معرفی ۴ مورد از پرسودترین صندوق‌های طلا

معرفی 4 مورد از پرسودترین صندوق‌های طلا
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 287175 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ | منبع: azkisarmayeh.com
1120 بازدید
۲
5
ارسال به دوستان
پ

صندوق طلا یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری است! به طور کلی فلز طلا به دلیل داشتن بازار دلاری و معاملات بی شمار روزانه، یکی از بازارهای محبوب برای سرمایه‌گذاران است.

معرفی ۴ مورد از پرسودترین صندوق‌های طلا

قیمت بازار طلا وابسته به دو عامل اصلی است که قیمت گرمی آن را مشخص می‌کند. عامل اول قیمت تعیین شده طلا در بازارهای جهانی و عامل دوم حجم معاملات طلا. این دو عامل می‌توانند تاثیر مستقیم بر روی قیمت لحظه‌ای طلا داشته باشند و بسیاری از سرمایه گذاران از نوسانات قیمت طلا برای به دست آوردن سود استفاده می‌کنند. حالا که با روش عملکرد بازار طلا آشنا شده‌اید، ما در ادامه به معرفی کلی صندوق‌های طلا می‌پردازیم و ۵ مورد از بهترین صندوق‌های طلا را مشخص می‌کنیم که بین سرمایه‌گذاران محبوب هستند. با ما همراه باشید!

صندوق طلا چیست؟

صندوق طلا چیست؟

صندوق طلا همانند دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، یک راه حل برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار هدف است که در صندوق طلا بازار هدف بازار خرید و فروش طلا و سکه است. به طور کلی تمامی صندوق‌ها در یک حوزه مشخص فعالیت می‌کنند و سبد دارایی آنها مشخص کننده نوع آنها نیز می‌باشد. برای مثال سبد دارایی‌های صندوق‌های طلا از اوراق سپرده طلا و شمش، سکه طلا، شمش طلا، طلای ۱۸ عیار و طلای آبشده تشکیل شده است و با توجه به سبد دارایی آن، می‌توان فهمید که این صندوق، صندوق طلا است.

صندوق‌های طلا در بازار بورس معامله می‌شوند و خرید و فروش واحدهای این صندوق توسط سرمایه‌گذاران نیز از طریق پلتفرم‌های وابسته به بورس انجام می‌شود. سرمایه‌گذاری در صندوق طلا، پرسودترین سرمایه گذاری در ایران است! چرا که این صندوق‌ها به دلیل فعالیت داشتن در بورس از مالیات معاف هستند و در بیشتر مواقع بازده آنها از روش سرمایه گذاری مستقیم در بازار طلا فیزیکی بیشتر است.

سرمایه‌گذاری در صندوق طلا به چه شکل است؟

“تمام تخم مرغ‌هایت را در یک سبد نذار!” این یکی از رایج‌ترین اصطلاحات در دنیای سرمایه‌گذاری است. صندوق‌های طلا یکی از نمونه‌های این اصطلاح هستند چرا که شما در هنگام سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا، سرمایه خود را در بازار طلا پخش می‌کنید. شما در هنگام سرمایه‌گذاری در یک صندوق طلا، به طور همزمان در بازار سکه، شمش و طلای ۱۸ عیار نیز سرمایه‌گذاری می‌کنید و شانس به دست آوردن سود بیشتر را به دست می‌آورید.

سرمایه‌گذاری در صندوق طلا آسان و سریع است. معمولا یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا، استفاده از پلتفرم‌های مختلف بورسی است و شما می‌توانید از طریق این پلتفرم‌ها، تجربه بهترین سرمایه گذاری را داشته باشید.

قیمت واحدهای صندوق‌های طلا نیز بسیار کمتر از قیمت هر گرم طلا است و شما می‌توانید حتی با مبلغ ۵ هزار تومان در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کنید. 

معرفی بهترین صندوق‌های طلا

معرفی بهترین صندوق‌های طلا

حالا که با صندوق‌های طلا و روش‌های سرمایه گذاری در آنها آشنا شده‌ایم، زمان به معرفی کردن بهترین صندوق‌های طلا می‌رسد! قابل توجه است که تمامی صندوق‌های طلا به نوبه خود بهترین هستند و هرکدام از آنها دارای مزایا و معایب خود هستند و معرفی کردن این مزایا و معایب تنها به منظور شناخت بیشتر شما نسبت به این صندوق‌های طلا است.

صندوق طلای لوتوس

صندوق طلای لوتوس یکی از بهترین صندوق‌های طلا است که دارای بیشترین دارایی نیز می‌باشد. دارایی کلی این صندوق در حال حاضر ۱۳ همت است که از تمامی صندوق‌های طلا بیشتر است. دارایی کلی صندوق‌های طلا می‌تواند یک معیار خوب برای شناخت آنها نیز باشد و قطعا صندوق‌هایی که دارایی زیادتری دارند سود بیشتر و عملکرد بهتری در بیشتر زمان‌ها دارند.

صندوق طلای لوتوس از سال ۹۶ در حال فعالیت است و توسط بازارگردانی تامین سرمایه لوتوس پارسیان مدیریت می‌شود. شما می‌توانید برای شروع سرمایه‌گذاری در این صندوق، از پلتفرم سرمایه‌گذاری لوتوس استفاده کنید و با هر مبلغ، در این صندوق سرمایه گذاری کنید!

همچنین قابل توجه است که سبد دارایی صندوق طلای لوتوس از بیش از ۹۸ درصد دارایی طلا و از بخش کوچکی اوراق بهادار دولتی تشکیل شده است.

صندوق عیار مفید

کارگزاری مفید یکی از بزرگترین کارگزاری‌های ایران است و جزو اولین کارگزاری‌ها بوده که صندوق‌های مختلف را به سرمایه‌گذاران معرفی کرده! صندوق عیار نیز یکی دیگر از صندوق‌های طلا محبوب بین سرمایه‌گذاران است که توسط کارگزاری مفید مدیریت می‌شود.

صندوق عیار از سال ۹۷ مشغول به فعالیت است و جزو صندوق‌های پربازده طلا در ایران می‌باشد. صندوق عیار یک صندوق قابل معامله است. دقیقا مانند دیگر صندوق‌های طلا معرفی شده! قیمت هر واحد از این صندوق در تاریخ انتشار این مطلب، ۱۰ هزار تومان می‌باشد و شما می‌توانید با کمترین سرمایه، در بازار طلا سرمایه گذاری کنید.

ارزش دارایی کلی این صندوق در حال حاضر ۱۲ همت است و رتبه دوم را در بین صندوق‌های طلا دارد. دارایی‌های صندوق عیار بر اساس سکه طلا و شمش طلا است و یکی از پربازده‌ترین صندوق‌های طلا در ایران است!

صندوق کهربا کاریزما

همانند دیگر صندوق‌های طلا، صندوق کهربا کاریزما نیز در بازار فلز طلا فعالیت می‌کند و بخش زیادی (نزدیک به صد در صد) از دارایی‌های این صندوق را سکه طلا تشکیل داده است و تنها بخش بسیار کوچکی از دارایی‌های این صندوق اوراق بانکی است. در حال حاضر صندوق کهربا کاریزما در رتبه سوم دارایی خالص قرار گرفته است. دارایی خالص این صندوق در تاریخ امروز، بیش از ۶ همت است.

صندوق کهربا از سال ۱۴۰۰ در حال فعالیت است و توسط کارگزاری کاریزما مدیریت می‌شود. قیمت هر واحد از صندوق کهربا در حال حاضر بین ۳ تا ۴ هزار تومان است و سرمایه‌گذاری در این صندوق یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری با بودجه کم است!

صندوق طلا آلتون

صندوق طلا آلتون یکی دیگر از صندوق‌های محبوب از نظر سرمایه‌گذاران است! این صندوق یکی از صندوق‌های طلا جدید است که از سال ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرده و توسط سبدگردانی آسمان مدیریت می‌شود. 

صندوق آلتون بر اساس طلا و دارایی‌های طلایی است و بازده مناسبی در طول بازه زمانی فعالیت خود داشته. قیمت هر واحد از این صندوق در حال حاضر بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

جمع‌بندی 

به طور کلی صندوق‌های طلا یکی از بهترین روش‌ها برای یک سرمایه‌گذاری آسان و راحت هستند! صندوق‌های طلا یک روش خوب برای جایگزین کردن روش خرید طلا به صورت فیزیکی هستند و شما در این روش نیازی به نگرانی در مورد امنیت طلا و زحمت خرید و فروش آن را ندارید. معاملات صندوق‌های طلا لحظه‌ای است و شما چه برای خرید و چه برای فروش، در کمتر از چندین دقیقه می‌توانید پول خود را نقد و یا سرمایه‌گذاری کنید.

اگر شما به خرید و فروش طلا به صورت فیزیکی علاقه‌مندید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب بهترین روش‌های فروش طلا را مطالعه کنید! امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :نادیا خداپرست

      سلام تشکر از سایت عالیتون، سرمایه‌گذاری در صندوق طلا یکی از امن ترین روش های سرمایهگذاری در طول تاریخه.

      1. نویسنده :کارشناس روابط عمومی

        سلام نادیا جان درسته دقیقا طلا همیشه امن ترین سرمایه گذاری بوده.