کدام صرافی ایرانی از بیشترین تعداد بلاکچین پشتیبانی می‌کند؟

کدام صرافی ایرانی از بیشترین تعداد بلاکچین پشتیبانی می‌کند؟
چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 310352 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۸:۴۷ | منبع: pooleno.ir
12 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و تریدرهای این بازار مهیج باید مدنظر قرار دهند، تحقیق درباره پلتفرم‌های مبادلاتی است که بتوانند گزینه‌ها و امکانات ویژه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

کدام صرافی ایرانی از بیشترین تعداد بلاکچین پشتیبانی می‌کند؟

منظور از این امکانات کارمزدهای مناسب، بستر امن، پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته در تمامی ایام هفته، رابط کاربری ساده و گزینه‌های متنوع معاملاتی به‌همراه پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چینی مختلف و ارائه ارزهای دیجیتال جدید است. حالا که به پشتیبانی از زنجیره‌های مختلف و جدید اشاره کردیم، بد نیست بدانید که این موضوع به‌خصوص برای کاربران ایرانی که از نظر دسترسی و محدودیت‌های بین‌المللی در شرایط متفاوت‌تری نسبت به همتایان خارجی خود قرار دارند و همواره نگران امنیت سرمایه خود هستند، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. 

زمانی که صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و بومی کشورمان از ارزهای دیجیتال جدید پشتیبانی کنند و بتوانند نیاز تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای را برآورده کنند، دیگر نیازی به حضور در مراکز تبادلاتی خارجی و نگرانی از چالش‌های مرتبط با آن‌ها نیست. ما در این مقاله قصد داریم ویژگی پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چینی بیشتر را زیر ذره‌بین قرار دهیم و ببینیم چرا این موضوع اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و چگونه می‌توان چنین صرافی‌هایی را از میان گزینه‌های بی‌شمار فعلی پیدا کرد. از شما هم دعوت‌ می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا پشتیبانی از چند بلاکچین اهمیت دارد؟

شاید در نگاه اول موضوع پشتیبان از شبکه‌های بلاک‌چینی در صرافی‌های ارز دیجیتال موضوع چندان خاص و مهمی نباشد، اما این مورد زمانی که کاربران به‌شکل حرفه‌ای‌تر به‌دنبال کسب سود از بازار رنگارنگ دارایی‌های دیجیتال هستند اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. تصور کنید یک پروژه هیجا‌ن‌انگیز کریپتویی ناگهان سرخط خبرها را به خود اختصاص می‌دهد و شما نیز به‌دنبال فرصتی مناسب هستید تا از هایپ و اشتیاق ایجاد شده به سود برسید. اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد این است که به‌سراغ صرافی همیشگی خود که اکثر معاملات را در آن انجام می‌دهید بروید، اما با مراجعه به آن در کمال ناباوری متوجه می‌شوید خبری از پشتیبانی از این دارایی جدید و پر سر و صدا نیست. 

تا بخواهید شرایط را تغییر دهید و در مجموعه دیگری حساب کاربری بسازید، احتمالاً فرصت مورد نظر از دست شما رفته است. اگر در حوزه ارزهای دیجیتال سابقه‌ای طولانی داشته باشید، احتمالاً به‌دفعات با این مشکل مواجه شده‌اید و از شرایط موجود ناراضی هستید.

به‌طور کلی، مراجعه به صرافی‌ها و مراکز مبادلاتی داخلی که از ارزهای دیجیتال بیشتر پشتیبانی می‌کنند، از چند جنبه اهمیت دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تنوع سبد سرمایه‌گذاری و پاسخ به نیاز کاربران
  • کارمزدها و سرعت تراکنش‌ها
  • جذب کاربران بیشتر
  • رقابت‌پذیری بیشتر
  • کمک به کاربران به‌منظور توسعه بازار ارزهای دیجیتال

برای آنکه ببینیم هر کدام از این موارد تا چه اندازه مهم هستند، هر یک را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

تنوع سبد سرمایه‌گذاری و پاسخ به نیاز کاربران

یکی از اصول اساسی در سرمایه‌گذاری، بحث تنوع‌ بخشیدن به دارایی‌ها است. این موضوع در ارزهای دیجیتال به‌دلیل ساختار و تنوع در نوع پروژه‌ها اهمیت فراوانی دارد. به‌عنوان مثال، برخی از کاربران به‌دنبال سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها هستند، عده‌‌ای ترجیح می‌دهند استیبل کوین‌های مختلف با پشتوانه طلا یا دلار را نگهداری کنند و برخی تنها در جست‌وجوی گزینه‌های استخوان‌دار و مستحکم با اهداف عالی و حتی بلند پروازانه هستند. در مجموع ارائه شبکه‌های مختلف بلاک‌چینی این امکان را به کاربران می‌دهد تا سبد سرمایه‌گذاری خود را به‌آسانی گسترش دهند، محدودیت‌های کمتری دامن‌گیر آن‌ها شود و در عین حال فرصت کسب سود را هم از دست ندهند. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که وجود یک پلتفرم به‌روز که از دارایی‌های جدید پشتیبانی می‌کند به‌مراتب برای کاربران گزینه مناسب‌تری است تا آنکه بخواهند سرمایه خود را مدام میان پلتفرم‌های گوناگون جابه‌جا کنند و کارمزدهای مختلف بپردازند.

کارمزد و سرعت تراکنش‌ها 

مورد مهم دیگر در زمینه اهمیت پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چینی و تنوع ارزهای دیجیتال، بحث کارمزد و سرعت تراکنش‌ها است. شاید این پرسش در ذهنتان ایجاد شده باشد که این موضوع چه ارتباط معناداری با پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چینی دارد. پاسخ این است که وقتی شما سرمایه خود را در یک مجموعه مشخص قرار داده‌اید، اما این پلتفرم از شبکه‌های جدید پشتیبانی نمی‌کند، طبیعتاً مجبور هستید دارایی خود را به مراکز دیگر انتقال دهید. همین موضوع شما را مجبور به پرداخت کارمزد‌های مختلف می‌کند. به‌عنوان مثال، شما حسابی در صرافی دارید که از قضا قیمت تتر erc20 یا سایر ارزهای دیجیتال دیگر در آن نرخ‌های جذابی دارند، اما شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده است که به‌دلیل خرید یک دارایی دیجیتال جدید که در این صرافی پشتیبانی نمی‌شود، مجبور می‌شوید تمام سرمایه یا بخشی از آن را به مجموعه دیگری منتقل کنید. در چنین شرایطی ضمن ازدست‌دادن نرخ‌های خوب صرافی قبلی، باید هزینه‌ای را بابت تراکنش‌های بانکی و شبکه‌ای برای نقل و انتقالات سرمایه تومانی یا ارزهای دیجیتال خود بپردازید. از طرف دیگر، ممکن است پلتفرمی که بالاجبار به آن مراجعه کرده‌اید از نظر سرعت و نهایی کردن تراکنش‌ها عملکرد چندان مطلوبی نداشته باشد و عملاً تمامی معادلات شما با کوچ اجباری! بر هم بریزد.

پس ناگفته پیداست که پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چینی گوناگون می‌تواند شما را از تمامی این دردسرها نجات دهد و راهی ساده و بدون چالش را پیش پایتان بگذارد.

جذب کاربران بیشتر

ارائه شبکه‌های بلاک‌چینی بیشتر و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف یکی از عوامل مهم و مؤثر در جذب کاربران بیشتر است. طبیعتاً هر مجموعه‌ای که بتواند شرایط و امکانات متنوع‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد، مخاطبان بیشتری را جذب کرده و درآمد بیشتری نیز کسب می‌کند. این روزها به‌دلیل وجود صرافی‌های گوناگون، کاربران تمایل دارند سراغ مجموعه‌هایی بروند که دارایی‌های بیشتر و متنوع‌تری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. 

رقابت‌پذیری بیشتر

سرازیر شدن کاربران بیشتر به یک صرافی به‌طور بالقوه سود بیشتری را نصیب مجموعه می‌کند و آن را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. شاید هیچ اقدامی به‌اندازه ارائه ارزهای گوناگون و شبکه‌های بلاک‌چینی نتواند موجب استقبال کاربران و حضور پرشور آن‌ها شود؛ البته موضوعات امنیت و پشتیبانی نیز نباید از نظر دور بماند و نمی‌توان تنها به این مورد خاص اکتفا کرد. بااین‌حال، صرافی‌های معتبر و برتر بازار کشورمان در تلاش هستند با ارائه گزینه‌های جذاب بیشتر و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال گوناگون، ورق محبوبیت میان کاربران را به‌نفع خود برگردانند و سهم بیشتری را از این بازار جذاب و هیجان‌انگیز نصیب خود کنند.

کمک به توسعه بازار ارزهای دیجیتال

یکی از راه‌های توسعه و گسترش مفهوم ارزهای دیجیتال، وجود مراکز و صرافی‌هایی است که امکان استفاده از شبکه‌های مختلف بلاک‌چینی و دارایی‌های آن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر اندازه که کاربران بیشتر درگیر موضوعات حوزه کریپتو شوند و بحث و گفت‌وگوهای مختلفی در این میان شکل بگیرد. می‌تواند میزان پذیرش ارزهای دیجیتال را به‌نحو مطلوبی گسترش دهد. 

تصور کنید در جمعی نشسته‌اید که بخش عمده گفت‌وگوها پیرامون خرید و فروش فلان ارز دیجیتال است. طبیعتاً اگر شما فردی باشید که اطلاعات چندانی از این حوزه نداشته باشید، تلاش می‌کنید به نحوی وارد این میدان شوید و اولین ایستگاه این حوزه صرافی‌های ارز دیجیتالی است که امکانات مختلف و متنوع را ارائه می‌کنند. این موضوع در ابعادی بزرگ‌تر موجب می‌شود تا افراد بیشتری به این حوزه علاقه‌مند شوند و آرام‌ارام به‌سیل علاقه‌مندان و طرفداران ارزهای دیجیتال افزوده شود. همین روند بستر توسعه بازار ارزهای دیجیتال، مقبولیت آن و آشنایی با مفاهیم جدید را فراهم می‌کند.

پس فراموش نکنیم که وجود دارایی‌های بیشتر در یک صرافی می‌تواند پروسه جذب کاربران بیشتر و توسعه بازار رمزارزها را در پی داشته باشد.

معرفی چند صرافی ایرانی با بیشترین پشتیبانی از بلاکچین‌ها

با افزایش علاقه به بازار ارزهای دیجیتال در کشورمان، شرکت‌های مختلف تلاش کرده‌اند که فرصت سرمایه‌گذاری در این عرصه را برای کاربران ایرانی فراهم کنند. اشاره کردیم که با توجه به سنگ‌اندازی‌های متعدد پیش پای کاربران ایرانی در بازارهای جهانی در حال حاضر امن‌ترین و مناسب‌ترین گزینه برای حضور پررنگ در عرصه کریپتو، استفاده از پلتفرم‌های خارجی است. با آنکه این مجموعه‌ها در حال پیشرفت هستند و از ابعاد گوناگونی هنوز جای کار بسیار دارند، اما امنیت، هزینه‌ها و دردسرهای کمتر آن‌ها را به گزینه‌های مناسب‌تری تبدیل کرده است.

در سال‌های اخیر صرافی‌های مختلفی پا به عرصه گذاشته‌اند که برخی از آن‌ها موفق شده‌اند با ارائه امکانات ویژه، توجه کاربران مبتدی و حتی حرفه‌ای را به خود جلب کنند. در این میان صرافی‌های پول نو، نوبیتکس و والکس جزو پلتفرم‌هایی هستند که توانسته‌اند در مدت فعالیت خود به‌دلیل ارائه قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چینی بیشتر، نرخ‌های قیمتی و کارمزدهای جذاب مورد استقبال بی‌سابقه کاربران قرار گیرند و خود را به‌عنوان گزینه‌های مناسب برای تریدرها و علاقه‌مندان به بازار رمزارزها معرفی کنند. برای آنکه ببینیم چرا کاربران به‌سراغ این سه صرافی می‌روند خوب است به ویژگی‌های مهم و کلی آ‌ن‌ها بپردازیم.

صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس یکی از قدیمی‌های بازار رمزارزهاست که در مدت زمان فعالیت خود در حوالی سال ۱۳۹۶ تا به امروز طرفداران فراوانی پیدا کرده است. این مجموعه فعال در حوزه ارزهای دیجیتال خدمات خود را به‌شکل فروشگاه و بازار معاملاتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و گزینه‌های متعددی را در زمینه خرید و فروش دارایی‌ها ارائه کرده است. نکته مهم در خصوص این مجموعه، پشتیبانی از تعداد محدودی از رمزارزها است. با آنکه نوبیتکس سال‌هاست در این زمینه فعال است، از تعداد دارایی‌های کمتری نسبت به رقبایش بهره می‌برد و همین امر موجب شده است کاربرانی که به‌دنبال شبکه‌های بلاک‌چینی جدید و متنوع‌تری هستند، نتوانند نیازهای معاملاتی خود را از طریق این مجموعه برآورده کنند. البته بد نیست اشاره کنیم که این صرافی علاوه بر دسترسی از طریق مرورگر، اپلیکیشن اختصاصی خود برای آیفون و اندروید را هم توسعه داده است. مورد دیگری که بد نیست به آن اشاره کنیم، این است که نوبیتکس به‌دلیل وجود گزینه‌های معاملاتی متعدد و بخش‌های گوناگون چندان برای کاربران تازه‌کار و افرادی که تنها به‌دنبال خرید یا فروش دارایی‌ها هستند ساده نیست و رابط کاربری و بخش‌های مختلف آن تا حدودی پیچیده و گیج‌کننده است.

صرافی پول نو

یکی دیگر از پلتفرم‌های مبادلاتی محبوب بازار، صرافی ارز دیجیتال پول نو است. این مجموعه که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده، با پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف و رابط کاربری ساده و کاربردی خود توانسته است کاربران فراوانی را در مدت زمان فعالیتش مجذوب خود کند. این مجموعه با پشتیبانی از ۲۵۰ دارایی دیجیتال جدید و به‌روز با نرخ کارمزدهای پایین، تراکنش‌‌های سریع و بستری امن برای تبادلات و نگهداری ارزهای دیجیتال یکی از گزینه‌های محبوب کاربران حرفه‌ای است. با آنکه این صرافی در حال حاضر به‌شکل فروشگاهی یا OTC خدمات خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، قیمت‌های مناسب خرید و فروش در آن موجب شده است کاربرانی که به‌دنبال بهترین نرخ‌ها هستند، این مجموعه را به‌عنوان صرافی اصلی خود انتخاب کنند. 

در کنار تمامی این موارد دسترسی به اپلیکیشن این برنامه، پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمامی ایام هفته از جمله ویژگی‌هایی است که صرافی پول نو را در لیست معتبرترین صرافی‌های ایرانی قرار داده است.

صرافی والکس

نام آشنای دیگر برای علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال در ایران صرافی والکس است. این مجموعه که از کهنه‌کاران بازار رمزارزهاست، فعالیتش را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد و در حال حاضر جزو محبوب‌ترین پلتفرم‌های تبادلاتی ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. با آنکه والکس نامی برجسته در خرید و فروش ارزهای دیجیتال است و امکانات متعددی دارد، متأسفانه تعداد شبکه‌های بلاک‌چینی مورد پشتیبانی و ارزهای قابل معامله در این مجموعه نیز به‌نسبت اندک است و کاربران انتظار دارند که این میزان در آینده افزایش یابد. بر اساس داده‌های موجود، مجموعه والکس از ۱۳۰ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند و دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته است. این مجموعه مثل اکثر رقبای تراز اولش خدمات خود را علاوه بر وب‌سایت از طریق اپلیکیشن‌های iOS و اندروید در اختیار مشتریان قرار داده است. والکس هم مانند نوبیتکس علاوه بر سیستم خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌شکل OTC امکان ثبت سفارش خرید و فروش و بازار معاملاتی را هم برای کاربرانش فراهم کرده است و از سیستم امنیتی یکپارچه‌ای برای حفظ دارایی مشتریانش بهره می‌برد.

مدل خدمات ارزهای دیجیتال سادگی رابط کاربری (کلیه کاربران) پشتیبانی از اپلیکیشن‌های موبایل سال تأسیس تعداد ارزهای مورد پشتیبانی نام صرافی
فروشگاهی (OTC) ساده بله ۱۳۹۹ بیش از ۲۵۰ مورد پول نو
فروشگاهی (OTC) و بازار معاملاتی تقریباً پیچیده بله ۱۳۹۶ بیش از ۲۰۰ مورد نوبیتکس
فروشگاهی (OTC) و بازار معاملاتی تقریباً پیچیده بله ۱۳۹۸ بیش از ۱۳۰ مورد والکس

چگونه یک صرافی با پشتیبانی بیشتر از بلاکچین‌ها انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک صرافی آن هم با پشتیبانی بیشتر از شبکه‌های بلاک‌چینی و ارزهای دیجیتال متنوع باید جنبه‌های مختلفی را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید انتخاب صرافی‌های کریپتویی از آن جهت که سرمایه شما در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، باید کاملاً با دقت و بررسی‌های مختلف انجام شود و نباید تنها به مؤلفه خاصی اتکا کرد.

به‌طور کلی توصیه می‌شود در انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال موارد زیر را همواره مورد توجه داشته باشید:

  • تطبیق با نیازها
  • پشتیبانی فنی و پاسخگو
  • رابط کاربری بسته به میزان مهارت
  • امنیت
  • کارمزدها

تطبیق با نیازهای کاربر

پیش از هر چیزی باید بدانیم که نیازهای فعلی ما در خصوص ارزهای دیجیتال چیست. آیا می‌خواهیم یک دارایی مشخص را خریداری کنیم یا آن را بفروشیم؟ یا اینکه هدفمان انجام معاملاتی مانند فیوچرز و موارد دیگر است؟ اینکه کاربر در چه زمینه و حوزه‌ای فعالیت دارد، نیازهای او را کاملاً مشخص می‌کند. برخی کاربران که از قضا تعداد قابل‌توجهی از جامعه کاربران ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند، افرادی هستند که می‌خواهند قدم‌های اولیه را در زمینه خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال بردارند؛ بنابراین وجود یک پلتفرم که بتواند نیازهای ابتدایی و ساده آن‌ها را پاسخ دهد، در درجه اول اهمیت قرار دارد.

پشتیبانی فنی و پاسخگو

رکن مهم دیگر در انتخاب صرافی مناسب، بحث پاسخگو بودن تیم پشتیبانی است. گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که نیاز است کاربر به‌سرعت با بخش پشتیبانی ارتباط برقرار کند. در چنین شرایطی اگر این پاسخگویی محدود به زمان خاصی باشد یا امکان اتصال لایو به تیم فنی وجود نداشته باشد، تجربه یک خرید یا فروش می‌تواند به کابوسی بزرگ تبدیل شود. لذا پیش از هر اقدامی مطمئن شوید پشتیبانی صرافی موردنظر مانند آنچه در مجموعه پول نو شاهدش هستیم، به‌سرعت پاسخگوی درخواست‌های شما هستند و تلاش می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیش‌آمده را با ارائه راهنمایی‌های مناسب حل و فصل کنند.

رابط کاربری بسته به میزان مهارت

شاید یک صرافی معتبر و دارای امکانات متعدد باشد، اما رابط کاربری آن به‌قدری پیچیده و درهم تنیده باشد که حتی کاربران حرفه‌ای را هم درگیر پیچ و خم‌های خود کند. فراموش نکنید این موضوع به‌ظاهر کم اهمیت، زمانی که دانش و اطلاعات شما نسبت به حوزه ارزهای دیجیتال کم باشد می‌تواند تجربه وحشتناکی باشد. از خرید و ثبت سفارش‌های اشتباه تا انتقال دارایی‌ها به حساب یا آدرس‌های اشتباه از جمله پیامدهای یک رابط کاربری پیچیده هستند.

کارشناسان توصیه می‌کنند پیش از آنکه هرگونه سرمایه‌ای را وارد یک صرافی کنید، ابتدا با محیط کاری و کاربری آن آشنا شوید و ببینید تا چه اندازه راهنمایی‌ها و آموزش‌های موجود می‌تواند برای شما کاربردی و مؤثر باشند.

امنیت

در نظر گرفتن پارامتر امنیت از جمله مواردی است که بدون تردید می‌تواند لیست بلند بالایی از صرافی‌ها را به چند گزینه خاص محدود کند. باتوجه‌به گسترش فعالیت‌های مجرمانه سایبری و مجهز شدن هکرها و بازیگران مخرب به انواع ابزارهای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات، وجود یک رزومه بد یا رخنه امنیتی در سابقه صرافی می‌تواند آن را به‌کلی از لیست شما کنار بگذارد. به خاطر داشته باشید حتی یک مورد نفوذ و سرقت بدین معناست که احتمال پیش آمدن رویدادهای مشابه چندان دور از انتظار نیست.

کارمزدها

موضوع دیگر برای انتخاب صرافی‌هایی که از بیشترین شبکه‌های بلاک‌چینی پشتیبانی می‌کنند، نرخ کارمزدها است. شاید برای فردی که به‌دنبال یک یا چند تراکنش محدود است موضوع کارمزدها و نرخ آن اهمیتی نداشته باشد، اما تریدرها و فعالان بازار رمزارزها همواره به‌دنبال صرافی‌هایی هستند که شرایط کارمزدهای آن‌ها ضمن شفافیت، کاملاً مقرون‌به‌صرفه باشد. شاید تعجب کنید اما برخی مراکز تبادلاتی علی‌رغم اعلام کارمزدهای مشخص، کاربران را مجبور به پرداخت هزینه‌های ریز و درشت پنهان می‌کنند و همین رویکرد اشتباه موجب می‌شود که اعتبار یک مجموعه رفته‌رفته کم و کم‌تر شود. پس به خاطر داشته باشید که کارمزدهای شفاف و مقرون‌به‌صرفه از جمله ویژگی‌هایی است که نشان می‌دهد یک صرافی تا چه اندازه با مشتریانش صادق است.

اعتبار و شهرت

موضوع دیگری که می‌توان آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی و نظرات کاربران دنبال کرد، بحث شهرت و اعتبار است. گاهی اوقات صرافی‌های ارز دیجیتال علی‌رغم آوازه‌ای که دارند در نظر کاربران بسیاری نامعتبر هستند. به‌عنوان مثال، ممکن است کاربران متعددی تجربه نامطلوبی در خصوص واریز یا برداشت دارایی‌های تومانی یا رمزارزی خود داشته باشند. چنین موضوعاتی تنها با جست‌وجو و بررسی شبکه‌های اجتماعی و اعتبارسنجی شهرت صرافی‌ها قابل استناد است و می‌تواند سرنخ مفیدی برای انتخاب یک مجموعه مبادلاتی مطمئن باشد.

کدام صرافی را انتخاب کنیم؟

در این مقاله اشاره کردیم که با توجه به محدودیت‌های مختلف برای کاربران ایرانی در خصوص تبادلات ارزهای دیجیتال در مراکز بین‌المللی، بهترین گزینه استفاده از صرافی‌های داخلی است. بااین‌حال، در میان گزینه‌های داخلی نیز باید به‌دنبال مواردی باشیم که علاوه بر پشتیبانی از تعداد بیشتر ارزهای دیجیتال، رابط کاربری ساده و قابل درکی داشته باشند. در این میان امنیت، پشتیبانی ۲۴ ساعته و میزان کارمزدها نیز مؤلفه‌هایی هستند که نشان می‌دهند صرافی‌هایی مانند پول نو می‌توانند برای کاربران تازه‌کار و حرفه‌ای مکانی امن و جذاب باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید