بهترین سایت پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال؛ معرفی ۱۰ سایت برتر

بهترین سایت پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال؛ معرفی ۱۰ سایت برتر
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 249370 |
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ | منبع: hamtapay.net
1053 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

بازار ارزهای دیجیتال، عرصه‌ای پویا و پرطرفدار است که در سال‌های اخیر به‌شدت محبوبیت یافته است.

بهترین سایت پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال؛ معرفی ۱۰ سایت برتر

 این بازار پرپتانسیل، برای معامله‌گرانی سودآور باشد که با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آشنایی دارند و همچنین از منابع خبری و تحلیلی معتبر برای پیش‌بینی قیمت‌ها بهره می‌برند. خوشبختانه، امروزه وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که با ارائه تحلیل‌ها، پیش‌بینی‌های تخصصی و داده‌های کلیدی بازار، می‌توانند به شما در انجام معاملات موفق‌تر کمک کنند. در ادامه، با ۱۰ مورد از بهترین سایت‌های پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم.

کوین دسک (CoinDesk)

کوین دسک

کوین دسک (CoinDesk) سایتی است که می‌تواند بهترین مرجع برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال باشد. این وب‌سایت، از سال از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را شروع کرده و در حال حاضر یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین سایت‌ها در حوزه کاری خود است.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای کوین دسک برای کاربران و مخاطبان آن، بخش اطلاع‌رسانی این وب‌سایت است. جالب است بدانید که کوین دسک، با پوشش خبرها و داده‌های مهم و روزِ دنیای کریپتو – و صد‌البته سایر بازارهای مالی – در قالب رسانه‌های اجتماعی، ویدئوها، خبرنامه‌ها، پادکست‌ها و رویدادهای زنده، یکی از اولین‌ها و پرمخاطب‌ترین‌هاست.

در عین حال، شما می‌توانید مانند بسیاری از دیگر پلتفرم‌های مشابه، قیمت ارزهای دیجیتال را نیز به‌صورت دقیق و لحظه‌ای در این وب‌سایت رصد کنید.

در کنار موارد بالا، برگزاری اجلاس سالانه اجتماع به‌عنوان مهم‌ترین اجلاس فناوری بلاکچین در اکوسیستم جهانی آن، انتشار داده‌ها و گزارش‌های جامع در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال و مواردی این‌چنینی نیز در کارنامه کوین دسک مشاهده می‌شوند که باعث شده‌اند یکی از نخستین انتخاب‌ها برای معامله‌گران بازارهای مالی باشد.

بخش‌های مختلف کوین دسک به شرح زیر هستند:

بخش اخبار و مقالات

بخش آموزش

بخش ویدیوها

بخش تحقیق و پژوهش و…

کوین تلگراف (CoinTelegraph)

کوین تلگراف

کوین تلگراف (CoinTelegraph) دومین سایتی است که می‌توانید برای ارزیابی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال روی آن حساب باز کنید. این وب‌سایت در سال ۲۰۱۳، یعنی تنها حدود چهار سال پس از عرضه اولین ارز دیجیتال دنیا، بیت‌کوین، پا به عرصه وجود گذاشته است و از این‌رو یکی از قدیمی‌ترین‌ها و باسابقه‌ترین‌هاست.

با وجود این‌که کوین تلگراف به‌صورت مستقیم مرجعی برای تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها نیست، اما معمولاً مقالات، داده‌ها و اخباری را منتشر می‌کند که می‌تواند در قالب داده‌های تحلیل فاندامنتال، کمک زیادی به پیش‌بینی روندهای بازار کند.

شما می‌توانید به مقالات حرفه‌ای و تخصصی در مورد فناوری بلاکچین، رویدادهای نوظهور این فناوری و ارزهای دیجیتال و همین‌طور اخبار و حواشی مرتبط با این دو حوزه در کوین تلگراف دسترسی داشته باشید و یک‌گام از بازار جلو بیفتید.

اطلاعاتی که کوین تلگراف عرضه می‌کند در قالب مقالات زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • مقاله‌های تخصصی فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال
  • مقاله‌های آموزشی در خصوص ارزهای دیجیتال
  • مقاله‌های آموزشی و خبری درباره رویدادهای نوین بلاکچین، فین‌تک و…
  • مقاله‌های خبری در خصوص ارزهای دیجیتال، شبکه‌های بلاکچینی، صرافی‌ها و…

نکته مهمی که در مورد خصوصاً مقالات خبری این وب‌سایت وجود دارد، بی‌طرفانه بودن آن‌ها و در عین حال پوش همه‌جانبه و به‌روز بازار است. معمولاً تحلیل‌گران فاندامنتال بازار، برای دسترسی به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اخبار ارزهای دیجیتال مدام این وب‌سایت را مرور می‌کنند.

کریپتو اسلیت (CryptoSlate)

کریپتو اسلیت

وب‌سایت بعدی کریپتو اسلیت (CryptoSlate) نام دارد. این وب‌سایت در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده و تاکنون نیز توانسته رویکردی پویا و جامع در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشد. جالب است بدانید که تیم تولید‌محتوا و نویسندگان این وب‌‌سایت از گوشه‌و‌کنار دنیا هستند و در چهار قاره آسیا، آمریکا، اروپا و اقیانوسیه پراکنده شده‌اند و از این بابت می‌توان آن را سایتی بدون جانب‌داری یا سوگیری سیاسی دانست.

کریپتو اسلیت، در کنار خبری‌بودن، در حوزه تحلیل ارزهای دیجیتال نیز یکی از بهترین گزینه‌هاست و اطلاعات و تحلیل‌های بسیار ارزشمندی را در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد.

فناوری بلاکچین، بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیر‌قابل معاوضه (NFT)، دیفای (DeFi) و وب‌‌۳ (Web3) سرفصل‌هایی هستند که در بخش‌های مختلف این وب‌سایت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته یا داده‌ها و اخبار به‌روز آن‌ها ارائه می‌شود.

بخش‌های خبری مختلف وب‌سایت کریپتو اسلیت، به چند دسته زیر طبقه‌بندی شده‌اند:

  • اخبار ارزهای دیجیتال
  • قیمت‌ ارزهای دیجیتال
  • شرکت‌های کریپتو
  • محصولات کریپتو
  • افراد و …

شما می‌توانید به لیست بلن‌دبالایی از ۳۲۷ شرکت فعال در حوزه بلاکچین، ۱۷۹ محصول رمزنگاری‌شده – مثل کیف پول‌ها و برنامه‌های مبادلاتی و بازی و غیره… – و همین‌طور توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و و برنامه‌نویسان برجسته دنیا دسترسی داشته باشید و آن‌ها را بر اساس نیازهای خود فیلتر کرده، ارزیابی و انتخاب کنید.

تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو

احتمالاً هرکسی که کوچک‌ترین شناختی از بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال دارد، وب‌سایت تریدینگ ویو (TradingView) را می‌شناسد. سایتی که عمدتاً به دلیل ارائه نمودارهای قیمتی خود مشهور است، اما در کنار این مهم طیف گسترده‌ای از ابزارها و اطلاعات تحلیلی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال را نیز عرضه می‌کند.

تریدینگ ویو، قبل از هرچیز یک پلتفرم نموداری است که تقریباً همه نمادها و ابزارهای بازارهای مالی مختلف، از ارزهای دیجیتال گرفته تا سهام، فارکس، کالاها، شاخص‌ها و غیره را پوشش می‌دهد.

مهم‌ترین بخش تریدینگ ویو، همان پنجره نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال – یا سایر نمادهای معاملاتی – است که خود از ابزارهای مختلفی تشکیل شده است:

  • گزینه‌های تغییر و ویرایش نمودار قیمتی
  • منطقه نمودار که خود از جزئیات مختلفی تشکیل شده‌است
  • اندیکاتورها و اسیلاتورهای تکنیکال مختلف
  • ابزارهای ترسیمی و فنی برای تحلیل تکنیکال نمودار
  • گزینه‌های اجتماعی، تقویم، هشدار و غیره…

به جرأت می‌توان گفت که تریدینگ ویو، در کنار ارائه نمودارهای قیمتی، جزو بهترین پلتفرم‌ها برای سوشال تریدینگ (Social Trading) نیز هست.

شما می‌توانید به اخبار منتشر‌شده در سایت سر بزنید، تحلیل‌های کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای را بررسی کنید، به‌صورت آزمایشی اقدام به معامله کرده و مهارت خود را ارتقا دهید، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال انجام دهید و هر آن‌چه که برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال لازم است را در اختیار داشته باشید.

نمودارهای قیمتی این سایت، به قدری دقیق، به‌روز و قابل‌اعتماد هستند که به‌عنوان مرجع در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال نیز استفاده شده‌اند.

به‌علاوه، در مورد وب‌سایت تریدینگ ویو این نکته را نیز در نظر داشته باشید که امکان خرید و ارتقای حساب کاربری هم در آن فراهم شده‌است تا در ازای پرداخت هزینه اشتراک، قابلیت‌ها و ابزارهای بیشتری را در اختیار داشته باشید. ضمن آن‌که قابلیت دانلود و نصب برنامه موبایل تریدینگ ویو هم وجود دارد.

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

کوین مارکت کپ

پنجمین وب‌سایت از بهترین سایت‌های پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال، وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) است. این وب‌سایت در سال ۲۰۱۳ در نیویورک راه‌اندازی شده و در حال حاضر بیش از ۲۰هزار کوین و توکن مختلف را لیست کرده‌است که می‌توانید مشاهده کنید.

نکته‌ای که در مورد وب‌سایت کوین مارکت کپ وجود دارد این است که این وب‌سایت، خرید‌و‌فروش و معاملات ارزهای دیجیتال را انجام نمی‌دهد و صرفاً ارائه‌دهنده قیمت ارز دیجیتال و داده های مرتبط است. ضمن آنکه داده‌ها و ارقام منتشر شده نیز دال بر معرفی یا توصیه یک ارز دیجیتال یا یک صرافی نیستند و این مخاطبان هستند که باید بتوانند با استناد به داده‌های وب‌سایت تصمیم‌گیری کنند.

در کنار ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید لیست بلن‌دبالایی از صرافی‌های ارز دیجیتال را نیز در این وب‌سایت مشاهده کنید که بر اساس اسپات (Spot)، مشتقات (Derivatives) یا صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) طبقه‌بندی شده‌اند.

داده‌هایی که کوین مارکت کپ درمورد ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد به شرح زیر هستند:

  • نام و نماد ارز دیجیتال
  • قیمت لحظه‌ای ارز
  • تغییرات قیمتی
  • ارزش بازار
  • حجم معاملات
  • تعداد در گردش و …

داده‌های کوین مارکت کپ برای صرافی‌ها نیز عبارتند از:

  • امتیاز صرافی در کوین مارکت کپ
  • حجم معاملات روزانه
  • متوسط نقدینگی
  • بازدید هفتگی وب‌سایت
  • تعداد بازارها، جفت ارزها و ارزهای دیجیتال و …

علاوه بر این موارد که مهم‌ترین کاربرد کوین مارکت کپ هستند، شما می‌توانید به تقویم عرضه‌های اولیه سکه (ICO)، جزئیات ایردراپ‌ها، تقویم رویدادهای مهم اقتصادی، مقالات، خبرنامه‌ها، تحلیل‌ها، لغت‌نامه و طیف گسترده‌ای از دیگر داده‌ها و ابزارها نیز دسترسی داشته باشید که در پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال کمک‌تان می‌کنند.

کاربرانی که تمایل داشته باشند، می‌توانند برنامه‌های موبایلی کوین مارکت کپ را نیز برای سیستم عامل‌های اندروید (Android) و آی‌او‌اس (iOS) دانلود کرده و استفاده کنند.

کریپتو کامپر (CryptoCompare)

کریپتو کامپر

کریپتو کامپر (CryptoCompare)، دیگر وب‌سایتی است که می‌تواند برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال و پیش‌بینی قیمت آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

این وب‌سایت، ارائه‌دهنده نمودارهای قیمتی و ابزارها و اندیکاتورهای تکنیکال است، اخبار و داده‌های مورد‌استفاده در تحلیل فاندمنتال را پوشش می‌دهد و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است:

  • لیست ارزهای دیجیتال و جزئیات آن‌ها
  • تقویم‌های اقتصادی، استخراج و امثال آن‌ها
  • اخبار و رویدادهای بلاکچین و ارز دیجیتال و …

بیش از ۲۴۰هزار جفت ارز معاملاتی در این وب‌سایت لیست شده‌است. از نظر اعتبار نیز کریپتو کامپر دارای تأییدیه از سوی مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) است و با تمرکز بر شفافیت و دقت کار خود را پیش می‌برد.

بریو نیو کوین (BraveNewCoin)

بریو نیو کوین

وب‌سایت بعدی، بریو نیو کوین (BraveNewCoin) نام دارد. داده‌ها و اخبار مرتبط با فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال و نمودارهای قیمتی، جزو مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توانید در این وب‌سایت در اختیار داشته باشید.

در کنار موارد فوق، یک‌سری مقالات تخصصی، پادکست‌ها و پژوهش‌ها پیرامون ارزهای دیجیتال، دیفای و بلاکچین نیز در بریو نیو کوین ارائه شده‌اند که می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. به‌علاوه، پروژه‌های مهم کریپتویی، داده‌های مهم بازار، صرافی‌ها و جزئیات آن‌ها و بسیاری از شاخص‌های تکنیکال نیز در این پلتفرم ارائه شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

کوین پردیکتور (CoinPredictor)

کوین پردیکتور

کوین پردیکتور (CoinPredictor)، همان‌طور که از اسمِ آن ‌هم می‌توان حدس زد، یک سایت دیگر برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال است. این وب‌سایت، برخلاف گزینه‌های قبلی که عمدتاً داده‌های موردنیاز برای تحلیل و پیش‌بینی قیمت را در اختیار شما قرار می‌دادند، خود به ابزارهای تحلیل و پیش‌بینی مجهز است.

کوین پردیکتور، به لطف هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، بازار ارزهای دیجیتال را ارزیابی کرده، تحلیل می‌کند و در نهایت پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

این سایت به‌صورت روزانه پیش‌بینی قیمت بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال مختلف از جمله قیمت شیبا اینو را منتشر می‌کند و در کنار آن، طیف گسترده‌ای از ابزارهای تحلیلی را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • داده‌های مهم بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال
  • اخبار و داده‌های رویدادهای مهم
  • مقالات و آموزش‌های حرفه‌ای و …

والت اینوستور (WalletInvestor)

والت اینوستور

می‌رسیم به نهمین سایت پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال که والت اینوستور (WalletInvestor) نام دارد. اگر سری به این وب‌سایت بزنید، عناوین زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال
  • پیش‌بینی قیمت سهام ایالات متحده آمریکا
  • پیش‌بینی قیمت سهام مایکروسافت
  • بهترین سهام برای خرید در هند!

و بسیاری از این‌قبیل پیش‌بینی‌ها که معمولاً شانس موفقیت بالایی هم دارند و باعث محبوبیت فوق‌العاده والت اینوستور در میان کاربران و معامله‌گران سراسر جهان شده‌اند.

والت اینوستور برای ارزیابی بازار، تحلیل و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال و سایر نمادهای معاملاتی، از فناوری یادگیری ماشین استفاده می‌کند. شما می‌توانید روزانه پیش‌بینی قیمت بیش از ۸۸۰ ارز دیجیتال مختلف را در این وب‌سایت مشاهده کنید؛ پیش‌بینی‌هایی که با استناد بر تحلیل تکنیکال، داده‌های تاریخی و روند بازار صورت گرفته‌اند.

شاید بد نباشد بدانید که داده‌ها و پیش‌بینی‌های والت اینوستور برای ارزهای دیجیتال، در چند دسته طبقه‌بندی شده‌اند که می‌تواند بسیار کار شما را راحت‌تر کند:

  • داده‌های بازاری ارزهای دیجیتال
  • پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال
  • تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر
  • مقایسه ارزهای دیجیتال مختلف

کوین کدکس (CoinCodex)

کوین کدکس

و در‌نهایت، آخرین سایت از ۱۰ سایت برتر پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال کوین کدکس (CoinCodex) نام دارد. وب‌سایتی که از بسیاری جهات، بی‌شباهت به دو سایت کوین مارکت کپ (Coin Market Cap) و کوین گکو (Coin Gecko) نیست و تقریباً رویکردی مشابه آن‌ها را در پیش گرفته است.

شما می‌توانید در این وب‌سایت، طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها را مشاهده کنید که به همراه داده‌های خود لیست شده‌اند. داده‌های معاملاتی بیش از ۴۰۰ صرافی و همین‌طور قیمت‌ها و نمودارهای چندین‌هزار ارز دیجیتال مختلف در کوین کدکس قابل دسترسی هستند.

در عین حال، پورتال خبری کوین کدکس نیز به‌صورت مداوم در حال به‌روز‌رسانی است و مهم‌ترین داده‌ها، اخبار و رویدادهای بلاکچین، دیفای، ارزهای دیجیتال و حوزه‌های مرتبط را مخابره می‌کند.

در کنار ردیابی و رصد ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مورد نظرتان، که به واسطه ویژگی‌هایی همچون فهرست پیگیری واچ‌لیست و پورتفولیو بسیار سریع‌تر و آسان‌تر صورت می‌گیرند، قابلیت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال با استفاده از ابزارها و اندیکاتورها، و همین‌طور دسترسی به پیش‌بینی‌های آماده نیز برای کاربران فراهم شده‌است.

پلتفرم با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به‌صورت مداوم پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را هم ارائه می‌کند و در کنار آن، قابلیت تنظیم هشدار برای معاملات، یا مقایسه سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده باهم نیز وجود دارد.

پایه و اساس پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در کوین کدکس، بر اساس تحلیل سنتیمنتال و رفتارها و احساسات بازار است. جالب است بدانید که پیش‌بینی قیمت بیش از ۱۰هزار کوین مختلف برای بازه‌های زمانی ۵ روز الی ۱ سال آینده در این وب‌سایت صورت می‌گیرد.

جمع‌بندی

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری به شدت پویاست که پتانسیل سود بسیار بالایی نیز دارد. معامله‌گری که بتواند روندهای بازار و قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کند، فرصت خوبی برای کسب سود خواهد داشت. خوشبختانه، در حال حاضر طیف گسترده‌ای از وب‌سایت‌ها روی کار آمده‌اند که پیش‌بینی‌های درست و شفافی از روندهای بازار و قیمت‌های ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.

عمده این وب‌سایت‌ها، بر اساس تحلیل‌های تکنیکال یا سنتیمنتال، روندهای فعلی بازار و داده‌های تاریخی، قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی می‌کنند و برای این منظور نیز از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک می‌گیرند. در کنار این پیش‌بینی‌ها، داده‌های مهم بازار، اخبار و رویدادها و عواملی از این دست نیز می‌توانند در پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال دخیل باشند که معمولاً در همه سایت‌های معتبر قابل دسترسی‌اند.

در مقاله فوق، ۱۰ مورد از بهترین سایت‌های پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال را معرفی کرده و به‌اختصار مورد بررسی قرار داده‌ایم. وب‌سایت‌هایی که صرفاً می‌توانند ارائه‌دهنده اطلاعات یا چراغ راهی برای معامله‌گری شما باشند ولی در‌نهایت، این خودِ شما خواهید بود که باید مسیر درست را انتخاب کرده، با ارتقای دانش و مهارت معاملاتی و همین‌طور بهبود مدیریت ریسک خود، سودِ بازار را درو کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سامان میرزایی

      کوین دسک رو زیاد تعریفشو شنیدم حتما بهش سر میزنم

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون سامان جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂