عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای - افق اقتصادی

عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 56122 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ |
288 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

زنجان-معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت،به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاریهای شانگهای اشاره کرد و گفت: این ظرفیت موجب تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ خواهد شد.

عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای

به گزارش خبرنگار بازار،محمد مهدی برادران ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز اصناف، صنعت و تجارت در زنجان،گفت: رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در دولت گذشته ۱.۷ درصد بود و میزان رشد این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال گذشته نیز به ۹.۵ درصد افزایش یافت.

وی ابراز کرد: در بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می‌کنیم و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت،به تاکید رئیس جمهور بر پاسخگویی دولت اشاره کرد و گفت: این رویکرد در ۲ سال اخیر در پیگیری مسائل و مشکلات از سوی دولت قابل مشاهده است.

برادران تاکید کرد: طی سال گذشته میزان رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در کشور به ۹.۵ درصد رسید و شمار جلسات منظم در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها طی فعالیت دولت سیزدهم هم از حیث تعداد و هم از لحاظ اثربخشی با همه سال‌های گذشته برابری می‌کند.

وی افزود: عزم دولت عزم کاری برای اصلاح امور است و اکنون یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی است.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت، به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاریهای شانگهای اشاره کرد و گفت: این ظرفیت موجب تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ خواهد شد.

برادران تاکید کرد: دنیا صرفاً چند کشور خاص نیست و تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت است و این موضوع پیش از این به آمریکا و چند کشور اروپایی منوط شده بود.

وی به رویکردهای وزیر جدید این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: تنظیم‌گری بدون دخالت دولت در سرکوب قیمت‌ها از جمله این رویکردها است و امیدواریم جهت گیری موجب رشد بیشتر شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید