کدام ارزهای دیجیتال کارمزد انتقال کمتری دارند؟

کدام ارزهای دیجیتال کارمزد انتقال کمتری دارند؟
چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-03
کد خبر: 267146 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ | منبع: mrsarmaye.com
228 بازدید
۲
4
ارسال به دوستان
پ

این روزها بازار ارز دیجیتال بسیار داغ است و افراد زیادی تمایل به فعالیت در آن را دارند. در این بازار برای انتقال یک ارز نیاز به پرداخت کارمزد است میزان این کارمزد نیز در ارزهای مختلف یکسان نیست.

کدام ارزهای دیجیتال کارمزد انتقال کمتری دارند؟

ارزهای دیجیتال با کارمزد انتقال کم

در آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برخی از ارزهای دیجیتال کارمزد کمتر و بعضی دیگر کارمزد بیشتری دارند. یکی از سوالات بسیاری از سرمایه گذاران این است که کدام ارزهای دیجیتال کارمزد انتقال کمتری دارند؟ اگر شما نیز تمایل دارید با این ارزها آشنا شوید این مطلب را دنبال کنید.

منظور از کارمزد تراکنش در ارزهای دیجیتال چیست؟

کارمزد تراکنش در ارزهای دیجیتال مبلغی است که در هنگام انتقال آن ها به کیف پول باید پرداخت شود. پردازش معاملات در بلاکچین به وسیله اعتبارسنج‌ ها و استخراج کنندگان انجام می شود. انجام این کار هزینه هایی را دارد که کارمزد تراکنش ها صرف جبران آنها می شود.

نرخ کارمزد تراکنش‌ ها ثابت نیست و با توجه به میزان ترافیک شبکه بلاکچین تغییر میکند. عموما میزان کارمزد در بیشتر صرافی ها یکی است اما در کیف پول های مختلف نرخ متغیری دارد. این موضوع به طور مستقیم به نوع کیف پولی که استفاده میکنید بستگی دارد.

لیست ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد انتقال

قبل از آنکه ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد انتقال را به شما عزیزان معرفی کنیم توصیه میکنیم پیش از هر اقدامی آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را الویت خود قرار دهید. ارزهای دیجیتالی که کمترین کارمزد را برای انتقال دارند عبارتند از:

لایت کوین

یکی از نخستین ارزهایی که در فضای کریپتو ظهور پیدا کرده لایت کوین است. با این وجود این ارز در دسته ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد انتقال قرار می گیرد. این رمز ارز از یک شبکه LTC بینظیر برخوردار است که باعث شده نسبت به رقبایش مقرون به صرفه تر باشد. ساختار این شبکه به شکلی است که وابستگی به کارمزد تراکنش ها برای ارائه پاداش به ماینرها را حذف میکند و از این طریق توانسته به یکی از ارزانترین ارزها برای انتقال تبدیل شود.

دش

دش( DASH) نوعی ارز دیجیتال با کارمزد تراکنش بسیار پایین به شمار میرود که فرایند استخراج را از طریق “Masternodes” انجام می دهد. در واقع میتوان گفت از خزانه خود برای ایجاد پاداش استخراج کمک می گیرد. سیستم دش غیرمتمرکز بوده و آن را به یکی از ارزانترین ارزهای دیجیتال برای انتقال تبدیل کرده است.

بیت کوین کش

با توجه به تخصص مشاور ارز دیجیتال پروسه استخراج بیت کوین به صورتی است که تراکنش های کمتری را در ثانیه پردازش میکند. رمز ارز بیت کوین کش به شکلی طراحی شده است که از بلاک بزرگتری نسبت به بیت کوین برخوردار می باشد. این ویژگی باعث می شود که بتواند تراکنش های بیشتری را انجام دهد. این ارز دیجیتال هزینه تراکنش های پایینی دارد و انتقال آن با کارمزد کمی قابل انجام است. یکی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن بیت کوین کش صرفه جویی در هزینه های تراکنش اضافی کاربران است که هر روز بر محبوبیت آن اضافه میکند.

نانو ارز دیجیتال با کارمزد کم

یکی از ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد تراکنش نانو است. کارمزد تراکنش پایین تنها مزیت این ارز نیست بلکه تراکنش های بسیار سریعی را نیز پردازش میکند. این رمز ارز یک مکانیسم اجماع برای اطمینان از ایمن بودن تمام تراکنش‌ها را ارائه می دهد. نانو یکی از بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذارانی است که به دنبال کمتر خرج کردن در معاملات هستند.

مونرو ارز دیجیتال با کم ترین کارمزد انتقال

از دیگر ارزهای دیجیتال که کارمزد انتقال کمی دارد مونرو (Monero) است. ساختار این ارز به شکلی است که برای تراکنش‌های کریپتو حریم خصوصی بالایی را فراهم میسازد. با وجود تمام پیشرفت های امنیتی که این رمز ارز دارد تراکنش انتقال آن بسیار کم هزینه است.

ترون

شکل گیری ارز ترون به سال ۲۰۱۷ باز می گردد. هدف از طراحی این شبکه که به نوعی الهام گرفته از بیت کوین می باشد بهبود ساختار ابتدایی کریپتو بوده است. کارمزد پایین انتقال این ارز دیجیتال آن را به یک گزینه بسیار جذاب برای کاربران تبدیل کرده است. شما عزیزان می توانید این ارز را به راحتی و بدون کارمزد بالا انتقال دهید.

استلار

از دیگر ارزهای دیجیتال با کارمزد انتقال کم میتوان به استلار اشاره کرد. استلار یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین تراکنش ها را در میان ارزهای دیجیتال دارد. این هزینه پایین با کمک پروتکل اجماع ستاره ای (SPC) امکانپذیر شده است. SPC به صورتی است که تراکنش هایStellar را سریع تر و مقرون به صرفه تر میکند. اگر به دنبال یک ارز با هزینه انتقال مقرون به صرفه هستید استلار نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

رد کوین

رد کوین تراکنش بسیار کم هزینه ای دارد به همین دلیل بدون نگرانی از کارمزد بالا می توانید فرایند انتقال آن را انجام دهید. علاقه مندان به حوزه ارز دیجیتال که به دنبال یک ارز با کارمزد پایین برای انتقال هستند می توانند رد کوین را انتخاب کنند.

ارزهای دیجیتال با کارمزد پایین

چگونه می توانیم کارمزد تراکنش های ارزدیجیتال را کاهش دهیم؟

گاهی اوقات امکان تعدیل هزینه ها در تراکنش های ارز دیجیتال وجود دارد. در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. به صورت کلی برای اینکه به بهترین شکل در این بازار فعالیت کنید به مشاور ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت.

  • به جای داشتن چندین تراکنش کوچک بهتر است اقدام به یکپارچه سازی آنها نمایید. انجام این کار می تواند کارمزد تراکنش در زنجیره هایی مانند بیت کوین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • شما می توانید از SegWit نیز برای تعدیل هزینه های تراکنش استفاده کنید. این موضوع باعث می شود که براکت های داده ما خیلی بزرگ نشوند. بسته های داده با اندازه مناسب هزینه های کمتری خواهند داشت.
  • از انجام معاملات در ساعات شلوغ بازار اجتناب کنید. بیشتر بلاک چین ها در ساعات اوج تراکنش هزینه های بیشتری را دریافت می کنند.
  • بعضی از کیف پول های رمزنگاری نرم افزاری از ویژگی تنظیم تراکنش برخوردار هستند. برخی کیف پول ها مانند BitPay با افزایش یا کوتاه کردن مدت زمان پردازش تراکنش به شما کمک می کنند که بتوانید کارمزد آن را تنظیم کنید.

روش کاهش کارمزد انتقال کریپتو

سخن آخر انتقال ارز دیجیتال

در این مطلب ارزهای دیجیتالی که کارمزد انتقال کمتری دارند را به شما عزیزان معرفی کردیم. این کارمزدها در واقع هزینه‌های پردازش و انجام تراکنش‌ها هستند. پلتفرم های معاملاتی رایگان نیستند و در صورت استفاده از آنها با طیف وسیعی از کارمزدها مواجه خواهید شد. در واقع میتوان گفت بسیاری از پلتفرم های بزرگ با استفاده از سیستم کارمزد میکر و تیکر کار می‌کنند. اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را دارید می توانید از کارشناسان تیم آقای سرمایه مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد ارز دیجیتال با کارمزد پایین

  • چه عواملی بر مقدار کارمزد معاملات تاثیر دارند؟

بر کارمزدهای تراکنش‌های ارزها‌ی دیجیتال دو عامل مهم تاثیر دارند. این عوامل شامل اندازه تراکنش و میزان فضایی که در بلوک اشغال کرده است می شوند.

  • آیا بلاک چین‌هایی که می‌توانند تعداد معاملات بیشتری را در ثانیه انجام دهند کارمزدهای کمتری دارند؟

بله، عموما بلاک چین‌هایی که قادر به انجام تعداد معاملات بیشتری در ثانیه هستند کارمزدهای کمتری را دریافت می کنند.

  • آیا هزینه‌های تراکنش اتریوم بالا است؟

بله، در مقایسه با بسیاری از ارزها هزینه های تراکنش اتریوم بالا است و حتی امکان دارد در هنگام افزایش بار در شبکه نیز افزایش پیدا کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :نیما شجاعی

      خیلی ارزهای دیجیتال خوبی معرفی کردید با استلار آشنا نبودم ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده نیما جان