوسان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۵۷۰ تومان برآورد می‌شود. قیمت تتر نیز با کاهش در محدوده ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان در معامله بود. قیمت تتر امروز برای شکستن مقاومت ۵۱ هزار تومان تلاش خواهد کرد و حمایت پایینی آن ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

معامله‌گران فنی معتقدند حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان کف خط روند صعودی است که برای بازار نقش حیاتی را بازی می‌کند. گروهی از معامله‌گران در روز دوشنبه باتوجه به قیمت درهم می‌گفتند قیمت دلار در هرات با باندبازی به مرز این حمایت رسیده است و قیمت برمی‌گردد. به عقیده این دسته کف قیمت در آبان ماه ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که با باندبازی به این عدد رسید.

همچنین این دسته معتقدند مقاومت قیمت دلار در روز دوشنبه ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان بود که در پشت‌خط در بالای این عدد تثبیت داد. این دسته می‌گویند اولین مقاومت قیمت دلار امروز ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان و بعدی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار در روزهای آینده به بالای ۵۱ هزار تومان برود قیمت دلار دست از نزول برداشته است. گروهی از معامله‌گران نیز معتقدند قیمت دلار در محدوده جدید ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان خواهد تا از یک طرف بشکند و روند جدید شکل دهد.