تاج گرانی بر سر شیرینی‌خشک، کدوسبز و برنج خارجی - افق اقتصادی

تاج گرانی بر سر شیرینی‌خشک، کدوسبز و برنج خارجی - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 163360 |
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۵۲ |
149 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از قیمت کالاهای خوراکی درمناطق شهری کشور، برنج خارجی و شیرینی خشک بیشترین افزایش قیمت و برنج ایرانی با منفی ۳.۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را در مهر ١۴٠٢ تجربه کرده است.

تاج گرانی بر سر شیرینی‌خشک، کدوسبز و برنج خارجی

به گزارش اقتصاد۱۰۰،‌ متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور برای مهر ١۴٠٢ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

در گروه نان و غلات، اقلام برنج خارجی درجه یک با ۴,۶ درصد و شیرینی خشک با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٣.٢- بوده است.

تاج گرانی بر سر شیرینی‌خشک، کدوسبز و برنج خارجی

در مهرماه ١۴٠٢ ، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به‌شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام «برنج خارجی درجه یک» با ۴,۶ درصد و شیرینی خشک با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٣.٢- می باشد.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام “ماهی قزل آلا” با ٧,٨ درصد و ” گوشت گاو یا گوساله ” با ٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۵,٨ درصد ، تخم مرغ ماشینی با ٣.۶ درصد ، و کره پاستوریزه با ٣.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٢.۵- درصد و روغن مایع با ٢.٢- درصد می باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کشمش پلویی با ٣,۵ درصد و مغز گردو با ٣.٣ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به پرتقال با ٢٣.۴- درصد ،انار با ١۶.٨- درصد  و هندوانه با ١٣.٩- درصد می‌­باشد.

تاج گرانی بر سر شیرینی‌خشک، کدوسبز و برنج خارجی

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با ٧,۶ درصد ، قارچ با ۵.٧ درصد و گوجه فرنگی با ۴.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خیار با ١٢.٩- درصد ، بادمجان با ۴.٠- درصد و سیب زمینی با ٢.٧- درصد می‌­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای خارجی بسته‌ای با ٢,٨ درصد ، سس مایونز و سس گوجه فرنگی با ٢.٢ درصد می‌­باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید