به گزارش اکوایران، تعداد کیف پول‎های ارز دیجیتال که بیش از ۱ میلیون دلار بیت‌کوین در خود جای داده‌اند، در سال جاری میلادی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و از ۲۳ هزار و ۷۹۵ کیف پول ارز دیجیتال به ۸۱ هزار و ۹۲۵ عدد رسیده است؛ آماری که نشان‌دهنده افزایش ۲۳۷ درصدی و بیش از سه برابری  در ۱۱ ماه اخیر است.

به نوشته کوین‌تلگراف، با این حال، اکثر این کیف پول‌ها متعلق به اشخاص نیست و به صرافی‌های رمزارز و موسسات مالی نیز تعلق دارد.

در جریان بازار صعودی پیشین بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۱، تعداد کیف پول‌های ارز دیجیتال که بیش از ۱ میلیون دلار بیت‌‌کوین داشتند به دست‌کم ۱۱۲ هزار عدد رسید. پس از آن و در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، این رمزارز به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسید.

همچنین از آغاز سال ۲۰۲۳، تعداد کیف پول‌هایی که دست‌کم ۱ بیت‌کوین دارند، به شکل محدود افزایش پیدا کرده و به ۱ میلیون و ۱۸ کیف پول رسیده است؛ این افزایش حدود ۴ درصد اعلام شده است. از سوی دیگر،‌ آمار یادشده در سال گذشته میلادی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎‌کوین در روز سه‎شنبه (۲۳ آبان) از ۳۶ هزار و ۲۱۴ دلار تا ۳۶ هزار و ۷۴۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران، بیش از ۳۶ هزار و ۲۷۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود ۵۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۹ میلیارد و ۱۱ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۵ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۳۲ دلار تا ۲ هزار و ۶۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۳۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ میلیارد و ۶ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۸ درصد رشد داشته است.