ایران گوشت ارزان کنیایی را چه کالایی معاوضه کرد؟ / واقعا باورنکردنی است! - افق اقتصادی

ایران گوشت ارزان کنیایی را چه کالایی معاوضه کرد؟ / واقعا باورنکردنی است! - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 109299 |
تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ |
263 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کنیا، تهاتر نیسان آبی با گوشت قرمز بود؛ باید در آینده نزدیک منتظر ورود گوشت ارزان کنیایی در کشورمان باشیم.

ایران گوشت ارزان کنیایی را چه کالایی معاوضه کرد؟ / واقعا باورنکردنی است!

به گزارش اقتصاد۱۰۰، سید ابراهیم رئیسی در نخستین سفرش به قاره آفریقا و در اولین مقصد این سفر، در پاسخ به دعوت همتای کنیایی خود وارد نایروبی (پایتخت کنیا) شد و به منظور ارتقای همکاری‌ها با مسوولان این کشور، تفاهمنامه‌های امضا کرد. به طوری که در دیدار تجار و بازرگانان کنیایی با رئیس‌جمهور، دو قرارداد همکاری امضا شد، یکی برای فروش نیسان زامیاد ایرانی به کنیا و دیگری برای واردات گوشت قرمز به ایران بوده است.

مجوز واردات گوشت قرمز از کنیا که پس از بررسی‌های تفصیلی سازمان دامپزشکی و صدور تأییدیه‌های بهداشتی صادر شده است، می‌تواند به تعدیل قیمت گوشت در بازار ایران کمک کند، از طرف دیگر چون واردات این محصول در ازای صادرات نیسان آبی است می‌توان گفت هیچ ارزی از کشور برای واردات گوشت قرمز خارج نمی‌شود.

این قرارداد از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و به جای واردات گوشت از کشورهایی چون برزیل، استرالیا و نیوزلند که به دلیل بعد مسافت در قیمت مقرون به صرفه نیست و بر کیفیت گوشت نیز اثرگذار است، بررسی‌های به عمل آمده در کنیا نشان داد جایگزینی بازار این محصول، تبعات مثبت اقتصادی به همراه دارد.

گفتنی است بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، بحرین، کویت نیز گوشت گوسفندی، گاوی و دام زنده با قیمت ۱ تا ۳ دلار از کنیا وارد می‌کنند چون گواهینامه‌های بهداشتی این کشور هم بسیار سختگیرانه و در سطح اروپاست.

واردات ۲۱۳ میلیون دلاری گوشت قرمز(گوسفند و گوساله)

آمارهای گمرک حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ هزار و ۳۴۸ تن و ۹۲۹ کیلوگرم انواع گوشت قرمز به ارزش ۲۱۳ میلیون ۳۱۴ هزار و ۲۷۰ دلار وارد کشور شده که از این میزان ۴۳ هزار و ۳۲۰ تن و ۲۵۳ کیلوگرم به ارزش ۱۸۸ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۷۱۰ دلار مربوط به گوشت گاوی و پنج‌هزار و ۲۸ تن و ۶۷۶ کیلوگرم به ارزش ۲۴ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۶۰ دلار مربوط به گوشت گوسفندی بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید