آیا قیمت شیبا تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد؟

آیا قیمت شیبا تا سال 2030 افزایش می‌یابد؟
پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 296977 |
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۵۱ | منبع: wallex.ir
139 بازدید
۲
4
ارسال به دوستان
پ

در سال ۲۰۲۰، میم‌کوین جدیدی بر پایه اتریوم به دنیا معرفی شد که با نماد سگ شیبا اینو، در مدت زمان کمی توجه فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه کریپتوکارنسی را به خود جلب کرد.

آیا قیمت شیبا تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد؟

ارز شیبا که توسط فرد یا گروهی ناشناس ساخته و عرضه شد، به‌عنوان رقیبی برای دوج‌کوین به بازار آمد و از همان ابتدا با اصطلاح The Dogecoin Killer یا قاتل دوج‌کوین، شهرت پیدا کرد. سرمایه‌گذاری بر یک میم‌کوین قوی و مشهور، وسوسه‌انگیز است، اما پیش از هر چیز برای درک آینده و میزان رشد قیمت شیبا اینو، باید ابتدا نیم‌نگاهی به تاریخچه و تغییرات قیمتی این میم‌کوین بیندازیم و پس از آن، تحلیل شیبا بر اساس نظر کارشناسان را هم در نظر بگیریم. پس همراه ما باشید.

معرفی شیبا اینو

وایت‌پیپر ارز دیجیتال شیبا که «ووف‌پیپر» نامیده می‌شود، در سایت اصلی شیبا اینو یعنی ShibaToken.com در دسترس عموم قرار گرفته است. بر اساس این مقاله، شیبا اینو به این دلیل ساخته و عرضه شده که به یک سوال مهم پاسخ دهد: اگر یک ارز دیجیتال، به‌شکل کامل و ۱۰۰ درصد توسط کامیونیتی خود مدیریت شود، چه اتفاقاتی رخ خواهند داد؟

تا این‌جا و چهار سال پس از عرضه این میم‌کوین باید بگوییم که میزان پیشرفت این ارز، قابل توجه بوده و شیبا جایگاه فوق‌العاده‌ای در میان دیگر ارزهای دیجیتالی دارد. ارز شیبا اینو، رمزارزی غیر متمرکز است و توسعه‌دهنده ناشناس آن یعنی «ریوشی»، عقیده دارد که یک جامعه غیر متمرکز، می‌توانند در کنار هم چیزی بسازند که بسیار قوی‌تر و فراتر از توانایی‌های بهترین تیم‌های متمرکز باشد. این ارز دیجیتال، با الهام‌گرفتن از دوج‌کوین ساخته شده است و در تمام جزئیات آن، امنیت حرف اول را می‌زند. استفاده از چندین سطح امنیتی مثل احراز هویت دو مرحله‌ای و کیف پول چند امضایی، بخشی از این فرآیند حفظ امنیت است.

از سوی دیگر، تیم توسعه‌دهنده شیبا سعی دارد که با ایجاد فضایی بسیار ساده و قابل درک، امکان فعالیت همه افراد صرف نظر از میزان دانش کریپتو آن‌ها را فراهم کند. فضای ساده، امنیت بسیار خوب و پایداری فوق‌العاده این رمزارز باعث شده که شیبا اینو در کمتر از ۵ سال، به یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا تبدیل شود و در رتبه سیزدهمین ارز دیجیتال ارزشمند قرار بگیرد.

شیبا

نکته مهم دیگری که باید راجع به شیبا بدانید این است که این رمزارز، یک توکن ERC-20 بوده و بر بستر اتریوم ساخته شده است. بنابراین شیبا، بلاک‌چین اختصاصی ندارد و تیم توسعه‌دهنده در وایت‌پیپر خود اعلام کرده‌ که دلیل این انتخاب، قابلیت‌های متنوع بلاک‌چین اتریوم و امنیت بسیار بالای آن است. علاوه بر این، انتخاب بستر اتریوم باعث شده که شیبا اینو نیز یک پروژه کاملا غیر متمرکز باشد که تمام نیازمندی‌های لازم برای یک رمزارز غیر متمرکز را فراهم کند.

تاریخچه قیمت شیبا اینو

ارز دیجیتال شیبا، یکی از میم‌کوین‌هایی بود که واقعا از هیچ ساخته شد و کم‌کم ارزش آن به شکل چشم‌گیری افزایش یافت. این تغییر قیمت شیبا با نیم‌نگاهی به تاریخچه قیمتی آن کاملا قابل درک است. در اولین روزهای عرضه، شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۵۶ دلار ارزش داشت. کمی پس از آن و در روزهای اوج افزایش ارزش اغلب کریپتوکارنسی‌ها در سال ۲۰۲۱، ارزش آن به ۰.۰۰۰۰۳۷۹۱ دلار رسید. این ارز در سال‌های پس از آن، با نوسان‌های قیمتی متعددی روبه‌رو شد و در حال حاضر در هشتمین ماه از سال ۲۰۲۴، قیمت آن معادل ۰.۰۰۰۰۱۳۲۸ دلار است.

Himanshu Maradiya موسس و رئیس اکوسیستم بلاک‌چین CIFDAQ درباره تحلیل شیبا و آینده آن گفته است: «پیش‌بینی دقیق آینده قیمت شیبا اینو به دلیل ماهیت این ارز و البته نوسان‌های قیمتی که تمام ارزهای دیجیتالی با آن مواجه هستند، بسیار چالش برانگیز است.»

با وجود این اظهارنظرها، کارشناسان زیادی آینده این ارز دیجیتال را به‌دقت بررسی و تحلیل کرده‌اند که در بخش بعدی، برخی از مهم‌ترین موارد را با هم مرور خواهیم کرد.

پیش‌بینی رشد قیمت شیبا اینو در سال ۲۰۲۴

بر اساس سایت فوربز، یک نگاه واقع‌گرایانه به آینده این رمزارز در سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ این است که قیمت شیبا از ۰.۰۰۰۱ به ۰.۰۰۰۳ دلار برسد. هرچند که تا ماه اوت سال ۲۰۲۴، قیمت این ارز کاهش یافته و به ۰.۰۰۰۰۱ دلار رسیده است. با توجه به همین شرایط، همه کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاران باید با در نظر گرفتن ماهیت میم‌کوین‌ها و خطرات ناشی از سرمایه‌گذاری بر آن‌ها، گام‌های بعدی خود را برنامه‌ریزی کنند.

دیگر کارشناس این حوزه یعنی Utkarsh Tiwari، سرپرست ارشد استراتژی KoinBX می‌گوید که پیش‌بینی قیمت کریپتوکارنسی‌ها کار بسیار سختی است و شیبا اینو نیز یکی از ارزهایی است که با نوسان شدید قیمتی، تخمین قیمت را دشوارتر هم خواهد کرد. او در ادامه و در پیش بینی قیمت شیبا اعلام کرده بود که با توجه به بازار گاوی این ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر منتهی به ۲۰۲۴، این احتمال وجود دارد که قیمت شیبا در اواخر سال ۲۰۲۴ رقمی بین ۰.۰۰۰۲۹۸ الی ۰.۰۰۰۰۳۹۶ باشد. هرچند اگر کاهش شدید قیمتی در تمام بازار رخ دهد، ممکن است شیبا نیز تحت تاثیر آن قرار بگیرد و قیمت آن کمتر از این میزان شود.

با وجود همه این احتمالات، در صورتی که قیمت شیبا بتواند تا اواخر سال ۲۰۲۴ به بیش از ۰.۰۰۰۰۳۶۸۲ دلار برسد و البته بتواند روند صعودی خود را حفظ کند، به‌راحتی می‌تواند تا دسامبر ۲۰۲۴ تا رقم ۰.۰۰۰۰۶۶۹۷ دلار نیز افزایش یابد. هرچند روی دیگر سکه، کاهش شدید قیمت و رسیدن به رقم ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار است. با وجود همه این نوسان‌ها، اغلب کارشناسان عقیده دارند که شیبا اینو جای رشد و پیشرفت دارد و می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

قیمت شیبا اینو تا سال ۲۰۳۰ بر اساس منابع معتبر

بر اساس تحلیل بایننس، این احتمال وجود دارد که قیمت شیبا تا سال ۲۰۳۰ تا ۵ درصد افزایش پیدا کند و به رقم ۰.۰۰۰۰۲۳ برسد. بازار فعلی شیبا، بازار خرسی است و شاخص ترس و طمع آن نیز ۵۲ درصد بوده و یک شرایط کاملا خنثی دارد.

سایت فوربز در تحلیل شیبا و قیمت آن در ۵ سال آتی، مدعی است که این رمزارز در سال ۲۰۲۵ به ۰.۰۰۰۰۷۴۸۸ دلار می‌رسد. پس از آن و با یک روند آهسته، در سال ۲۰۲۹ به رقم ۰.۰۰۰۱۶۱ دلار خواهد رسید. هرچند این رقم در سال ۲۰۳۰ به ۰.۰۰۰۰۶۳۹۸ کاهش می‌یابد.

سایت Coincodex نیز در تحلیلی مشابه با فوربز، روند افزایش قیمت شیبا را به این شکل پیش‌بینی کرده که این رمزارز تا سال ۲۰۲۵ به ۰.۰۰۰۰۵۷۹۸ دلار می‌رسد. پس از آن و در طی سه سال، در سال ۲۰۲۹ به رقم ۰.۰۰۰۱۳ دلار رسیده و در سال ۲۰۳۰ به عدد ۰.۰۰۰۰۴۹۰۴ دلار کاهش می‌یابد.

قیمت شیبا اینو تا سال 2030 بر اساس منابع معتبر

رشد قیمت شیبا اینو و احتمال سوددهی آن

شیبا اینو با پیشرفت قیمتی بی‌نظیر خود در طی چهار سال، خیلی زود توانست خود را به‌عنوان یکی از ارزشمندترین کریپتوکارنسی‌های دنیا تثبیت کند. قیمت شیبا خیلی زود افزایش یافت و در حال حاضر نیز در رتبه ۱۳ برترین کریپتوکارنسی‌های دنیا قرار گرفته است. اغلب کارشناسان در تحلیل شیبا بر این نکته تاکید می‌کنند که شیبا درست مثل دیگر میم‌کوین‌ها و با توجه به ماهیتی که دارد، نوسان قیمتی شدیدی را تجربه خواهد کرد. با وجود همه این توضیحات، اغلب کارشناسان معتقدند که قیمت شیبا در سال ۲۰۲۹، به جایگاه بهتری خواهد رسید و ارزش آن، باز هم افزایش می‌یابد. ناگفته نماند که این پیش‌بینی، تنها یک روی سکه است و پیش از سرمایه‌گذاری کلان باید احتمال کاهش شدید قیمتی را نیز در نظر داشته باشید!

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :مسعود کیمی

      سلام قیمت شیبا در سال های آینده رو به رشده قطعا و ارز بسیار خوبیه.

      1. نویسنده :کارشناس روابط عمومی

        سلام ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید رضایت شما تنها هدف ماست.