رشد صادرات محصولات لبنی ایران به ۳۹ کشور - افق اقتصادی

رشد صادرات محصولات لبنی ایران به ۳۹ کشور - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 160104 |
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ |
155 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

استانها اقتصاد ایران: صادرات محصولات لبنی به ۳۹ کشور و طی نیمه نخست سال بیش از ۳۸۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته نشان از رشد ۱۶.۴ ‌درصدی دارد. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حمیدرضا بنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طبا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اشاره به رشد ۱۶.۴‌درصدی صادرات محصولات لبنی به ارزش ۳۸۱.۱۹ میلیون دلار، […]

رشد صادرات محصولات لبنی ایران به ۳۹ کشور

اقتصاد ایران: صادرات محصولات لبنی به ۳۹ کشور و طی نیمه نخست سال بیش از ۳۸۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته نشان از رشد ۱۶.۴ ‌درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حمیدرضا بنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طبا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اشاره به رشد ۱۶.۴‌درصدی صادرات محصولات لبنی به ارزش ۳۸۱.۱۹ میلیون دلار، اعلام کرد: صادرات لبنیات در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و صادرات وزنی به ۲۸۱‌.۴ هزار ‌تن رسید‌ که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۱۷.۳ درصد بیشتر است .

رشد چهار محصول نخست سبد صادراتی و شامل شیر و خامه، دوغ و کفیر، شیرخشک صنعتی و پنیر به ترتیب ۲۲.۲۷، ۲۱.۱‌، ۲۰.۱۹ و  ۱۷.۳۹ بود. محصول شیر خشک صنعتی با ۲۴.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل و رسیدن به ۱۴۸‌.۶ میلیون دلار، نخستین محصول لبنی صادراتی برحسب ارزش دلاری است که ۳۹‌ درصد از مجموع ارزش صادرات لبنی را به خود اختصاص داد.

پس از آن شیر و خامه با ۲۳.۱درصد افزایش نسبت به سال‌ قبل و رسیدن به ۶۵‌.۷ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد که ۱۷.۲۴درصد از مجموع ارزش دلاری صادرات را به خود اختصاص داده‌ و در نهایت پنیر با ۸.۲‌ درصد رشد نسبت به سال‌قبل و رسیدن به ۶۳‌.۵ میلیون دلار در رتبه سوم قرارگرفت که ۱۶.۶۷درصد از مجموع ارزش صادرات را شامل می‌شود.

شرکای تجاری ایران در صادرات لبنیات ۳۹ کشور بودند و عراق، پاکستان، افغانستان، امارات‌ و جمهوری‌آذربایجان اصلی‌ترین آنها هستند. عراق با افزایش ۳۱ درصدی حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رسیدن به ۱۸۴‌هزار‌تن صادرات، نخستین مقصد لبنیات ایران با ۶۵.۴ درصد از سهم صادرات بر اساس حجم است.

بر اساس ارزش صادرات نیز عراق با افزایش ۳۰.۵‌ درصدی و رسیدن به ۲۲۱‌.۳ میلیون دلار صادرات، نخستین مقصد لبنیات ایران با ۵۸‌ درصد از سهم ارزشی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید