تحلیل تکنیکال اونس طلا - افق اقتصادی

تحلیل تکنیکال اونس طلا - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 298679 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۳:۳۲ |
3 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

قیمت اونس طلا می تواند تا مقاومت ۲۶۳۴٫۵۰ دلاری بالا بیاید، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روز هم نشانگر روند صعودی است و تنها شکست ۲۵۵۰ دلار می تواند روند صعودی طلا را متوقف کند.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

سمیه شوریابی؛ بازار: قیمت اونس طلا برای اولین بار در تاریخ خود به بالای ۲۶۰۰ دلار صعود کرد، انتظارات نرخ بهره ای بازار نشان می دهد که همه برای یک دوره اقتصادی کم بهره آماده می شوند، دوره ای که بانک های مرکزی دنیا یا نرخ های بهره را پایین خواهند آورد و یا از افزایش نرخ بهره خودداری خواهند کرد، همین مسئله باعث شده تا هزینه فرصت در سرمایه گذاری های طلا کاهش یابد و از قیمت اونس طلا حمایت کند.
بعد از نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا که نرخ بهره نیم واحد درصد کاهش یافت (دو برابر اندازه استاندارد)، یا بانک های مرکزی اقدام به کاهش نرخ بهره کرده اند و یا اعلام کرده اند که در آینده نرخ بهره را پایین خواهند کشید، حتی بانک های مرکزی هم که به دنبال افزایش نرخ بهره بودند، اعلام کرده اند که فعلاً برنامه ای برای افزایش نرخ بهره ندارند.
حتی بانک های مرکزی کوچک‌تر مثل بانک رزرو آفریقای جنوبی نرخ بهره را ۰٫۲۵ واحد درصد کاهش داده، یا بانک مرکزی فیلیپین نرخ بهره را ۲٫۵ واحد درصد پایین آورده و گفته می شود که بانک مرکزی هند هم قرار است نرخ بهره را در نشست بعدی خود کاهش دهد، هر چند که بانک مرکزی چین نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته، اما نرخ بهره وام های یک و پنج ساله این کشور در پایین ترین سطوح خود باقی مانده است، بانک مرکزی ژاپن هم تغییری در نرخ های بهره اعمال نکرده است، بانک مرکزی اروپا در نشست اخیر خود نرخ بهره را کاهش داد، بانک مرکزی انگلیس هم نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته، اما به احتمال زیاد در ماه های آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد.
اونس طلا توانسته به اوج های تاریخی جدیدی صعود کند، فدرال رزرو آمریکا به آینده اقتصادی این کشور خوش بین است، اما با این حال نرخ بهره را نیم واحد درصد کاهش داد، طلا هم در واکنش اولیه تا نزدیکی ۲۶۰۰ دلار جهش کرد، اما در ادامه پایین آمد، با این وجود جو کلی بازار نشان می دهد که همه برای نرخ های بهره پایین تر آماده می شوند و از سو دیگر ریسک های ژئوپلیتیک هم روز به روز بیشتر می شود و جریانات ریسک گریزی می تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.
پیش بینی طلا
طلا با عبور از ۲۶۰۰ دلار در حال کشف سطوح ناشناخته چارت است، همه چیز از ادامه حرکت صعودی طلا حکایت دارند هر چند که ورود به معامله خرید ریسکی به نظر می رسد اما می توان از اصلاح های قیمتی به خرید طلا فکر کرد.

قیمت اونس طلا می تواند تا مقاومت ۲۶۳۴٫۵۰ دلاری بالا بیاید، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روز هم نشانگر روند صعودی است و تنها شکست ۲۵۵۰ دلار می تواند روند صعودی طلا را متوقف کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید