آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا وخدمات در تهران - افق اقتصادی

آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا وخدمات در تهران - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 40477 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ |
285 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

سرپرست اداره کل استاندارد استان تهران گفت: طرح اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر، در استان تهران آغاز شد.

آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا وخدمات در تهران

به گزارش بازار، محمدحسین طاهری با اشاره بر اینکه سنجش نرخ کیفیت، مطابق بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است، ادامه داد: این طرح در استان تهران، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید با توزیع و تکمیل بیش از ۳ هزار پرسشنامه در حال اجراست.

سرپرست اداره کل استاندارد استان تهران درخصوص چگونگی تدوین و اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالاها و خدمات گفت: براساس مدل‌های موجود برای شاخص‌های ملی اقتصادی کلان، ۵۶ قلم کالای مهم سبد مصرفی خانوار ایران (براساس اطلاعات مرکز آمار ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران)، در حوزه‌های صنایع غذایی، فلزی و غیرفلزی، برای سنجش نرخ کیفیت کالاها تعیین و بر اساس مدل تدوین‌شده در ستاد اجرایی سنجش نرخ کیفیت کالای استان، طراحی و به پرسشگران ابلاغ شد.

طرح اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات در استان تهران با بیشترین حجم نمونه در سطح کشور (نزدیک به ۲۰ درصد از کل کشور) از طریق استقرار پرسشگران در مناطق مختلف در حال اجراست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید