بهترین بازار مالی برای سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران

بهترین بازار مالی برای سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 199123 |
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ | منبع: bitanft.ir
1522 بازدید
۲
13
ارسال به دوستان
پ

یک افسانه قدیمی می‌گوید که سرمایه‌گذاری فقط برای افرادی است که علم زیاد و دست‌کم صدها میلیون تومان پول دارند.

بهترین بازار مالی برای سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران

البته که افسانه‌ها دروغ می‌گویند و داستان سرمایه‌گذاری اصلاً تک‌قطبی نیست. خبر خوب این است که پلتفرم‌ها و بازارهای مالی بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارند که حتی سرمایه‌گذاران با پول کم هم می‌توانند در آن به سود برسند. جالب است بدانید که بعضی از پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری در دنیا وجود دارند که اجازه سرمایه‌گذاری با یک پوند را هم فراهم کرده‌اند. یکی از ترفندهای سرمایه‌گذاری با پول کم در بازارهای مالی، عادت کردن به پس‌انداز کم و البته انجام معاملات مداوم و پشت‌سرهم است.

ترفند سودآوری با سرمایه کم فقط مختص سرمایه‌گذاران خارجی نیست و بازارها یا پلتفرم‌های مختلفی هم وجود دارند که این فرصت را برای سرمایه‌گذاران ایرانی هم فراهم می‌کنند. به‌همین دلیل است که بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی، از همین مسیر برای رسیدن به اهداف مالی بلندمدت خود استفاده می‌کنند. سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار سهام، فعالیت در بازارهای نوظهور مثل بازار هنر، ورود به بازار ارزهای دیجیتال و غیره از این قبیل روش‌ها برای ایرانیان محسوب می‌شوند. با این حال هنوز هم پرسش اصلی پابرجاست که بهترین بازار مالی برای سرمایه‌گذاری با پول اندک در ایران کدام است؟

سرمایه‌گذاری کم‌ریسک یا سرمایه‌گذاری با پول کم چیست؟

بهترین سرمایه‌گذاری با پول کم، در واقع یک سرمایه‌گذاری با ریسک پایین است، اما به معنای آن نیست که نمی‌توان از طریق آن به سود چند برابری دست پیدا کرد. از طرفی، سرمایه‌گذاری با پول کم، اصلاً یک سرمایه‌گذاری فنی محسوب نمی‌شود و نیازی به آموزش‌ها یا مهارت‌های تحلیلی خاص ندارد. با این حال، بعضی از پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری کم‌ریسک، نیازمند دانش و مهارت تخصصی در معاملات هستند. چرا که انجام معاملات پرریسک و با پول زیاد هم در آن‌ها وجود دارد.

با این حال، شما می‌توانید با انتخاب بهترین روش و پلتفرم سرمایه‌گذاری با پول کم، به‌صورت هوشمندانه به سود چند برابر بیشتر از سرمایه اولیه‌تان برسید.

۴ پلتفرم بهترین بازار مالی برای سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران

برای انتخاب بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری، انتخاب و ورود به یک پلتفرم سرمایه‌گذاری سود ده با سرمایه کم است. مطمئناً اگر از آن دسته افراد هستید که اخیراً شروع به سرمایه‌گذاری کره‌اید و می‌خواهید بدانید کدام پلتفرم با بودجه کم شما سازگار است، برای آشنایی با بازار مالی مورد نظرتان لحظه‌شماری می‌کنید. برای راهنمایی شما، بهترین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری با پول کم را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

۱. سرمایه‌گذاری در بازار طلا

خریدن طلا یا سرمایه‌گذاری در بازار طلا و جواهرات، از جمله سرمایه‌گذاری با پول کم در بازارهای مالی محسوب می‌شود. ارزش طلا در طول زمان همراه با نرخ تورم رشد می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری شما با افت ریالی روبه‌رو نشود. به‌عبارت ساده‌تر، با سرمایه‌گذاری اندک روی طلا، سرمایه شما در هر شرایطی (حتی بدترین شرایط اقتصادی) با رشد همراه خواهد بود و شما هرگز ضرر نمی‌کنید.

البته، فراموش نکنید که قیمت طلا در بازار ایران، وابستگی شدیدی به نوسان نرخ دلار دارد. همچنین، نباید از نرخ هر انس طلا در بازار جهانی هم غافل شد؛ چرا که افت نرخ جهانی طلا می‌تواند ارزش طلا را به شدت کاهش دهد. بنابراین، سرمایه‌گذاری روی طلا در بازار معمولی، نیازمند بررسی کردن روزانه و همیشگی قیمت طلا است و هر نوسانی در بازارهای ارز و طلا در جهان، می‌تواند سرمایه‌گذاری شما را با زیان احتمالی روبه‌رو کند.

۲. سرمایه‌گذاری در بورس و بازار سرمایه

یکی دیگر از ایده‌های سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران، فعالیت در بازار بورس و سرمایه است. احتمالاً باورتان نمی‌شود، اما جالب است بدانید که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در بورس ایران، ۵۰۰ هزار تومان است. به‌عبارت ساده‌تر، شما می‌توانید با ۵۰۰ هزار تومان که مبلغ خرید یک پکیج آرایشی است، می‌توانید سهمدار یک شرکت سهامی شوید. حتی می‌توانید در جلسات مجمع عمومی و تصمیم‌گیری سرنوشت‌ساز شرکت مورد نظرتان سهیم شوید و از حق رای خودتان هم استفاده کنید.

البته، سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند دانش و آشنایی کافی با بازارهای سرمایه در ایران است. برای مثال، هر سرمایه‌گذار در بازار بورس باید با تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال آشنا باشد تا قدرت تجزیه‌وتحلیل و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری را داشته باشد. از طرفی، قدرت تحلیل نمودارها، اخبار و موقعیت‌های معاملاتی پیش رو هم از جمله مهارت‌هایی‌اند که یک سرمایه‌گذار بورس باید بلد باشد.

۳. سرمایه‌گذاری در بازار هنر

بازار هنر یا سرمایه‌گذاری روی آثار هنری (Investment in Artworks)، یکی از روش‌های جدید و نوظهور سودآوری با پول کم است. شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار می‌تواند با خرید آثار هنری دیجیتالی، سرمایه خود را در طول زمان چند برابر افزایش دهید. آثار هنری دیجیتالی در واقع توکن‌هایی هستند که تنها با ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید وارد بازار هنر شوید و از رشد آثار هنری لذت ببرید و هر زمان هم بخواهید می‌توانید توکن‌های خود را نقد کنید.

تنها دانش و اطلاعات لازم برای سرمایه‌گذاری در بازار هنر، این است که بدانید در حال حاضر کدام اثر هنری فروش بیشتری دارد. یا اینکه کدام هنرمند و آثارش محبوبیت بالاتری در بین خریداران و علاقه‌مندان به بازار جدید هنر پیدا کرده است. از جمله ویژگی‌های مثبت این بازار سرمایه‌گذاری، عدم نیاز به شرکت در دوره‌های تخصصی، تضمین حفظ اصل سرمایه می‌توان اشاره کرد.

۴. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

دنیای کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا بازار رمزارزها یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی است که با پول کم هم می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد. اصلاً بازار رمزارزها بیشتر با هدف برداشتن محدودیت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شد و در حال حاضر رمزارز بیت کوین (BTC) بیشتری ارزش و محبوبیت را دارد. در بازار رمزارزها می‌توان ارزهای دیجیتال را با یکدیگر و از طریق ارزهای فیات (مثل دلار، یورو، ین و غیره) مبادله کرد.

البته، دنیای ارزهای دیجیتال آن‌قدر پیچیده و جدید است که با سرمایه‌گذاری اندک نمی‌توان انتظار سود آن‌چنانی را داشت. با وجود اینکه بسیاری از رمزارزها قیمت خیلی‌خیلی کمی دارند (مثل رمزارز شیبا اینو یا SHIBA که هر واحد آن ۰.۰۰۰۰۷۴۸۲دلار قیمت دارد)، باز هم نمی‌توان روی سودآوری آن‌ها حساب خاصی باز کرد. چرا که اصلاً معلوم نیست سرمایه‌گذاری ارز دیجیتالی که آن را با قیمت بسیار ناچیز خریده‌اید، پس از چند سال به سود می‌رسد.

چرا سرمایه گذاری در هنر از طریق پلتفرم بی‌تا کم‌ریسک است؟

سرمایه‌گذاری در بازار هنر از طریق بی‌تا به‌دلیل امنیت بالا، شفافیت، انعطاف و استفاده از تکنولوژی بلاک چین (Blockchain)، ریسک بسیار پایینی دارد. همه آثار هنری در پلتفرم بی‌تا معادل ارزششان به توکن‌های همسان تقسیم می‌شوند و اصصطلاحاً «افراز آثار هنری» نام دارند. با چنین کاری، هر سرمایه‌گذار علاقه‌مند می‌تواند با خرید تعدادی توکن، مالکیت درصدی از یک اثر هنری را از آن خود کند.

از جمله دستاوردهای پلتفرم بی‌تا می‌توان به این موارد ارزشمند اشاره کرد:

  • بی‌تا برای اولین‌بار در هفدهمین حراج تهران در تیرماه ۱۴۰۲، حضور پیدا کرد و اثر توکن‌سازی‌شده «راه شیری: را از محمود زنده‌رودی با ۶۰ درصد رشد نسبت به قیمت پایه به فروش رساند.
  • فروش اثر راه شیری باعث سودآوری ۲۶.۱ درصدی توکن‌های آن (با کسر هزینه‌های فروش) پس از ۳ ماه شد.

این بار با اثر صادق تبریزی در نوزدهمین حراج تهران شرکت کنید

اثر نقاشی‌خط بدون عنوان از «صادق تبریزی» با قیمت پایه ۱.۵ میلیارد تومان در پلتفرم بی‌تا توکن‌سازی شده است و با مراجعه به سایت بی‌تا می‌توانید اطلاعات تکمیلی را مشاهده کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۴ میانگین: ۴.۳]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :صبا احمدی

      ممنون بهترین بازار مالی رو معرفی کردید مقاله تون عالی بود

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون صبا جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂