آینده‌ای روشن یا سقوط آزاد؟ / سناریوهای بیت کوین چیست؟ - افق اقتصادی

آینده‌ای روشن یا سقوط آزاد؟ / سناریوهای بیت کوین چیست؟ - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 277551 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۱۳ |
37 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ۱۰۰- از زمان عرضه BTC و ظهور کریپتوکارنسی این ارز به‌طورکلی روندی صعودی را در پیش گرفته بوده است.

آینده‌ای روشن یا سقوط آزاد؟ / سناریوهای بیت کوین چیست؟

در حال حاضر بیت کوین با حجم سرمایه بالا و بازار گسترده از جمله محبوب‌ترین رمزارزها به‌حساب می‌آید. پیش‌بینی می‌شود که این محبوبیت در آینده نیز بیشتر شود؛ زیرا معامله بیت کوین و کاربری بلاک چین آن روزبه‌روز در حال افزایش‌ است.
خرید بیت کوین هنوز می‌تواند ارزشمند باشد. چه برای سرمایه گذاری کوتاه و چه برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت.

BTC در آینده رواج بیشتری پیدا خواهد کرد

در حال حاضر نیز در برخی فروشگاه‌ها و سیستم‌های معاملاتی دنیا بیت کوین در کنار ارزهای فیات به یکی از گزینه‌های پرداخت تبدیل شده است. به‌طوری که می‌توان با استفاده از آن برای مثال یک فنجان چای خریداری کرد. این افزایش کاربری در نهایت به گسترش تقاضا و در نهایت بیشترشدن ارزش این دارایی منجر خواهد شد.

بازی ‌های مبتنی بر خرید بیت کوین

به لطف شبکه لایتنینگ بیت کوین (Bitcoin Lightning) استفاده گسترده از BTC در سطح اینترنت و در پلتفرم‌های مختلف از جمله بازی‌های کامپیوتری ممکن شده است. در سرتاسر دنیا حدود ۳ میلیارد نفر به نحوی بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند. ورود هرچه بیشتر BTC به این حوزه می‌تواند تأثیر چشمگیری بر ارزش آن داشته باشد و صعودهای قیمتی قابل‌توجهی برای آن رقم بزند.

اوردینال ‌های بیت کوین

مدت چندانی نیست که NFTها در دنیای معاملات مطرح شده‌اند. برخی ویژگی‌های خاص، این داده‌های رمزنگاری شده را به گزینه‌ای جذاب برای ارزش‌گذاری تبدیل کرده‌اند.
اوردینال‌های بیت کوین نیز بسیار شبیه به NFTها هستند؛ اما در بسیاری از موارد از آن‌ها برتری دارند. دور از انتظار نیست که این اوردینال‌ها در آینده‌ای نزدیک جایگزین ان اف تی‌های رایج شوند.
ازآنجایی‌که این دست اوردینال‌ها بر شبکه بلاک چینی Bitcoin پایه‌ریزی شده‌اند از مزایای این زنجیره بهره‌مند می‌شوند. امنیت بالا و ساختار غیرمتمرکز از جمله این مزایا هستند. بر همین اساس اوردینال‌ها ایمن‌تر از NFTهای رایج بوده و تقریباً سانسور پذیر نیستند.
گسترش و وراج استفاده از Ordinalها در نهایت به گسترش استفاده از Bitcoin منجر می‌شود. این موضوع نیز می‌تواند دلیلی باشد تا در آینده قیمت بیت کوین رکوردشکنی‌های جدیدی داشته باشد.

بازار سیاه بیت کوین در آینده

با رواج هرچه بیشتر بیت کوین، ارزهای دیجیتال و توسعه دیفای، دولت‌ها بیشتر احساس نیاز می‌کنند تا محدودیت‌هایی نظارتی جدی‌تری بر این بازار اعمال کنند؛ زیرا حجم سرمایه در گردش بازار BTC روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
ارزهای دیجیتال از همان ابتدا با این هدف عرضه شدند که با انحصارطلبی دولت‌ها و نظام بانکی سنتی مبارزه کنند و نمی‌توان آن‌ها را به‌طور کامل تحت سلطه و نظارت قرارداد.
بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که با افزایش قانون‌گذاری‌ها در این حوزه، بازار سیاه ارزهای دیجیتال نیز رواج پیدا کرده و BTC دو قیمت پیدا کند. دسته از کوین‌ها مورد نظارت دولت قرار می‌گیرند و قیمت پایین‌تری دارند. دسته‌ای نیز در بازار سیاه معامله می‌شوند و با نرخ بالاتری قیمت‌گذاری می‌شوند.
این حالت نیز سناریوی چندان دور از ذهنی به نظر نمی‌رسد.

هوش مصنوعی و خرید بیت کوین

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یا همان AI تا حد قابل‌توجهی توسعه پیدا کرده است. این تکنولوژی عرضه شده تا به شکلی هوش ماشینی را به هوش انسانی نزدیک کند. شاهدیم که سطح کاربری AI روزبه‌روز بیشتر می‌شود و تکنولوژی آن در ابعاد گوناگون گسترش پیدا می‌کند.
AI می‌تواند به اشکال مختلف به توسعه استفاده از ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت کوین کمک کند. رمزارزها در فضای دیجیتال ذخیره شده و تبادل می‌شوند. هوش مصنوعی نیز در همین فضا فعالیت می‌کند؛ بنابراین ترکیب آن‌ها با یکدیگر می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
از طرفی، هوش مصنوعی به اشکال مختلف فرایندها را آسان می‌کند. در حوزه دیفای مواردی وجود دارد که بهره‌مندی از آن برای کاربران تازه‌وارد مشکل است. AI این قابلیت را دارد که این فرایندهای پیچیده را آسان کرده و استفاده از آن‌ها را برای عموم راحت‌تر کند.

نابودی بلاک چین بیت کوین با توسعه کامپیوترها

در این سناریو، رشد و توسعه هوش مصنوعی و سیستم‌های کامپیوتری می‌تواند برای بلاک چین Bitcoin یک تهدید جدی باشد. در حال حاضر تکنولوژی به حدی نرسیده که به‌آسانی توانایی شکستن زنجیره‌های بلاک چینی بزرگ را داشته باشد؛ اما توسعه AI و کامپیوترهای کوانتومی شکستن کدهای این زنجیره را در آینده محتمل می‌کند. در این صورت BTC ارزش خود را کاملاً از دست خواهد داد.
البته با توسعه تکنولوژی در حوزه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، رمزنگاری بلاک چین نیز می‌تواند موازی آن توسعه پیدا کند. در این صورت نفوذ به زنجیره همچنان مشکل خواهد بود.

وضعیت پذیرش بیت کوین تغییر چندانی نخواهد کرد

عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین در آینده اصلی‌ترین ارز جهان خواهد بود؛ اما این سناریو به دلایلی از سوی برخی کارشناسان رد می‌شود.
آن‌ها می‌گویند که گرچه BTC ارزی قدرتمند و جریان‌ساز بوده است؛ اما نمی‌تواند به طور کامل جایگزین ارزی مانند دلار یا دیگر ارزهای غالب در اقتصاد جهانی شود. بر اساس برخی نظرات ممکن است BTC در آینده نیز تنها به‌عنوان ارزی جانبی کاربرد داشته باشد؛ گرچه گسترش استفاده از آن بسیار محتمل است.

خرید بیت کوین، سرمایه ‌گذاری ارزشمندی برای آینده

در سال‌های اولیه عرضه BTC این رمزارز محبوبیت و قیمت چندانی نداشت؛ اما با گذشت مدت زمانی صعود قیمتی بسیار چشمگیری پیدا کرد. در حال حاضر برخی تصور می‌کنند که دوران اوج این ارز تمام شده است؛ اما اکثر سناریوهای مطرح شده می‌گویند که Bitcoin هنوز با اوج قیمتی خود فاصله دارد. بنابراین خرید بیت کوین می‌تواند برای آینده نزدیک و حتی خیلی دور یک سرمایه گذاری بسیار سودده باشد.

منبع:بانک اول

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید