ساعت متاتریدر؛ راهنمای تطبیق ساعت “metatrader” با ساعت بروکرهای فارکس!

ساعت متاتریدر؛ راهنمای تطبیق ساعت “metatrader” با ساعت بروکرهای فارکس!
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 270907 |
تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ | منبع: copytrade.biz
1181 بازدید
۲
8
ارسال به دوستان
پ

ساعت متاتریدر در بخش market watch قابل دسترسی است و بر اساس منطقه زمانی بروکر تنظیم می شود.

ساعت متاتریدر؛ راهنمای تطبیق ساعت “metatrader” با ساعت بروکرهای فارکس!

فارکس به صورت مداوم فعالیت می کند و مکان فیزیکی ثابتی ندارد؛ بنابراین معامله‌گران از نقاط مختلف جهان در آن ترید می کنند. با توجه به جهانی بودن معاملات فارکس، شرکت‌کنندگان در مناطق زمانی مختلفی پراکنده‌ هستند؛ همین ویژگی این پرسش را پیش می ‌آورد که ساعت متاتریدر به وقت کجاست و منطقه زمانی MT4 چگونه کار می کند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ساعت متاتریدر ۴ و ۵ در فارکس آشنا کنیم.

ساعت متاتریدر به وقت کجاست؟ آیا ساعت متاتریدر قابل تنظیم است؟!

امروزه فارکس، یک بازار گسترده را به وجود آورده است که به طور ۲۴ ساعته فعالیت می کند و از منطقه جغرافیایی یا زمانی مشخصی برخوردار نیست! چراکه تاجران از سراسر جهان در این عرصه مشغول ترید [نوسان گیری بازار و معامله در عرصه تجارت آنلاین] هستند و هیچ مکان فیزیکی برای فارکس تعریف نشده است.

به نظر شما در این شرایط معامله گران چطور باید معاملات فارکس را با زمان مکان زندگی خود تنظیم کنند؟! در این باره باید بگوییم که تمامی تریدرهای فارکس باید به ساعت کاری بروکرهای فارکس مورد نظر و همچنین برنامه های معاملاتی دقت کنند تا معاملات خود را در جهت درستی پیش ببرند.

متاتریدر (Metatrader) نیز یک برنامه معاملاتی است که از «منطقه زمانی» مشخصی برخوردار می باشد. به همین ترتیب، معامله گران برای استفاده از این برنامه باید به “ساعت متاتریدرتوجه ویژه ای داشته باشند.

چگونه با ساعت متاتریدر معامله کنیم؟

وقتی که وارد حساب معاملاتی بروکر خود در متاتریدر ۴ یا ۵ می شوید، ساعت این پلتفرم به طور خودکار به وقت محلی broker شما تنظیم می شود؛ این موضوع به شما کمک می کند تا با تطبیق و مقایسه آن با سشن های معاملاتی، زمان های حیاتی در بازار را تشخیص دهید و با زمان بندی مناسب به معاملات وارد و از آنها خارج شوید.

بررسی دقیق ساعت متاتریدر چه اهمیتی دارد؟!

دلایل مختلفی برای بررسی دقیق ساعت متاتریدر وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلیل ها، جلوگیری از سردرگمی و اشتباه در زمان معاملات محسوب می شود. از آنجا که معاملات فارکس به صورت ۲۴ ساعته و در سراسر جهان انجام می ‌شوند، معامله‌گران در مناطق زمانی مختلفی فعالیت می کنند. عدم تطابق زمانی می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری‌های نادرست و از دست دادن فرصت‌های معاملاتی شود. دلایل اهمیت بررسی دقیق ساعت متاتریدر:

  • هماهنگی با ساعت کار بازار؛
  • جلوگیری از اشتباهات معاملاتی؛
  • بررسی گزارش‌ها و اخبار اقتصادی؛
  • مدیریت بهتر زمان معاملات.

این موارد تنها درصورتی کاربرد دارند که اطلاعات جامعی از بازار فارکس و بروکرها داشته باشید؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مقاله های کپی ترید آرون گروپس، بهترین بروکرهای فارکس، بررسی کامل بروکر آرون گروپس، ساعت کاری فیبوگروپ، راهنمای ساعت کاری بروکر آلپاری، آموزش متاتریدر و … را در سایت های معتبر و قدیمی ازجمله ریبیت کانال VIP فارکس سیگنال رایگان کپی ترید بیزنس copytrade.biz، اینوستینگ Investing.com، یاهو فایننس Yahoo Finance و دیگر رسانه ها مطالعه کنید.

ساعت متاتریدر با ساعت بروکرهای فارکس چگونه تنظیم می شود؟!

زمان نمایش داده شده در پلتفرم، تحت تأثیر ساعت محلی نیست؛ بلکه توسط کارگزار ارائه دهنده ترمینال تنظیم می شود. کارگزاران زمان را بر اساس GMT تنظیم می کنند که می‌تواند GMT+1، GMT+2 یا دیگر تنظیمات باشد. برخی کارگزاران از زمان اروپای شرقی (EET) استفاده می کنند و در بهار ساعت‌ها را یک ساعت جلو و در پاییز یک ساعت به عقب می برند.؛ البته زمان داخل ترمینال به طور خودکار با تغییر Time به ‌روزرسانی می‌شود.

معرفی نماد های معاملاتی فلزات گرانبها در فارکس

در فارکس، فلزات گرانبها یکی از محبوب‌ترین ابزارهای معاملاتی هستند که معامله‌گران برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود و بهره‌گیری از نوسانات قیمت از آنها استفاده می ‌کنند. فلزات در فارکس به نمادهای زیر تقسیم می شوند:

  • XAU – طلا؛
  • XAG – نقره؛
  • XPT – پلاتین؛
  • XPD – پالادیوم.

در جدول زیر نمادهای مهم فلزات در فارکس را نسبت به ارز مشاهده می کنید:

نماد معنی
XAU/USD طلا نسبت به دلار امریکا
XAG/USD نقره نسبت به دلار امریکا
XPT/USD پلاتین نسبت به دلار امریکا
XPD/USD پالادیوم نسبت به دلار امریکا
XAU/EUR طلا نسبت به یورو
XAG/EUR نقره نسبت به یورو
XPT/EUR پلاتین نسبت به یورو
XPD/EUR پالادیوم نسبت به یورو
XAU/GBP طلا نسبت به پوند بریتانیا

نمادهای فلزات گرانبها در فارکس

نماد های فلزات گرانبها همچون طلا، نقره و پلاتینیوم، به ترتیب XAU، XAG و XPT هستند.

نظر نویسنده از «ساعت متاتریدر» و نتیجه گیری:

در این مطلب به سوال “ساعت متاتریدر به وقت کجاست؟” پرداختیم. با درک اینکه زمان نمایش داده شده در ترمینال شما به چه منطقه زمانی مربوط است، می‌توانید برنامه ریزی بهتری برای معاملات خود داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تا زمان‌های باز و بسته شدن بازارهای مختلف را شناسایی کرده و بهترین زمان برای ورود و خروج از معاملات را تعیین کنید. حالا به ما بگویید، ساعت متاتریدر شما به وقت کجاست؟ از همراهی تان سپاسگزاریم.

منابع: ریبیت کانال VIP فارکس سیگنال رایگان کپی ترید بیزنس copytrade – سایت رسمی متاتریدر metatrader.com – مارکت واچ Market Watch

سوالات متداول:

ساعت MetaTrader به وقت کجاست؟

MetaTrader ساعت مخصوصی ندارد؛ بلکه با time zone محلی بروکر و به صورت خودکار تنظیم می شود.

آیا با تغییر ساعت های فصلی، زمان در متاتریدر نیز تغییر می کند؟

بله؛ با تغییر زمان، کارگزاری ها نیز ساعت را تغییر می دهند.

ایا می توانم market watch متاتریدر را به صورت دستی تغییر دهم؟

امکان تغییر ساعت در متاتریدر وجود ندارد؛ اما با تغییر دادن منطقه زمانی در بروکر]اگر این امکان در بروکر شما وجود داشته باشد[ می توانید ساعت جدیدی را در متاتریدر مشاهده کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :محسن زارع

      اهمیت ساعت متاتریدر رو خیلی خوب توضیح دادید ممنونم

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده محسن جان