نات کوین به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری: تحلیل مزایا و معایب

نات کوین به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری: تحلیل مزایا و معایب
یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 274927 |
تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ | منبع: tabdeal.org
1201 بازدید
۲
7
ارسال به دوستان
پ

نات کوین یک بازی ادغام شده در تلگرام است که در آن کاربران با ضربه زدن روی یک سکه مجازی و انجام وظایف، توکن‌های NOT کسب می‌کنند.

نات کوین به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری: تحلیل مزایا و معایب

توکن‌های NOT به‌طور رسمی در ماه مه ۲۰۲۴ در بلاک چین TON عرضه شدند. اکنون می‌توانید آن‌ها را در صرافی‌های گوناگون ارزهای دیجیتال معامله کنید. برخی Notcoin را یک فرصت آسان برای یادگیری در مورد بلاک چین و ارزهای دیجیتال می‌دانند. برخی هم آن را یک فرصت سرمایه گذاری مناسب می‌دانند. اما مزایا و معایب Notcoin چیست و چه پتانسیل‌هایی دارد؟

نات کوین چیست؟

نات کوین (NOT) یک بازی کلیکی Web3 در بلاک چین منبع باز TON است که در آن کاربران می‌توانند Notcoin، ارز دیجیتال بومی بازی را استخراج کنند. این بازی برای اولین بار به‌عنوان یک اپلیکیشن مینی تلگرام در ماه ژانویه ۲۰۲۴ معرفی شد. این پروژه توانست جامعه‌ای متشکل از ۳۵ میلیون نفر را برای ضربه زدن روی نماد Notcoin پای گوشی‌های هوشمند خود بنشاندِ افرادی که حالا به دنبال فروش و خرید نات کوین و کسب درآمد مناسب هستند.

در حال حاضر پروژه Notcoin از تمام پتانسیل فناوری بلاک چین استفاده نمی‌کند. اما همکاری بیشتر آن با بلاک چین TON در آینده نزدیک می‌تواند به معرفی عملکردهای جدیدی مانند ضرب توکن و توکن‌سوزی منجر شود.

نات کوین چیست؟

مزایای نات کوین به عنوان سرمایه گذاری

اولین مزیت نات کوین به محیط عرضه آن یعنی بلاک چین TON برمی‌گردد. این بلاک چین با مفهومی منحصربه‌فرد، شهرت قوی، ماهیت غیرمتمرکز TON و عدم کنترل توسط یک نهاد واحد متمایز می‌شود. به‌طوری‌که حاکمیت آن بین کاربران شبکه توزیع می‌شود. TON با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) خود امکان پردازش سریع‌تر تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری بالاتری در مقایسه با الگوریتم اثبات کار (PoW) دارد.

بلاک چین TON در برندسازی و بازاریابی خود با استفاده از میم‌های اینترنتی، ارجاعات طنز و فرهنگ پاپ نسبت به پروژه‌های سنتی بلاک چین متمایز می‌شود. مکانیک استخراج «تپ برای کسب درآمد» آن نیز توجه میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

طبق گزارش‌ها، انجمن Notcoin به ۳۵ میلیون عضو افزایش یافته است، موفقیتی که بدون صرف یک پنی برای بازاریابی به دست آمد. افزایش نفوذ برق‌آسای Notcoin به عواملی نظیر کنجکاوی، ترس از دست دادن (FOMO) و قدرت ارتباط ویروسی تلگرام نسبت داده می‌شود. علاوه بر این، Notcoin دارای یک وب‌سایت با پیمایش ساده و آسان و ادغام موفقیت‌آمیز با ربات تلگرام است که تجربه و تعامل کاربران را افزایش می‌دهد.

معایب نات کوین به عنوان سرمایه گذاری

با وجود نقاط قوت فراوان، نات کوین با چالش‌های متعددی هم مواجه است. اول از همه NOT عملکرد و کاربردهای محدودی دارد که جذابیت آن را برای کاربران علاقه‌مند به پروژه‌های بلاک چین قوی و قابل دوام کاهش می‌دهد. فقدان یک هدف یا نقشه راه روشن، نگرانی‌هایی را در مورد دوام طولانی‌مدت نات ایجاد می‌کند که در محتوای پراکنده وایت پیپر آن منعکس شده است.

علاوه بر این، وابستگی شدید Notcoin به تلگرام خطر قابل‌توجهی دارد. تمرکز اصلی تلگرام بر روی بلاک چین یا ارز دیجیتال نیست و تغییرات در پلتفرم یا سیاست‌های آن می‌تواند بر عملیات Notcoin تاثیر منفی بگذارد. این آسیب‌پذیری زمانی برجسته شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه پروژه اصلی TON اقدام کرد که چالش‌های قانونی را در پی داشت.

درنهایت، گیم‌پلی ساده «تپ برای کسب درآمد» در ابتدا جذاب بود، اما ممکن است به دلیل عدم پیچیدگی یا چالش منجر به خستگی کاربران شود. امری که منجر به کاهش تعامل کاربران، کاهش سرمایه‌گذاری و متعاقب آن کاهش در ارزش توکن خواهد شد.

معایب نات کوین به عنوان سرمایه گذاری

جمع بندی

نات کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به مثابه یک فرصت دوپهلو عمل می‌کند. از یک سو کاربردهای عملی گسترده‌ای ندارد که بتوان به آینده آن امیدوار بود. اما از سوی ‌دیگر کاربران متعددی دارد که می‌توانند نیروی لازم را برای جهش چندگانه فراهم کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :فرید اکبری

      اینکه معایب نات کوین هم گفتید خیلی خوبه، متاسفانه جو رسانه ای باعث میشه ما چشممون رو روی بدی های یه چیز ببندیم و اصلا به چشممون نیاد

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون فرید جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂